hoe kom ik in de bios van sata

Pagina: 1
Acties:

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Topicstarter
Ik heb op mijn A7N8X Deluxe mobo 1 SATA MAXTOR 120 GB schijf hangen en op primary ide een cd brander en dvd-speler.
Werkt allemaal fijn en aardig maar als ik er nu een harde schijf bij hang (ide, zowel op de primary als de secondary) dan kan ik niet meer booten omdat dat ding van de ide hdd wil booten terwijl daar helemaal geen OS opstaat. 8)7

Nu heb ik gelezen dat ik dan in de bios van de sata controller aan moet geven dat ie daar vandaan moet opstarten maar dat kan ik nergens vinden.

vraag dus: Hoe kom ik in de sata bios zodat ik explicitiet aangeef dat ie van de sata-schijf moet booten en niet van de ide-schijf.

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:57
Kan je niet in je gewone bios kiezen voor iets van een scsi device. Dat lijkt mij de oplossing. Want de sata controler staat wel standaard als bootable hoor als je er al een tijdje van geboot hebt. Er staat gewoon een instellingtje in je bios fout.

• nowell

nowell

Que Pasa!?

Topicstarter
Ja, kan wel kiezen voor scsi maar niet voor sata.

zal eens voor scsi kiezen (heb dat nog niet geprobeerd aangezien het me logischer leek dat een een optie sata bij zou zitten, maar niet geschoten is altijd mis!)

• nowell

nowell

Que Pasa!?

Topicstarter
DIEPE ZUCHT.....

Heb 'm dus nu op scsi gezet en dan werkt het wel.

Stom dat ik juist DIE niet geprobeerd had. |:(
maar ook wel raar dat er geen aparte sata instelling inzit (is wel zo duidelijk)

bedankt