Toon posts:

Annuleren van een order na bestelling?? kan dat..?

Pagina: 1
Acties:
  • 408 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een order geplaatst bij Informatique maar bedacht mij later (how stupid) dat ik het beter bij de lokale shop kon kopen ivm levertijd.
Nou wil ik het dus annuleren maar op de informatique site kan ik nergens iets vinden ommijn geplaatste order te annuleren.

Ik heb daarom een mail gestuurd naar verkoop@informatique.nl .

Mijn vraag: Is het mogelijk om via deze manier een order te annuleren nadat hij al geplaatst is. Als het niet kan, wat moet ik dan doen?

Edit: hoe komt ie nou op dit forum :S.... Ik dacht toch echt dat ik bij buyers zone zat :| maargoed.. kan ie gemoved worden?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 23:46 ]

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

Deze post hoort duidelijk niet op dit forum thuis..

Misschien is het handig om de FAQ's eens te lezen.

En een mailtje sturen is idd het beste dat je kunt doen, buiten bellen dan.

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Is het mogelijk> Dat moet informatique beslissen; ik kan niets op de site vinden
anders > Beter nadenken de volgende keer

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Lees ook eens de bestel en leveringsvoorwaarden van Informatique. Mocht daar niets in staan dan moet je antwoord op je mail afwachten

Ze kunnen je matsen en de bestelling kosteloos annuleren.

Kan je het niet annuleren dan kun je het altijd binnen 8 dagen (geloof ik) terugsturen en zijn alleen verzendkosten heen-en-weer voor jouw rekening.

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Wanneer heb je de zooi besteld?
Als je het wil annuleren 3 min na de bestelling kunnnen ze moeilijk zeggen dat ze veelkosten hebben gemaakt met het verwerkgen van je bestelling.
Is het echter al wat langer en ligt de zooi inmiddels bij hun in de mail outbox dan is het een ander verhaal lijkt me...

...

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je mag die bestelling gewoon zonder reden annuleren. Wet kopen op afstand :)

overigens hoort dit niet in DPC noch in Buyers Zone :) Denk dat het in SG meer op z'n plaats is maar het is al redelijk vaak langsgekomen

[ Voor 53% gewijzigd door Glashelder op 05-11-2003 00:14 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Je hebt volgens de wet kopen op afstand een afkoelingsperiode zoals ze dat noemen... ik dacht iets van 7 dgn..............

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Wet kopen op afstand is een hele goede. Onderstaand artikel 6 uit deze wet letterlijk gecopied:

--------------------
Artikel 6

Herroepingsrecht
1. Bij elke overeenkomst op afstand beschikt de consument over een termijn van ten minste 7 werkdagen waarbinnen hij de overeenkomst kan herroepen zonder betaling van een boete en zonder opgave van redenen. Aan de consument kunnen, voor de uitoefening van zijn herroepingsrecht, ten hoogste de rechtstreekse kosten voor het terugzenden van de goederen worden aangerekend.
Voor de uitoefening van dit recht gaat de termijn in:
- voor goederen, op de dag waarop de consument deze ontvangt, wanneer aan de verplichtingen van artikel 5 is voldaan;
- voor diensten, op de dag waarop de overeenkomst wordt gesloten, of op de dag waarop aan de verplichtingen van artikel 5 is voldaan, wanneer daaraan wordt voldaan na de sluiting van de overeenkomst, mits de termijn de onderstaande termijn van drie maanden niet overschrijdt.
Wanneer de leverancier niet heeft voldaan aan de verplichtingen van artikel 5, is de termijn drie maanden. Deze termijn gaat in:
- voor goederen, op de dag waarop de consument deze ontvangt;
- voor diensten, op de dag waarop de overeenkomst wordt gesloten.
Indien de in artikel 5 bedoelde gegevens binnen deze termijn van drie maanden zijn verstrekt, beschikt de consument vanaf dat ogenblik over de in de eerste alinea bedoelde termijn van ten minste zeven werkdagen.
2. Wanneer het herroepingsrecht overeenkomstig dit artikel door de consument is uitgeoefend, is de leverancier verplicht de door de consument gestorte bedragen kosteloos terug te betalen. Aan de consument kunnen, voor de uitoefening van zijn herroepingsrecht, ten hoogste de rechtstreekse kosten voor het terugzenden van de goederen worden aangerekend. Deze terugbetaling moet zo spoedig mogelijk en in elk geval binnen dertig dagen plaatsvinden.
3. Tenzij de partijen anders zijn overeengekomen, kan de consument het in lid 1 bedoelde herroepingsrecht niet uitoefenen voor overeenkomsten:
- betreffende de levering van diensten waarvan de uitvoering met instemming van de consument begonnen is vóór het einde van de in lid 1 bedoelde termijn van zeven werkdagen;
- betreffende de levering van goederen of diensten waarvan de prijs gebonden is aan de schommelingen op de financiële markt, waarop de leverancier geen vat heeft;
- betreffende de levering van goederen die volgens de specificaties van de consument zijn vervaardigd of die een duidelijk persoonlijk karakter hebben of die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden of snel kunnen bederven of verouderen;
- betreffende de levering van audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling door de consument is verbroken;
- betreffende de levering van kranten en tijdschriften;
- voor diensten van weddenschappen en loterijen.
4. De lidstaten bepalen in hun wetgeving dat:
- indien de prijs van een goed of een dienst geheel of gedeeltelijk gedekt is door een door de leverancier verstrekte lening, of
- indien de prijs geheel of gedeeltelijk gedekt is door een lening die aan de consument verstrekt is door een derde partij op grond van een overeenkomst tussen de derde en de leverancier,
de leningsovereenkomst zonder boete wordt ontbonden, ingeval de consument overeenkomstig lid 1 gebruik maakt van zijn recht om de overeenkomst te herroepen.
De lidstaten bepalen op welke wijze de leningsovereenkomst wordt ontbonden.
------------------

Misschien moet je het ff 4 keer lezen, maar het is wel duidelijk in ieder geval. Simpel gezegd staat er dus dat je binnen 7 dagen kosteloos mag annuleren. Mocht het bedrijf het product al verzonden hebben dan moet je die kosten wel betalen anders niet. Hoewel de prijs van hardware snel veranderd mag dit geen reden zijn om binnen zo'n korte termijn moeilijk te doen.

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Foei :)

(Hoef niet meer te moven, antwoord heb je al :P)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zulke topics horen in principe in Stuffis Generalis, maar aangezien je daar met jouw geschiedenis nog niet in kan, gaat dit topic dicht. SG is namelijk niet de core-business van GoT, een techforum. Zie ook de FAQ van Lieve Adjes :)

Succes verder.

edit:
Goeiemorgen DS :X :P

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 05-11-2003 07:25 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.