Dikke KPN lijn... wat zou het zijn...?

Pagina: 1
Acties:

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik ga binnenkort in een net gerenoveerd studentenhuis wonen. De keuken is nog leeg, iedereen is nieuw en we moeten dus alles met elkaar regelen. TV/Radio kabel ligt er al wel voor iedereen, maar duidelijkheid over wat voor telefoon lijn er het huis binnen komt kunnen we niet krijgen van de verhuurder. :?

Morgen dus maar eens de KPN proberen te bellen om te vragen of die kunnen vertellen wat er volgens hun dat adres binnen komt. (hoeveel lijnen, analoog... etc, want we moeten natuurlijk asap een zooitje mbits regelen)

Afbeeldingslocatie: http://kees.student.utwente.nl/~victorio/site/downloads/kpnlijn.jpg

KPN bellen zal natuurlijk wel moeilijk en duur worden, dus welke tweaker kan uit deze foto opmaken wat er zoal binnen komt? Het is dus een dikke kabel (nee geen tv, die is groen en loopt er boven langs) met een hele zooi kleine draadjes...

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

hier zullen ze waarschijnlijk gewoon een ISRA kastje aan monteren, waarna de lijnen verdeeld zullen/kunnen worden...

elke KPN aansluiting is 2 draadjes, en dat is gewoon een dikke kabel, die bij de centrale weer uitkomt...

KPN kan dan als het moet meerdere lijnen aansluiten als het nodig is, zonder weer opnieuw kabels hoeven te trekken...

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

hoeveel adertjes 4 kan ook nog 'normaal' zijn

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 21:22
Denk dat ze wel gratis vertellen wat je wel en niet kunt in jou huis....ze willen natuurlijk alleen maar meer klanten.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:43
Als dit de ALLEREERSTE kabel van kpn is die er binnenkomt, dan lopen die kleine draadjes paarsgewijs naar de telefooncenrtale, en zijn dat dus in wezen allemaal telefoonlijnen...

Deze kabel hoort in een grote grijze doos te gaan (ISRA) en daar met schoefjes of klemmetjes of punch-down-stripjes vast te zitten.

Dat deze er nu zo bij hangt doet me het ergste vermoeden: ze hebben met een dikke tang die kabel doorgeknipt en de hele isra meegenomen.

Oh wat zal de kpn-monteur vloeken.. Die mag nu adertje voor adertje gaan kijken wat bij elkaar hoort etc :X Dat wordt een dikke rekening van de kpn.

ik hoop dat de verhuurder nog weet wie de vorige huurders waren, dan kan hij dat in iedere geval verhalen op hun. Het is in ieder geval niet de bedoeling dat hij dat op jullie verhaald.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:10

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Er is niet te zien hoeveel aders die kabel heeft..
Je weet wel zeker dat dit het binnenkomende punt is?
Waarschijnlijk zul je dan toch KPN moeten bellen, die moeten het aansluiten. Ik denk nl. dat je er nooit achter komt wat wat is...

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:46
Lijkt een 20x4 (20 stellen van 4 draden), en wordt voornamelijk gebruikt
binnen bedrijven de hoofdverdeler aan een tussenverdeler aan te sluiten.
(O ja, ik ben een ex telefonie KPN-er)

edit
Zit er pantsering om de kabel (staalband) ?
/edit

[ Voor 16% gewijzigd door _root op 04-11-2003 23:30 . Reden: toevoeging ]

PVoutput 3250 WP

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:16

DDX

dat is gewoon het betere hak/breekwerk geweest....
'gerenoveerd' dus er zat iets in de weg, hopla weg ermee... ;)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Victorio
Denk idd dat ze dan die ISRA kast hebben meegenomen, die kabel is gewoon aan het eind afgetsjopt. :(

Gepanserd weet ik niet meer, zit iig een dikke laag plastic omheen, 20x4 draden zou ik ook niet weten, zou kunnen.

In dat geval kunnen er dus ook 20 abo's worden afgesloten? In princiepe 20 adsl lijnen? :z

Zo'n monteur gaan wij iig niet betalen, zal idd een dure grap worden dan. Morgen dan ook maar eens de verhuurder bellen! :P

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

lijkt een beetje op Rare kast in de gang

Iperf

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Paul Nieuwkamp schreef op 04 november 2003 @ 23:24:
Oh wat zal de kpn-monteur vloeken.. Die mag nu adertje voor adertje gaan kijken wat bij elkaar hoort etc :X Dat wordt een dikke rekening van de kpn.

ik hoop dat de verhuurder nog weet wie de vorige huurders waren, dan kan hij dat in iedere geval verhalen op hun. Het is in ieder geval niet de bedoeling dat hij dat op jullie verhaald.
een kpn aansluiting kost 46 euro, ongeacht wat. Zelfs als ze een nieuwe kabel moeten graven kost het 46 euro.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:16

DDX

JvS schreef op 04 november 2003 @ 23:39:
[...]

een kpn aansluiting kost 46 euro, ongeacht wat. Zelfs als ze een nieuwe kabel moeten graven kost het 46 euro.
maar als iemand een isra punt (moedwillig) sloopt zal dat toch niet gratis gerepareerd worden lijkt me.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

DDX schreef op 04 november 2003 @ 23:41:
[...]

maar als iemand een isra punt (moedwillig) sloopt zal dat toch niet gratis gerepareerd worden lijkt me.
als jij een kpn lijn hebt, en jij rost die kpn lijn van de muur af en hij doet het daarom niet, dan moet jij dat zelf betalen ja...

Als jij ergens komt wonen, dan realiseert kpn die lijn voor 46 euro. Het spul is van KPN, als dat gesloopt wordt, dan is kpn daarvoor verantwoordelijk. Ze kunnen hooguit de kosten verhalen op de beheerder (vorige bewoners, huisbaas etc). Die lijn komt er volgens mij gewoon voor 46 euro.

Overigens kan je wel beter de kpn bellen en die lijn aanvragen en vertellen dat je een losse kabel heb liggen en niet echt een ISRA doos hebt.

[ Voor 32% gewijzigd door JvS op 04-11-2003 23:44 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Wat voor kleur heeft de buitenkant van die kabel ?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:03

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

euh... grijs?

• Victorio
mlevd schreef op 04 november 2003 @ 23:46:
Wat voor kleur heeft de buitenkant van die kabel ?
Idd, gewoon zo'n standaard grijs kleurtje.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Dat dacht ik ook te zien ja, al is die foto niet zo duidelijk.
Alleen is volgens mij een kabel van de kpn, voor het israpunt altijd blauw (althans bij mij thuis), daarom vraag ik mij af of dat wel een kpn-kabel is. :)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:34

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Gewoon KPN bellen en laat ze maar fixen zoals JVS al zei :)

Overigens mochten ze moeilijk gaan doen naar de huurbaas hij had daar volgens mij wel op kunnen letten dat ze het niet af hakte :)

Je komt er zelf toch nooit achter welke 2 paartjes het zijn en je zou alleen de aderdraad misschien nog kunnen vinden. Als het mis gaat is de kpn al helemaal niet blij..

Nu moeten ze alleen alle kabeltjes gaan meten en dat vinden ze al fijn genoeg ;)

Tweakers Discord

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik ben ook wel eens met een telefoonkabel van 4 com dik cm in de weer geweest.
elke ader kon ik makelijk terugvinden elke eerste en laatste aderset van een schil is dan ook gemerkt dus met doortellen vind je ze feilloos

maareuh lekker de ptt/huisbaas uit laten zoeken .. niet jouw shuld

[ Voor 16% gewijzigd door Fish op 05-11-2003 00:12 ]

Iperf

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik heb het vermoeden dat zo`n 20*4 lijn netje in bosjes van 4 gebundeld is. Dan kan je daar toch mee gaan spelen. Als blijkt dat er prik op de lijn zit scheelt het in iedegeval weer 46 euro :-) per lijn dan })

Zo heeft kpn ook van die kleine isra puntje waarop staat dat je ze niet mag open schroeven. Maar ze zeggen ook dat ik niet met de VOICEMANAGER en de IAS en OM mag spelen. En dat doe ik dan natuurlijk ook niet ziet er trouwens wel leuk uit zo`n klein kastje met die rubbergel erin. })

[ Voor 42% gewijzigd door raymonvdm op 05-11-2003 00:18 ]

Pagina: 1