[php] Loader

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi there,

Bij sommige sites, zoals www.vergelijk.nl heb je zo'n loading bar die aangeeft hoe ver hij is met zoeken. Dit is handig wanneer je bijvoorbeeld een metasearch engine hebt.

Alleen ik zou niet weten hoe dit precies werkt, en hoe dit eigenlijk heet. So iemand tips?

En is dit trouwens te doen met PHP alleen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 17:06

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 ziet alleen een relevantiebalk bij het zoeken? :?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je bijvoorbeeld gaat naar http://www3.vergelijk.nl/...ergelijk&subcat=monitoren

Dan zie je rechtsboven de zoekresulaten : "Klaar met zoeken - 4657 resultaten, bij 37 winkels en een oranje balk"

Zowel de getallen, als de oranje balk werken als een loader daaro.

misschien een beter voorbeeld www.hotels.com daar zie je ook als je zoekt heel ff een loader, en dan zie je de zoekresultaten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:12

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Misschien dat als je flush() gebruikt tijdens een zoekopdracht, zodat je telkens alle gegenereerde code alvast naar de browser stuurt zonder helemaal klaar te zijn met het hele script. Lijkt me wel een nasty oplossing en het zou goed kunnen dat dat ook helemaal niet gaat, volgens mij wordt hier namelijk gewoon DOM voor gebruikt.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 22:46

KompjoeFriek

Statsidioot

Ik heb wel vaak moeten refreshen voor ik het zag, maar iid, er zit een soort Loading meganisme in.
Ben hier zelf ook nieuwsgierig naar...

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 17:06

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<script type='text/javascript'>document.zoekmelding.melding.value = "60 sites te gaan."</script>
<script type='text/javascript'>document.vertbalk.width="0";document.zoekmelding.melding.value = "4657 resultaten,  1 sites te gaan"</script>
 <script type='text/javascript'>
        document.vertbalk.width = "200";
        document.vertbalkright.width="6";
        document.vertbalkright.src= "/illustraties/teller/1_3.gif";
        document.voortgang.src="/illustraties/teller/greenlight.gif";
        document.metzoeken.src="/illustraties/teller/klaarmetzoeken.gif";
        document.zoekmelding.melding.value = "4657 resultaten, bij  37 winkels."</script>

Met een javascriptje, sturen ze door middel van een flush van de buffer steeds nieuwe content.

In ASP
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Response.Buffer = True
..
Response.Write "1"
Response.Flush
' Zware bewerking
Response.Write "2"
Response.Flush
' Zware bewerking
Response.Write "3"
Response.Flush

Vervang hierbij "1", "2", "3" door een javascriptje, zodat je met DHTML dynamisch de breedte van een balk c.q. plaatje kan wijzigen.

[ Voor 52% gewijzigd door gorgi_19 op 04-11-2003 22:24 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey thanks,

but still. Ik heb geen ervaring met ASP, hoe kan ik dit dan doen met PHP? of is dat niet mogelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Hij noemde de woorden 'buffer' en 'flush', die geven als het goed is genoeg hits hoor op PHP.net

Imho zijn dit soort trucs nogal afhankelijk van je browser ook.. Het hangt van de browser af of die niet gewoon wacht tot de hele pagina binnen is met het laten zien. Waarom dan moeilijk doen en niet gewoon een 'Bezig met zoeken' zinnetje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bosmonster schreef op 05 november 2003 @ 00:13:
Hij noemde de woorden 'buffer' en 'flush', die geven als het goed is genoeg hits hoor op PHP.net

Imho zijn dit soort trucs nogal afhankelijk van je browser ook.. Het hangt van de browser af of die niet gewoon wacht tot de hele pagina binnen is met het laten zien. Waarom dan moeilijk doen en niet gewoon een 'Bezig met zoeken' zinnetje :P
Well, als het zo is wat jij zegt, dan is het inderdaad niet nodig. Maar ik zelf dacht dat sommige van deze 'loaders' in flash zijn gemaakt. In dit geval wordt de flash file al geladen (dus je ziet "gereed" in de browser bar linksonderaan) en dan gaat flash dus de gegevens flushen / bufferen (?).

Als je dan bijvoorbeeld een meta zoek machine hebt met veel sites, dan heb je in iedergeval content van de eerste site al snel binnen en de voortgang van de rest kan je aflezen dmv van die loader.

Als als het blijkt dat dit browser afhankelijk is, dan zie ik 't nut eigenlijk ook niet.. maar dan vraag ik me af waarom een grote site als www.hotels.com het wel doet..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarom dan moeilijk doen en niet gewoon een 'Bezig met zoeken' zinnetje :P
Dat is trouwens ook wel handig, als begin :)

Maar hoe pak ik dat dan aan? any tips, keywords om verder info hierover te zoeken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:13
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 00:41:
[...]

Dat is trouwens ook wel handig, als begin :)

Maar hoe pak ik dat dan aan? any tips, keywords om verder info hierover te zoeken?
->

...
:?

[ Voor 40% gewijzigd door TRON op 05-11-2003 07:55 ]

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Pagina: 1