[HTML] geen adresbalk meer door teveel focus

Pagina: 1
Acties:

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 11:32

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Wellicht is de titel een beetje cryptisch, dus ik zal het ff toelichten.
Ik heb een soort mini-portal voor mezelf gemaakt met wat handige links.

Ik wil graag kunnen tabben tussen de 2 zoekvelden van google. Nu d8 ik dit mooi te hebben opgelost met de onBlur functie, maar nu is echter de focus op de adresbalk niet meer mogelijk. Hij blijft nu altijd tussen de 2 velden switchen.... Dit is net iets teveel van het goede. Dus nu is mijn vraag hoe ik dit het beste kan oplossen. (rekening houdend met het gebruik van I-frames)

(En bij het uploaden van mijn portal kwam ik erachter dat er geen Fok! items meer geladen worden, terwijl dit lokaal wel gebeurde 8)7 )

Verwijderd

Je kunt het tabindex attribuut gebruiken.

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Niet de oplossing maar als je op F4 klikt dan werkt het wel :)

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
hehe, dan is het voor mij ook een oplossing. Het is niet supernetjes, maar voorlopig ff voldoende... :)

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Wat is de gedachte achter al die iframes eigenlijk :?

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
eh, ik wou het een en ander testen, en het is steeds meer uitgebreid...
Verder leek het me ook wat makkelijker te onderhouden qua code. Dat ik niet een supergrote htmlfile krijg. Maar het had niet gehoeven nee, dat ben ik met je eens.

Verwijderd

En weer kiest er iemand liever voor het afraffelen dan voor een mooie oplossing :/

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
tja, sorry Cheatah. Tis normaal ook niet mijn instelling, maar ik heb al eens zitten Kl*ten met tabindex.... als ik weet dat dat een mooie oplossing is, weet ik voor even genoeg. Ben te gaar om dat nu uit te gaan zoeken, was nieuwsgierig naar andere mogelijkheden...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

waarom zou je niet de methode gebruiken die daar speciaal voor bedoeld is? Je gaat nu op een ranzige manier functionaliteit inbouwen die er eigenlijk standaard al is...

Intentionally left blank

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
ok, goed bijgeslapen in het weekend, dus nu heb ik weer wat geduld om een correcte oplossing te implementeren. Waar crisp + cheatah me al op wezen..... O-)

Ik heb het een en ander geprobeerd met tabindex, en dat gaat prima in één form, maar ik krijg het niet aan de praat als de input fields in verschillende iframes zitten. Kan ik het daar uberhaupt wel voor gebruiken?
Pagina: 1