Wat is het verschil tussen de retail en de OEM versie? Volgens een vriend is de retail sneller. Is dat zo?
Verwijderd
Ja dat klopt, het geheugen is hoger geklokt (183 tov 166 MHz dacht ik) in de retail versie.
Verwijderd
Dat weet ik helaas niet, dat van de geheugensnelheid heb ik gisteren toevallig gelezen op de site van Hercules.
Kijk daar even op.
Volgens mij kun je wel de snelheid van het geheugen tweaken mbv de driver.
(Ik heb gisteren pas zelf de OEM geinstalleerd en zit nu op m'n werk, kan het nu even niet opzoeken voor je).
Kijk daar even op.
Volgens mij kun je wel de snelheid van het geheugen tweaken mbv de driver.
(Ik heb gisteren pas zelf de OEM geinstalleerd en zit nu op m'n werk, kan het nu even niet opzoeken voor je).
Verwijderd
De retail heeft 5,5 ns geheugen en de OEM 7 ns. Het lijkt mij dus zeker het geld waard om de retail versie aan te schaffen.
zeker de retail kopen, geheugen kan veel verder worden opgevoerd. heb het geheugen op 225 gehad, ook nog stabiel 
haal zo rond de 5500 met 3dmark.
haal zo rond de 5500 met 3dmark.
verder nog andere suggesties qua MX'en?
vond de elsa gladiac of Leadtek Mx ook wel interesant namelijk..
vond de elsa gladiac of Leadtek Mx ook wel interesant namelijk..
Verwijderd
Elsa heeft iig mooiste/best 2d, staan ze ook om bekend, maar kost ook een aardige duit meer.
Over het hercules verhaal, heb ff met search naar je vraag gezocht. En gezocht naar OC resultaten.
OEM versie 7ns, wordt ge-OC-ed naar 210
Retail versie 5,5ns, wordt ge-OC-ed naar 225
De retail komt dus idd wat verder, zou zelf ook de retail nemen, zit er ook weer een leuk spelletje bij. Wat je offcourse al 2 jaar geleden van een FTP hebt gedownload
Over het hercules verhaal, heb ff met search naar je vraag gezocht. En gezocht naar OC resultaten.
OEM versie 7ns, wordt ge-OC-ed naar 210
Retail versie 5,5ns, wordt ge-OC-ed naar 225
De retail komt dus idd wat verder, zou zelf ook de retail nemen, zit er ook weer een leuk spelletje bij. Wat je offcourse al 2 jaar geleden van een FTP hebt gedownload
nou we het er toch over hebben, wat voor een leuke niet downloadbare "spelletjes" zitten er trouwens bij?
Verwijderd
Geloof bij die hercules SoF... k'weet niet zeker, zou je ff op de site van de desbetreffende reseller moeten kijken.
Soldier of Fortune zit bij de Asus V7100.
Ik heb zelf een Hercules GF2MX retail, en er zaten geen full-version games bij. Ik krijg die van mij trouwens overgeklokt op 220/227, een record?
Ik heb zelf een Hercules GF2MX retail, en er zaten geen full-version games bij. Ik krijg die van mij trouwens overgeklokt op 220/227, een record?
sigloos
Verwijderd
ik zou voor de OEM gaan scheelt je weer 5 tientjes en je krijgt er niet veel meer voor je die RAM maar het scheelt denk ik misschien 3 FPS en daar kom je niet mee op een hogere resolutie. zet gibs af in quake en je wint er meer.
TV out kan wel interressant zijn (DivX)
TV out kan wel interressant zijn (DivX)
Mischien is de geforce 2 mx ddv oem wat voor je (dual head) De mijne koste F 330,- bij norrod op de hcc en er zit 6 ns geheugen op.
Re6tail, sneller geheeugen, dus beter. En hercules kan over het algemeen goed overgeclockt worden, een Pro kan je bijv. bijna op ultra niveau laten draaien, plus dat ie van hercules blauw is :9:9:9:9
Verwijderd
HE _mARCO_ wat voor cooling heb jij er op?
DAT wil ik ook>:)
EN dat blauw is toch mooi JOH
DAT wil ik ook>:)
EN dat blauw is toch mooi JOH
Ik heb een standaard 486 fan op de core zitten.
Maar ik heb ook nog een 80x80mm fan óp mijn modem staan. De modem zit in het derde PCI-slot, en de fan blaast de hete lucht weg van de videokaart. Frisse lucht wordt aangeleverd door de intake-fan in het vooronder.
Maar ik heb ook nog een 80x80mm fan óp mijn modem staan. De modem zit in het derde PCI-slot, en de fan blaast de hete lucht weg van de videokaart. Frisse lucht wordt aangeleverd door de intake-fan in het vooronder.
sigloos
Verwijderd
Ik heb een OEM in een zakje met cd-tje en that's it en ik kan hem stabiel op 235/222 laten draaien!!! (Wel met cpufan erop gemonteerd)
dus het is zeker niet gezegd dat die retails harder lopen, want niemand is met tot nu toe nog voorbij gekomen met welke mx dan ook....
PS stabiel = 4uur 3dmark demo
dus het is zeker niet gezegd dat die retails harder lopen, want niemand is met tot nu toe nog voorbij gekomen met welke mx dan ook....
PS stabiel = 4uur 3dmark demo
Retail geeft je 3 jaar garantie. OEM maar 1 jaar.
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Het is en loos argument dat je een OEM kan krijgen op de snelheid van een retail, want een retail kan je ook overclocken you know
eynstein verkoopt een oem met 5.5ns geheugen en netzo snel geklokt als de retail.
* actieman heeft die dan ook
* actieman heeft die dan ook
I’m not like the OTTERS
Pagina: 1