Oude PII333 wil deels nie booten (geen beeld)

Pagina: 1
Acties:

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Ik dacht laat ik eens mijn oude PII 333 uit het stof halen, en hem een functie geven als Apache webserver nou mooi niet :(

Dikke errors :| situatie is zo:

No-name Intel 440LX moederbord met een PII333 (slot1)
224MB SD-RAM (32/64/128)
Seagate 3.2GB 4200rpm schijfje
Iomega ZIP-drive 100MB

En 3 videokaarten: 2x Creative Geforce2 en TNT2 1x M-Tek Nvidia Vanta

Oke wat is er aan de hand, ik wou deze inrichten als server (lokaal) alleen de pc wil af en toe booten. Als ik de pc opstart boot deze netjes het bios, ik druk op DEL kom in het bios en 1sec daarna restart ie gelijk :? Hij restart dus maar boot nie meer naja het monitor lampje gaat knippperen. Oke ik de pc weer uitgedaan en weer aangezet hij boot weer jippie B) maar helaas weer nix monitor knippert aan en uit geen beeld.

Oke ik dus het CMOS resetten :) en jah hoor bij het bios aangekomen press F1 to clear CMOS of F2 to load setup defaults. Ik toets maar F2, en jah hij start door met beeld, hij boot ook alleen heeeeel erg langzaaaaam :/ en soms helemaal niet. Naja hij boot 1x Windows 2000 maar liep vast (schijf kwam uit ander systeem) Naja ik denk het werkt dus wel, ik snel weer bios in dacht ik maar precies 1sec restart ie weer en zijn we weer bij het begin. PC boot maar weer de monitor die knippert, ik heb dus met meerdere videokaarten geprobeerd maar geen resultaat. Monitor is ook nie stuk getest op ander systeem. AGP slot stuk :? Moederbord helemaal stuk, ook vanwege trage booten en detecten van harde-schijf.

Wie kan mij advies geven of heeft eventueel tips of oplossingen. Zou mooi zijn want ik wil der eigenlijk niet veel tijd insteken. En ik eis er nie veel van, tis tenslotte een server :)

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:57
Gaar geheugen? Andere ide kabels proberen sluit eerst eens alles uit.
Zie daarvoor de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verwijderd

Slot 1 heb ik ook niet zulke goede ervaringen mee, volgens mij komt het omdat ze heel gevoelig zijn voor bewegingen, er zitten namelijk 2 rijen contactjes boven elkaar in het slot. De oplossing is dus misschien de processor eruit halen, evt. even schoonmaken en vooral weer goed erin douwen.

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 01:20

Kleintje81

Blaat

Heb je al een andere batterij geprobeerd?
Andere voeding misschien?
Misschien kortsluiting? Probeer hem eens uit de kast te schroeven en dan te booten.

Als het niet helpt, waarschijnlijk MOBO gaar. :)

BF2 stats Systemen

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

T is heel normaal dat win2k niet wil booten als ie niet geinstalleerd is op dat systeem, dat je uberhaupt ergens komt geeft aan dat er niet iets fundamenteels mis is ofzo.

Maar je zegt dat je weer terug bent bij het begin, toen ben je er toch ook uitgekomen? doe gewoon hetzelfde dan (CMOS resetten toch?).

Wat ik wel ns gehad heb was een pc die na een reset vaag deed, en na een poweroff-poweron niet. Valt goed mee te leven hoor.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• EXX
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Om te beginnen ff memtest86 draaien om te kijken of de basis (CPU/RAM) werkt.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Was vergeten te zeggen dat geheugen gewoon goed is, jah verder idd Win2K start nie op maar komt omdat ie uit een andere configuratie komt dus vandaar. EN jah heb net weer gekeken, opgestart met minimale hardware alleen schijf en videokaart. En nu is er helemaal geen signaal meer naar de monitor, en jah als ik geen eens meer in me bios kan komen :| omdat dan beeld al weg valt. Ben bang dat er iets mis is met het AGP slot.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Wellicht een inkoopertje: geen PCI videokaartje ter beschikking of te leen?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Jah zou kunnen, maar waarom boot ie 1st dan wel AGP, na de CMOS reset :? Ojah nog een foutmelding, na het bios zie je vaak zo'n scherm met wat er allemaal op je moederbord zit daar staat meestal bij processor speed 333mhz deze keer stond er deschuted (of T) weet nie meer precies vond ik ook zeer vreemd.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt met 1 videokaart te booten?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Deschutes is de intel codenaam voor de CPU core die in de PII-333 zit.

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Haha jah ik bedoelde eigenlijk ermee dat ik al met 3 kaarten heb geprobeerd.

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
Misschien andere voeding proberen?
Pagina: 1