Toon posts:

[XP] Partitie vergroten mag/kan niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem, uiteindelijk zal de conclusie wel zijn dat ik een complete herinstallatie moet gaan doen, maar toch voor de zekerheid wil ik dit nog ff voorleggen aan jullie. Misschien dat ik iets over het hoofd zie.

De situatie is als volgt:
XP machine met de volgende schijfindelingen:

c: win me partitie
d:win xp opstartpartitie
e: data
f: data
g: data
h:cd-rom speler
i: cd-brander
j: data

Dit staat op 2 fysieke schijven, een 10 Gig schijf, en een 40 Gig schijf

C, E en G staan op de "10";
D, F en J op de "40"

"D" is dus mijn opstartpartitie (NTFS) die nu te weinig ruimte heeft, stond op 1,7 Gig maar das nu niet meer voldoende. Er is namelijk nog 300 MB vrij.

Op de J-schijf however, staat nog 17 Gig vrij.
Dus ik denk, ik pak Partition Magic 8, verklein de J schijf, en zet het er bij de "D" bij op. Maar wat denk je??? De d-partitie is niet meer te vergroten?? Hoe kan dat nou?
Ik heb gelezen dat een NTFS partitie enkele Exabyte aankan qua grootte dus ben de draad even kwijt...

Kent iemand dit probleem en wat nog mooier zou zijn, de oplossing??

• El_Frigo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-01 21:25
Dit komt waarschijnlijk doordat je D partitie op die 40Gb schijf een primaire partitie is. De partitie waarvan je de ruimte hebt vrijgemaakt (J) is een logical partitie in de extended partie.
Wat je met Partition Magic 8 moet doen is alle partities van de 40Gb schijf die in de extended partitie zitten naar "het einde" van de extended partitie schuiven. Hierdoor staat de vrijgemaakte ruimte aan het begin van de extended partitie. Pas dán kan je die vrije ruimte toekennen aan je D partitie.

[ Voor 4% gewijzigd door El_Frigo op 04-11-2003 22:07 ]

Asus P4PE, Intel Pentium IV 2.66 Ghz., Corsair DDR 512MB PC3200, ATI Radeon 9700Pro 128Mb, Hauppauge WinTV PVR 350, Creative Soundblaster Live!, Tekram 390U3W, Plextor PX-40TSi, PX-W1210TS

Verwijderd

Yep, en dan is dit bijvoorbeeld het principe:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=460391

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=460392
Partitie J aan het begin van de partitie verkleinen

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=460393
Partitie F verplaatsen zodat het einde van Partitie F het begin van J raakt (inclusief extended partitie)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=460394
Partitie D vergroten

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 03:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties!
Ik ben gelijk gisteren bezig geweest, maar Partition Magic was het niet zo met me eens... en besloot tijdens de resize vast te gaan lopen.
dus ik handmatig gereboot, Partition magix geeft bij opstarten een error-melding. Ok doorgeklikt. windows start, maar icoontjes op mijn bureablad zien er ineens wel verdacht wit uit...

Verkenner gestart... en ja hoor... ik ben niet blij... mijn J-schijf is weg :( :( :( :(

Ik moet nog ff verder zoeken hoe ik deze weer terug krijg... rescue disk werkt in ieder geval niet.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 15:09

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Partition magic is een geweldig programma, maar hij moet niet vastlopen bij het resizen of moven want geheid dat je dan met een vernaggelde partitie zit :(
Ze waarschuwen niet voor niets wel te backuppen van tevoren :{

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Tja, bij mij leek het ook weleens of PM vastgelopen was, maar na plusminus 15 minuten bleek dat ie toch nog gewoon bezig was.

Verwijderd

Ben zelf niet zo kapot van PM, ik hoor teveel mensen er altijd over klagen, al heel lang. Waar zou het aan kunnen liggen, mensen kunnen niet overweg met PM of is PM gewoon instabiel ? Probeer met het volgende anders je data terug te halen :
http://atl-datarecovery.com/mtl.htm Werkte voor mij wel :)

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-03 09:03
Ik denk dat er veel mensen zijn die niet geduldig genoeg zzijn en te vroeg denken dat er niks meer gebeurt. Persoonlijk ben ik geen voorstander van PM op machines die al in gebruik zijn maar het werkt altijd zonder problemen. En ik heb heel lang versie 4.0 gebruikt.

Verwijderd

eRRoR.InSiDe schreef op 07 november 2003 @ 08:12:
Ik denk dat er veel mensen zijn die niet geduldig genoeg zzijn en te vroeg denken dat er niks meer gebeurt. Persoonlijk ben ik geen voorstander van PM op machines die al in gebruik zijn maar het werkt altijd zonder problemen. En ik heb heel lang versie 4.0 gebruikt.
nou altijd zonder problemen... maar pm is een geweldig tooltje voor testsystemen enzo, ik zou er alleen nooit blindelings op vertrouwen

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 10:08:
[...]

nou altijd zonder problemen... maar pm is een geweldig tooltje voor testsystemen enzo, ik zou er alleen nooit blindelings op vertrouwen
Ik zou nooit blindelings op dit soort programma`s verttrouwen, hoe goed ze ook zijn, het kan altijd fout gaan.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Ik vertrouw blindelings op PM. Gebruik het al jaren en het is nog nooit misgegaan.

Je moet het gewoon aanzetten, laten rebooten en weggaan. Kan de gebruiker niks meer misdoen! :X

Verwijderd

CAP-Team schreef op 05 november 2003 @ 16:25:
Partition magic is een geweldig programma, maar hij moet niet vastlopen bij het resizen of moven want geheid dat je dan met een vernaggelde partitie zit :(
Ze waarschuwen niet voor niets wel te backuppen van tevoren :{
Jah er zijn een legio aan programma's die, ook al is je hele partitieindeling stuk, je toch al je data nog kan terugkrijgen... zelfs als je de schijf formatteerd.. dan nog staat je data erop... hij markeerd dan alleen de clusters zodat ze overschreven kunnen worden... dus er is nix aan de hand :) Heb daar laatst een kewl artikel over gelezen in de computer totaal... Dus Partition Magic kan geen schade aan je data toebrengen.. je kan et altijd wel weer terug krijgen :) Et kost alleen meer tijd en moeite dus ook logisch dat ze je aanraden te backuppen....

Verwijderd

Topicstarter
eRRoR.InSiDe schreef op 07 november 2003 @ 08:12:
Ik heb meer dan een half uur gewacht, maar hij deed echt niets meer.. En ik heb het programma eerder gebruikt, en dat ging goed.

Ik heb mijn schijf al weer opnieuw ingericht... maar toch bedankt voor de reacties.

@Parabellum: thnx! maar ik was te laat dus.. :) :)
Pagina: 1