[Emule] Gaat stiekem door terwijl hij niet draait?

Pagina: 1
Acties:

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Topicstarter
Ik merkte het volgende:

Ik heb zo fijn zo'n icoontje voor mijn netwerk-activiteit in de systray staan, als Emule draait staat hij uiteraard vrolijk actief te wezen. Als ik emule afsluit echter dan blijft er continu netwerkactiviteit. Nou hoor ik jullie denken, er draait vast een of ander proces, dus ik heb even verder gezocht.
Ik gebruik namelijk een poortmapper op mijn ADSL-router. Na wat mappings aan- en uit te zetten, zag ik dat TCP poort 4461 de boosdoener is. Als die niet gemapt is naar mijn ip-adres, is het meteen stil op mijn ADSL-lijntje. Als ik hem weer map, hoppa, meteen weer activiteit. Dit is precies de poort die Emule gebruikt.

Nou is mijn vraag dus of er mensen zijn die hier meer van weten en voor de duidelijkheid, het gebeurt ook na een verse herstart, als ik Emule helemaal nog niet heb opgestart. En als ik Emule afsluit, bedoel ik ook echt afsluiten en niet minimaliseren in de systray.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 20:44
Dit is vrij normaal. Al die mensen die net zaten te wachten om bij jou te mogen downloaden worden door de server nog steeds naar jou doorgestuurd. Ik weet niet precies hoe lang dit duurt, maar ze blijven dus nog een tijdje bij je aan de deur kloppen als eMule is afgesloten.

Verwijderd

Als je op een drukke emule server zit en wat bestanden beschikbaar hebt, proberen op elk moment tot 50.000mensen te kijken of ze al aan de beurt zijn. Dit doen ze om de zoveel tijd, tussen de paar minuten (bij gehackte versies) tot een uur. Sommige clients gaan hiermee door ook als ze al een paar keer geen verbinding hebben gehad.

Daarom zie je vaak ook al downloads beginnen voordat je een connectie met een server maakt, ook al heeft je PC een hele nacht uitgestaan.

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:02 ]

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Topicstarter
Ok, dat dat nog een tijdje doorgaat na het afsluiten snap (en accepteer) ik. Maar als ik emule nog helemaal niet heb gestart, na een koude reboot en ff wachten tot de meesten wel time-out zijn, ben ik dan nog aan het uploaden?
Of is het alleen zoeken naar shares van die clients?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 20:44
Als eMule niet draait wordt er ook niks geupload, ze proberen alleen maar verbinding te maken.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 08:19
precies, ze gaan door met vragen of ze al aan de beurt zijn (ik wist er ook nooit wat van want ik heb er nooit last van gehad). Wat jou computer dan moet verwerken zie je dus terug in het zo lkkr actief zijn van je verbinding...

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Pagina: 1