Toon posts:

Mediamarkt Scaleo600: geen gf fx5600 ultra?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb onlangs de Fujitsu-Siemens Scaleo600 gekocht met de gedachte dat er een gf fx5600 ultra met 256 mb in zou zitten, maar wat blijkt? er zit een gf fx5200 ultra met 256 mb erin. Nou wil ik weten of er mensen zijn die ook dit probleem hebben?
Ik ga mediamarkt sowieso bellen, maar misschien dat er mensen zijn die nu een antwoord hebben?

hier staat die pc

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoe weet je zeker dat er een FX5200 in zit?

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 04 november 2003 @ 21:48:
Hoe weet je zeker dat er een FX5200 in zit?
Er staat een sticker op de doos geplakt en ik heb, voor zover mogelijk, in windows gekeken (die nieuwe computer heeft nog geen internet, dus ik kan geen progs downloaden om te checken)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm...als er echt maar een FX5200 in zit dan heb je inderdaad recht van klagen. En sta je sterk in het recht om een FX5600 met 256Mb te vragen.

Want met "het was een drukfoutje" komen ze er natuurlijk niet vanaf!

Gebruik even AIDA32 om er achter te komen.....

[ Voor 14% gewijzigd door swampy op 04-11-2003 21:55 ]

There is no place like ::1

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Porbeer anders even AIDA32 te branden en te proberen op die PC, eveneens met de laatste Detonator drivers.

Als je de kast open mag maken zou je ook nog even kunnen kijken of er niet toevallig iets op de kaart staat. Bij sommige modellen staat 't er gewoon op (Leadtek Winfast kaarten hebben b.v. het typenummer erop staan). Ik zou wel kijken of er geen seal zit oid. Zo ja, open hem dan maar niet; dat bespaart je dan een berg aan gezeur.

darkblue19: Hoe bedoel je, het staat op de doos geplakt?
Je bedoelt dat het staat op de doos waar de behuizing in zat? Zo ja, zou ik sowieso gebruik maken van je garantie. Dan lijkt het alsof er een verkeerd type is geleverd.

[ Voor 22% gewijzigd door Laurent op 04-11-2003 21:59 ]

• Pollewob
  • Niet online
Topic past trouwens beter in VB. Move dus :)

• Cis
  • Laatst online: 04-08 07:45

Cis

Mocht het echt een 5200 zijn, dan kun je de computer terugbrengen en krijg je je geld terug :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik heb AIDA32 gedownload (bedankt voor de tip) en het is idd een gf fx5200 van leadtek. Naja, ik ga morgen bellen. Iemand toevallig ook een scaleo600 gekocht?:)

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 22:11:
hoi,

Ik heb AIDA32 gedownload (bedankt voor de tip) en het is idd een gf fx5200 van leadtek. Naja, ik ga morgen bellen. Iemand toevallig ook een scaleo600 gekocht?:)
Een FX5200 inplaats van een FX5600 ..mmm....beetje boerenbedrog he bij die gasten.

Als ze je met een smoesje om de tuin proberen te leiden "tja ons krantje had een drukfoutje zie je..en ... " kom dan vooral hier om advies vragen, wij tweakers weten hoe wij met dat soort zaken moeten omgaan!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Het is gewoon kopersbedrog volgens mij. Veel mensen zullen het verschil niet zien, omdat ze geen idee hebben waar ze dat moeten zien. Dus dan komt Mediamarkt er mee weg, gelukkig zijn er nog Tweakers... ;)

FX5200 is imho echt bagger en kan niet eens in de schaduw staan van FX5600 Utlra :(

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Cis
  • Laatst online: 04-08 07:45

Cis

Turkish schreef op 04 november 2003 @ 22:41:
Het is gewoon kopersbedrog volgens mij. Veel mensen zullen het verschil niet zien, omdat ze geen idee hebben waar ze dat moeten zien. Dus dan komt Mediamarkt er mee weg, gelukkig zijn er nog Tweakers... ;)

FX5200 is imho echt bagger en kan niet eens in de schaduw staan van FX5600 Utlra :(
Och och, het scheelt maar 30% in UT :P

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Pollewob
  • Niet online
Laten we niet gelijk om 1 foutje een complete winkelketen afkraken :)

Pas als de hele serie zo is is het echt erg..

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
Mocht het binnen de 14 dagen vallen dan kun je zonder je reden op te geven, je geld terug krijgen :) Bel die vestiging maar ff op zal ik maar zeggen. Service afdeling is vrij makkelijk.

Medewerker Mediamarkt.

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Bij de versie met 1 gb mem zit er wel een fx5600 zeker weten in.... das die laatste actie

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Pollewob schreef op 04 november 2003 @ 22:44:
Laten we niet gelijk om 1 foutje een complete winkelketen afkraken :)

Pas als de hele serie zo is is het echt erg..
...en dan nog moet je (imho) bij Fujitsu-Siemens zijn, die prikken deze PC's in elkaar dacht ik zo.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 21:51:
Er staat een sticker op de doos geplakt
Zijn er niet gewoon meerdere modellen van die PC?

Want als er "5200" op de doos staat en er zit een 5200 in, dan zie ik het probleem niet zo 1-2-3.
Ja, in de folder staat 5600. Maar als ik een Philips DVD speler met Divx in een folder zie (de 737) en ik ga naar de winkel en koop een 727 dan moet ik ook niet zeiken dat ie geen Divx kan spelen, toch?

Verwijderd

Topicstarter
Jake schreef op 05 november 2003 @ 14:01:
[...]

Zijn er niet gewoon meerdere modellen van die PC?

Want als er "5200" op de doos staat en er zit een 5200 in, dan zie ik het probleem niet zo 1-2-3.
Ja, in de folder staat 5600. Maar als ik een Philips DVD speler met Divx in een folder zie (de 737) en ik ga naar de winkel en koop een 727 dan moet ik ook niet zeiken dat ie geen Divx kan spelen, toch?
:S nee ik heb geen 727 gekocht, maar een 737 (om maar verder te gaan met jouw voorbeeld) en ook de prijs voor een 737 betaald.
Ik heb inmiddels gebeld, het blijkt een drukfout te zijn...rara hoe kan het?
Weet iemand of dezelfde kaart in deze computer (die van 999) zit?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 17:09:
[...]

:S nee ik heb geen 727 gekocht, maar een 737 (om maar verder te gaan met jouw voorbeeld) en ook de prijs voor een 737 betaald.
Ik heb inmiddels gebeld, het blijkt een drukfout te zijn...rara hoe kan het?
Weet iemand of dezelfde kaart in deze computer (die van 999) zit?
Ooh..het is een drukfout.

laten we eens kijken of ze het nogsteeds een "drukfout" vinden zodra meer mensen op de hoogte zijn via forums zoals.. http://www.trosradar.nl/

Tros Radar .....

drukfout he...laten we daar eens naar kijken.......

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:21
drukfout of niet, je kan als het goed is nog steeds het ding ruilen als je er niet tevreden mee bent (en dat zou ik niet zijn btw...)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

Topicstarter
Puppetmaster schreef op 05 november 2003 @ 17:32:
drukfout of niet, je kan als het goed is nog steeds het ding ruilen als je er niet tevreden mee bent (en dat zou ik niet zijn btw...)
Daarom vraag ik aan jullie of deze computer t.w.v. 999 wel okay is? Ik kan ook ff naar mycom gaan..morgen:P

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 20:48
een 5200

net zo bagger ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat weet ik, maar of het ook een gf fx 5200 ultra met 256 mb is? Als het zo is, dan koop ik die pc. Het is veel goedkoper, en ik kan de resterende 300 euro aan andere dingen besteden he

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 18:17:
[...]

ja, dat weet ik, maar of het ook een gf fx 5200 ultra met 256 mb is? Als het zo is, dan koop ik die pc. Het is veel goedkoper, en ik kan de resterende 300 euro aan andere dingen besteden he
Als je een goede pc wilt..dan kies je zelf je onderdelen!

Lijkt me redelijk simpel..op dat punt. En inderdaad niet iedereen heeft de kennis daarvoor maar wie heeft er niet een buur met kennis van hardware.

Twee dingen die je moet doen als je een pc koopt.

1. Hoe gebruik ik een pc, wat voor programma's draai ik, wat vindt ik belangrijk aan een pc

2. Budget

3. Mogelijk leverings en garantie voorwaarden.

Op die manier heb ik mijn pc bij elkaar gesprokkeld en bij een goede zaak ( informatique..aanrader ) gekocht.

En met een budget van 1000 tot 1300 euro kun je heel veel. Mijn prioriteit was een optimaal geconfigureerde pc met goed geluid, dus alle onderdelen sluiten goed op elkaar aan, het is niet de snelste maar wel super optimaal in elkaar gezet.

Dat soort bedrijfjes dat een actie in elkaar zet maakt vaak gebruik van een paar onderdelen van goede merk/kwaliteit en de rest bagger. Zoals een mooi asus moederbord, een lekker snelle processor... 512DDR geheugen ( dat het maar DDR 2100 zeggen ze er niet bij..en dat is bagger bij de snellere chipsets ) ...en als sluitstuk om het goedkoop te houden...een vreselijk goedkoop merk videokaart en de rest zoveel mogelijk onboard :r

Zet zelf een pc in elkaar, of laat het doen, maar wel met door JOU gekozen onderdelen. Scheelt je een hoop gezeik!

BTW. een FX5200 met 256Mb is nog steeds bagger..elk spel dat ooit 256Mb gaat gebruiken is al teveel voor dat budget kaartje. Een FX5200 Ultra met 128Mb is in meeste gevallen sneller!

[ Voor 7% gewijzigd door swampy op 05-11-2003 18:27 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Of een FX5200 nu 128 of 256 MB heeft dat maakt echt niet uit. De kaart weet dit toch niet zo te benutten dat je er wat van merkt. Meestal is het zelfs zo dat dat geheugen trager is dan die op een 128MB kaart. Niets minder dan een beetje marketinggeblaat, iedere omwetende koper zal voor 15 euro meer een 256MB kaart kopen terwijl die het extra geld absoluut niet waard is
edit:
Swampy was me weer eens voor, ik moet echt wat aan mijn post-skills doen :p

[ Voor 11% gewijzigd door Turkish op 05-11-2003 18:27 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 18:17:
[...]

• XFX GeForce FX5200
• VGA onboard
:? meestal zetten ze er maar 1 bij toch :?
en ik kom dat merk ook wel op inet tegen maar dan met 128mb.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1