Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 18:17:
[...]
ja, dat weet ik, maar of het ook een gf fx 5200 ultra met 256 mb is? Als het zo is, dan koop ik die pc. Het is veel goedkoper, en ik kan de resterende 300 euro aan andere dingen besteden he
Als je een goede pc wilt..dan kies je zelf je onderdelen!
Lijkt me redelijk simpel..op dat punt. En inderdaad niet iedereen heeft de kennis daarvoor maar wie heeft er niet een buur met kennis van hardware.
Twee dingen die je moet doen als je een pc koopt.
1. Hoe gebruik ik een pc, wat voor programma's draai ik,
wat vindt ik belangrijk aan een pc
2. Budget
3. Mogelijk leverings en garantie voorwaarden.
Op die manier heb ik mijn pc bij elkaar gesprokkeld en bij een goede zaak ( informatique..aanrader ) gekocht.
En met een budget van 1000 tot 1300 euro kun je heel veel. Mijn prioriteit was een optimaal geconfigureerde pc met goed geluid, dus alle onderdelen sluiten goed op elkaar aan, het is niet de snelste maar wel super optimaal in elkaar gezet.
Dat soort bedrijfjes dat een actie in elkaar zet maakt vaak gebruik van een paar onderdelen van goede merk/kwaliteit en de rest bagger. Zoals een mooi asus moederbord, een lekker snelle processor... 512DDR geheugen ( dat het maar DDR 2100 zeggen ze er niet bij..en dat is bagger bij de snellere chipsets ) ...en als sluitstuk om het goedkoop te houden...een vreselijk goedkoop merk videokaart en de rest zoveel mogelijk onboard
Zet zelf een pc in elkaar, of laat het doen, maar wel met door JOU gekozen onderdelen. Scheelt je een hoop gezeik!
BTW. een FX5200 met 256Mb is nog steeds bagger..elk spel dat ooit 256Mb gaat gebruiken is al teveel voor dat budget kaartje. Een FX5200 Ultra met 128Mb is in meeste gevallen sneller!
[
Voor 7% gewijzigd door
swampy op 05-11-2003 18:27
]