[Win2k] Vreemde error met Terminal Services

Pagina: 1
Acties:

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 19:37
Wanneer ik op een win2k server wil connecten dmv de terminal servises client krijg ik de volgende error :

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~renkie/oim/error.JPG

Ik heb op de server zelf ingelogt en de current users vd terminal services bekeken -> duurde vrij lang en kwam met een error.
Heb toen de service uit/aan gezet -> geen resultaat
Toen ik nogmaals de users bekeek waren er 0 , maar bleef dezelfde error ekrijgen

Iemand een idee wat het kan zijn ?

Er zijn maar TWEE pc's die via de client kunnen connecten en beide waren er niet op. Verder heeft het altijd goed gewerkt en ineens is het een probleem nu:(

MS Knowlegde base geeft of geen antwoord of niet kloppend (wat ik tot nu toe gevonden/geprobeerd heb)

[ Voor 8% gewijzigd door Renkie op 04-11-2003 21:35 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

als je op de server zelf inlogt en terminal server manager nou eens opstart. Staan daar toevallig sessies in? zoja kill die en try again.

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
kijk eens met het commando "quser" of er dan wel sessies te zien zijn?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De error die tussen haakjes staat is een NT System errorcode die je kan vertalen naar de decimale waarde 1B8E wordt in dit geval 7054. Deze error code kan je vervolgens weer opvragen:

code:
1
2
3
4
C:\>net helpmsg 7054

The system has reached its licensed logon limit.
Please try again later.

• Renkie
mutsje schreef op 04 november 2003 @ 21:38:
als je op de server zelf inlogt en terminal server manager nou eens opstart. Staan daar toevallig sessies in? zoja kill die en try again.
Dat is het em juist, daar staat niets :(

• elevator
  • Niet online

elevator

In welke mode staat je server eigenlijk? Remote administration of in application mode?

Als deze in application mode staat - zijn je 180 dagen misschien gewoon op?

• Renkie
elevator schreef op 04 november 2003 @ 22:42:
In welke mode staat je server eigenlijk? Remote administration of in application mode?

(domme vraag)

Waar kan ik dat zien ? Alles is ingericht voordat ik met die server ging werken, helaas :(

• luckyme_
  • Niet online
elevator schreef op 04 november 2003 @ 22:42:

Dan kan je het ff met een andere client proberen die nog nooit eerder geconnect heeft met de ts, het wordt nl per client bijgehouden.

• elevator
  • Niet online

elevator

Renkie schreef op 04 november 2003 @ 22:46:
Waar kan ik dat zien ? Alles is ingericht voordat ik met die server ging werken, helaas :(
In je Administrative Tools kan je in de Terminal Services Confiugration zien in welke mode je zit.
luckyme_ schreef op 04 november 2003 @ 22:47:
Dan kan je het ff met een andere client proberen die nog nooit eerder geconnect heeft met de ts, het wordt nl per client bijgehouden.
Niet als je terminal server nog nooit een license server gezien heeft - dan wil ie vziw helemaal niemand meer kennen :)

• luckyme_
  • Niet online
elevator schreef op 04 november 2003 @ 22:54:

[...]

Niet als je terminal server nog nooit een license server gezien heeft - dan wil ie vziw helemaal niemand meer kennen :)
Toch wel hoor :) Best een vreemde gewaarwording als sommige clients het nog wel doen en andere niet. Vooral als je bovengemelde foutmelding krijgt.

• Renkie
ok thnx, zal het morgen proberen
Pagina: 1