Internetten op laptop met SE T310, GPRS en IR.

Pagina: 1
Acties:

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik vraag het overal, maar niemand schijnt het te weten: hoe kan ik met m'n laptop (winxp) en m'n SE T310 internetten via de infraroodpoort? Zo moeilijk kan het toch niet zijn ? Ik wil GPRS gebruiken en niet inbellen. De T310 zou een modem functie moeten hebben.

Ik heb:

Een Windows XP laptop met infraroodpoort
Een Orange Allin abbo
Share enabled
Een SE T310 met de standaard firmware

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 18:37
Zorgen dat je iig de modem drivers voor je T310 geinstalleerd heb, dan kan je gewoon inbellen (volgens mij moet je in windows dan inbelnummer G gebruiken, wil je gebruik maken van GPRS)

Good luck.
T310 Drivers, scripts and patches

Please select the download you want from the list below

Sony Ericsson Modem Scripts

Modem drivers for Sony Ericsson T300/T306/T310/T312/T316.

Download the modemscripts to make it easier to use IR (Infrared connection) on Windows XP/2000.

Sony Ericsson Dial-Up suite version 1.5.5

Dial-Up Networking Wizard is free software that will guide you through the creation of GPRS and HSCSD dial-up connections for your personal computer to connect to the internet or to a corporate network.

The following languages are supported: Danish, German, English, Spanish, French, Italian, Dutch, Norwegian, Finnish, Swedish, Traditional Chinese, Simplified Chinese.

Modem drivers for Sony Ericsson phones.
te vinden op http://www.sonyericsson.c...SD_V&MN=Drivers&noredir=1

Met een beetje moeite had je die zelf ook best kunnen vinden.

[ Voor 72% gewijzigd door stfn345 op 04-11-2003 22:17 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 11:26

Korakal

Up up up!

Niet alleen vragen... maar wat heb je zelf al gedaan om je vraag te beantwoorden? Op de Orange website gekeken voor de instellingen? Orange gebeld? Gezocht op GoT naar instellingen? Een beetje eigen initiatief wordt wel verwacht.

• Aike
  • Niet online
Korakal schreef op 04 november 2003 @ 21:36:
Niet alleen vragen... maar wat heb je zelf al gedaan om je vraag te beantwoorden? Op de Orange website gekeken voor de instellingen? Orange gebeld? Gezocht op GoT naar instellingen? Een beetje eigen initiatief wordt wel verwacht.
Bleh, ik heb op GoT gezocht, ik heb op GoT gepost (SE T310 want dat leek mij het handigste topic) en ik heb nog niet met Orange gebelt (maar wat hebben zij te maken met een gsm die ik los gekocht heb, en het gaat om de instellingen van m'n laptop).

En na meer dan 1337 posts ken ik het RTFM idee wel hoor.

[ Voor 6% gewijzigd door Aike op 04-11-2003 21:41 ]

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
misschien heb je hier niks aan maar met mijn nokia 3650 is het heel simpel.

Ik activeer op mijn mob mijn modem.
zet hem tegenover mijn Irda poort op mijn pc en hij ziet hem en activert het.
Daarna is het ff de inbelverbinding overzetten op Irda en inbellen maar.
Heb zelf ook orange (free 30)

Ach ja..........

• Aike
  • Niet online
Is er niemand die me verder kan helpen ? Ik heb de Ericsson modem drivers en scripts erop gezet en kan nu bellen naar m'n telefoon ('G' als nummer en geen ww en username) maar ik krijg een 'poort niet bereikbaar' error nadat ie een tijdje heeft geprobeerd te bellen.

• AAC
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

AAC

Probeer het 'ns met dit orange programmaatje, werkt met m'n t300 prima :) :
http://www.orange.nl/medi...rnetaccess/oiaNLWIN32.exe
zie ook voor meer info: Internet Access

[ Voor 31% gewijzigd door AAC op 06-11-2003 22:01 ]

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik heb het pas nog in dit topic uitgelegd: Ares in "Mail versturen via GSM (met GPRS)"
Ik zal mezelf ff quoten:
Ares schreef op 16 oktober 2003 @ 22:19:
Ik internet en mail op mijn PocketPc regelmatig via m'n Orange Share account, ik zal ff uitleggen hoe dit werkt.
Je moet natuurlijk eerst de klantenservice bellen en Share activeren, je kunt dan voor 6 euro in de maand onbeperkt wappen op je mobiel. Wil je via je laptop (of pocketpc) gaan internetten/mailen/msn'en dan moet je eerst op de orange website een account maken, je kunt dan op deze link klikken nadat je bent ingelogd: http://www.orange.nl/mijn...sshare/internetaccess.php
Onderaan de site kun je tooltjes downloaden om een verbinding tussen je gsm en het apparaat waarop je wilt internetten te maken. Deze verbinding kan via kabel/bluetooth en infrarood.
Kom je er niet uit, post het dan even!

[ Voor 4% gewijzigd door Ares op 06-11-2003 22:07 ]

• Aike
  • Niet online
AAC en Ares bedankt. Kan het zijn dat dat programmaatje nog niet lang op de orange site staat ? Want ik heb het niet kunnen vinden een tijdje terug.

Maargoed het werkt en deze post wordt gemaakt via gprs :)

Best een buggy programmaatje trouwens :(

Pagina: 1