Toon posts:

Temperatuur van cpu naar beneden 8-)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen heeft het nu wel over Arctic silver enzo, en ja ik heb ook zo'n tube besteld, maar er is een goedkopere oplossing je temp. cpu naar beneden te krijgen.

Veel mensen plakken de heatsink op de cpu en klaar denken ze, maar door de onderkant van de heatsink(de kant die tegen de cpu komt) eens fijn op te schuren kan je temp. zeker een 5 graden celcius naar beneden.

Met fijn opschuren bedoel ik echt fijn opschuren; dus waterproof schuurpapier( zeer fijn), beetje water erop en schuren maar.

Na dit lekkere werkje, pak je een boormachine, poetsspons erop en draaien maar. Op deze manier maak je de onderkant geheel glad, babyhuidje zo zacht, bij mij leverde het +-9 graden verschil in de min op.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Als je allebei heel mooi glad schuurt / polijst, heeft dat zeker voordeel. (lappen)

Kan je met celerons ook doen. Heatsinks zijn vaak ook niet geheel glad / recht.

Met een dropje artic silver (heel weinig in jouw geval) zal de temp nog iets dalen.

Verwijderd

er zitten vaker spleetjes in het oppervlak dan UITstekende delen... en die spleetjes zijn zo op te vullen met wat koelpasta (met bobbeltjes e.d. heb je wel een probleem)

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Hmmm, 9 graden lijkt me lichtelijk overdreven 8-)

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid