Sinds kort draai ik Gentoo als desktop distributie. Ik ben er erg tevreden over, en ik draai alles lekker nieuw, snel en up-to-date.
Nu loop ik echter ineens tegen een heel vreemd probleem aan: Sinds 3 dagen kan ik een groot aantal packages niet meer emergen / compilen.
Het probleem lijkt bij alle packages hetzelfde te zijn, namelijk dat GCC tegen fouten aanloopt, en dan stopt:
Vlak voordat GCC stopt met compileren lijken er een aantal syntaxfouten op te treden in de C-source:
Ik heb al wat proberen te zoeken, maar ik kom alleen op fouten bij specifieke packages, niet bij algemene fouten als deze.
Weet iemand wat deze errors veroorzaakt, en hoe ik mijn systeem weer werkend krijg?
Nu loop ik echter ineens tegen een heel vreemd probleem aan: Sinds 3 dagen kan ik een groot aantal packages niet meer emergen / compilen.
Het probleem lijkt bij alle packages hetzelfde te zijn, namelijk dat GCC tegen fouten aanloopt, en dan stopt:
Zoals te zien in de bovenstaande quote heb ik al een verwoede poging gedaan om de huidige C-compiler (GCC-3.3.2-r2) opnieuw te compileren, maar dat ging mis. Make en Portage zijn wel opnieuw gecompileerd zonder fouten, maar ook zonder succes.!!! ERROR: sys-devel/gcc-3.3.2-r2 failed.
!!! Function src_compile, Line 354, Exitcode 2
!!! (no error message)
Vlak voordat GCC stopt met compileren lijken er een aantal syntaxfouten op te treden in de C-source:
Het lijkt dus echt om een fout binnen GCC te gaan, maar ik snap er weinig van. Ik heb al geprobeerd mijn optimalisatielevel voor athlon XP weg te halen, maar dat hielp helaas niet.{standard input}: Assembler messages:
{standard input}:31: Error: missing or invalid immediate expression `' taken as 0
{standard input}:31: Error: suffix or operands invalid for `mov'
{standard input}:31: Warning: rest of line ignored; first ignored character is `,'
{standard input}:33: Error: missing or invalid immediate expression `' taken as 0
{standard input}:33: Error: suffix or operands invalid for `cmp'
{standard input}:33: Warning: rest of line ignored; first ignored character is `
Ik heb al wat proberen te zoeken, maar ik kom alleen op fouten bij specifieke packages, niet bij algemene fouten als deze.
Weet iemand wat deze errors veroorzaakt, en hoe ik mijn systeem weer werkend krijg?
[ Voor 4% gewijzigd door dawuss op 04-11-2003 21:13 . Reden: toevoeging ]
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©