Toon posts:

[server] advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik ben van plan om mijn eerste server aan te schaffen. Het is de bedoeling dat deze server 3 to 10 mbps aan kan. Ik begin nl met 3mbps maar dit zal in de komende maanden gaan groeien. De server zal in Amerika komen te staan.

Tot nu toe heb ik de volgende componenten op mijn verlanglijstje staan:
-1U rack chassis : Chenbro RM12302IDE of de Microtech 19" 1U Rackmount atx
-proccessor Intel Pentium 4 2,4GHz (800Mhz FSB, Boxed)
-moederbord intel S845WD1-E
-2 x 512MB PC2700 DDR SDRAM
-hardeschijven: 2x Maxtor 60GB (D740X, 7200rpm)
maar eigenlijk wil ik voor scsi gaan: 2 x Seagate Cheetah 10K.6 36,7GB (10.000rpm, SCA)

Zijn er nog dingen die ik hierbij moet toevoegen of die ik beter kan vervangen door andere componenten ? Ik hoop dat ik hier wat advies over zou kunnen krijgen, zodat ik met behulp van jullie expertise geen verkeerde keuzes maak. Mijn budget gaat tot ongeveer 1200 euro.

alvast bedankt voor het advies

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

misschien is het handig om ff te vermelden waar je dat ding voor wilt gebruiken? :?

Aunt bunny is coming to get me!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:05
3 mbit kan elke server al, zelfs mijn oude pentium 133 trok al 60Mbit vol...

zoals gezegd meer : WAT doet dat ding?
simpel WWW serven kan elke bak wel, afhankelijk van je OS je systeem bepalen. Een zware DB draaien, veel SQL quiries, dat soort dingen zijn bepalend voor je keuze.

En in USA hosten?? Nee, dank je, ik heb m liever in NL, er zal maar eens wat zijn. Ik ben zelf met een uurtje in amsterdam bij mn server, dus ik vind het wel prima zo.

btw: En mijn server was ook nog ruim onder de 1200 EUR, P3 1Ghz / 512Mb / SCSI. En dat is al overkill. Maar goed, ik had het toch liggen ;) (Ook in een 1U kast gepropt, specs @ www.boevenet.com )

Enne, CPU: Denk ook aan je koeling, een standaard P4 koeler past dus NIET in een 1U kast.

[ Voor 26% gewijzigd door DJSmiley op 04-11-2003 21:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
k, ik zal ff wat meer info posten :)
Ik zal er geen zware databases op draaien. Er zullen wel heel veel mensen tegelijk geconnect zijn op de server. Ik gebruik hem nl om mijn websites op te hosten.
De reden dat ik hem in Amerika host is vanwege de lage prijzen voor dataverkeer. Ik zit nu op een virtual server bij het hosting bedrijf waar ik nu gehost ben. Ik zal daar ook die server plaatsen en zij zullen hem ook managen voor mij.
Is er nog iets wat jullie willen weten ?

alvast bedankt

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-05 13:05
Voor dat geld zou je natuurlijk ook even naar zo'n kant-en-klaar ding van Supermicro of een andere fabrikant kunnen kijken. Dan weet je in ieder geval zeker dat je iets krijgt met een koeler die past, fijne airflow in je kast, et cetera.
Zelf doen is natuurlijk altijd leuker, maar als je server in Amerika iedere paar dagen vastloopt is dat geen pretje. Wat dat betreft is hosten in Nederland misschien verstandiger; 't is misschien iets duurder maar als je een paar retourtjes VS bij de prijs optelt komt het rekensommetje iets anders uit ;)
Verder hebben de posters hierboven inderdaad gelijk, ik heb hier ook een pentium 133 staan die > 50 Mbit aankan... Waar je de server voor wilt gaan gebruiken is dus misschien wel fijn om te weten :)

[edit] ok je was me net voor dus |:( afhankelijk van welke hostingprovider je gebruikt kunnen die misschien ook een server voor je regelen. Scheelt je al snel weer 50 a 100 euro voor verzekerd vervoer, en in geval van problemen weten ze ook hoe de server ingericht is en kunnen daar dus makkelijker mee overweg.

Plus dat ze dan misschien lokaal garantie kunnen regelen; je computerboer op de hoek zal geen on-site support kunnen regelen daar :) Misschien is Dell een tip, die zouden waarschijnlijk wel een server in Nederland moeten kunnen leveren met een supportcontract voor in de VS erbij.

[ Voor 30% gewijzigd door mavink op 04-11-2003 21:43 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:08

Arfman

Drome!

Als de server in Amerika komt te hangen is het misschien verstandig/handig om naar een iLO-achtige oplossing (van HP) te gaan kijken ? Daar kun je zelfs je server vanuit Nederland uit- en weer aanzetten, mocht het nodig zijn. HP servers zijn echter wel prijziger dan klonen, en ik weet eerlijk gezegd niet of er iets 'iLO-achtigs' op de markt te krijgen is voor kloonservers.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Topicstarter
vink schreef op 04 november 2003 @ 21:39:
Wat dat betreft is hosten in Nederland misschien verstandiger; 't is misschien iets duurder maar als je een paar retourtjes VS bij de prijs optelt komt het rekensommetje iets anders uit ;)
Naja als ik hem in de VS host betaal ik ongeveer $95 per mbit en ik heb tot nu toe geen enkel bedrijf gevonden in Nederland die in de buurt komt van die prijzen. Alles wordt zo geregeld dat ik zeker niet naar de VS hoef :)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Kijk anders eens op www.vianetworks.nl voor co-located hosting in Son (bij Eindhoven), of www.vuurwerk.nl www.trueserver.nl en de vele anderen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:14

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 21:44:
[...]

Naja als ik hem in de VS host betaal ik ongeveer $95 per mbit en ik heb tot nu toe geen enkel bedrijf gevonden in Nederland die in de buurt komt van die prijzen. Alles wordt zo geregeld dat ik zeker niet naar de VS hoef :)
welk bedrijf ga je hosten dan?

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Ik denk dat het idd misschien verstandiger is om het in Nederland te hosten... Heb ook wel eens zitten kijken om wat in de USA te plaatsen... maar wat vink ook al aangaf eventuele retourtjes is niet zo prettig.... Ik doe zelf zaken met NedZone BV die hebben mij mbt tot een aantal servers goed geadviseerd (de eerste aanvragen waren geheel vrijblijvend).

Waar het ook aan licht is welk OS je neemt e.d... maar je kan het zelf zo gek maken als je wilt... Zo heb ik bij mij op het werk een aantal oude compaq servers staan die als DNS/Mail/IRC server draaien... maar bijvoorbeeld ook een AMD K6-1Ghz als dedicated MySQL.... en vervolgens op 100Mbit full draaien :P

Het is maar net waarvoor je hem gaat gebruiken....

PS Welkom op Gathering of Tweakers :+ (Geregistreerd vandaag om 20.11uur)

Je hebt uiteraard ook een andere club voor colo.... ProServer in Sliedrecht.... zo niet spam-intended :Y)

My weblog

Verwijderd

Topicstarter
DaMorpheus schreef op 04 november 2003 @ 21:53:
[...]

welk bedrijf ga je hosten dan?
Isprime

Btw in Nederland hosten is eigenlijk geen optie voor mij op dit moment. Mijn besluit over dat hosting bedrijf staat zo goed als vast.

• mavink
capedro schreef op 04 november 2003 @ 21:54:
Ik denk dat het idd misschien verstandiger is om het in Nederland te hosten... Heb ook wel eens zitten kijken om wat in de USA te plaatsen... maar wat vink ook al aangaf eventuele retourtjes is niet zo prettig.... Ik doe zelf zaken met NedZone BV die hebben mij mbt tot een aantal servers goed geadviseerd (de eerste aanvragen waren geheel vrijblijvend).

Je hebt uiteraard ook een andere club voor colo.... ProServer in Sliedrecht.... zo niet spam-intended :Y)
Ik denk dat iedere serieuze computerleverancier je wel wat advies moet kunnen geven. Mijn ervaring is trouwens dat je die supermicro apparaatjes bij heel veel leveranciers terugziet met een ander merkje :D Transtec bijvoorbeeld haalt het supermicro-logo er af en plakt er een stickertje met TTEC over...

Enneh als wel beginnen met spammen ik vind extra dataverkeer best duur bij proserve ;) Maar goed ik denk dat je wat dat betreft beter kunt gaan voor een partij die je een goed gevoel geeft en je de support kan leveren die je nodig hebt, dan voor de allergoedkoopste. Of de dichtstbijzijnde, kan in geval van zware crashes ook handig zijn natuurlijk! Dus als je in Twente zit... ;)

By the way, op isprime.com zie ik dat ze ook dedicated servers verhuren. Dat lijkt me dan de beste optie; dan onderhouden ze daar je hardware en weet je zeker dat ze er verstand van hebben en reserveonderdelen hebben e.d.

[ Voor 8% gewijzigd door mavink op 04-11-2003 22:07 ]

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 13:01
Ik ken een betrouwbaar bedrijf met flink wat carrier-connecties een peerings.
Locatie Redbus Amsterdam

e75 per Mbit..

Laatst daar met een server van ons 600 Gig gestookt.. e140 kostten...

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Cereal schreef op 04 november 2003 @ 22:05:
Ik ken een betrouwbaar bedrijf met flink wat carrier-connecties een peerings.
Locatie Redbus Amsterdam

e75 per Mbit..

Laatst daar met een server van ons 600 Gig gestookt.. e140 kostten...
boeie :) Rackshack geeft 800 GB voor 119 euro/maand :)

Verwijderd

Topicstarter
vink schreef op 04 november 2003 @ 22:04:
[...]
By the way, op isprime.com zie ik dat ze ook dedicated servers verhuren. Dat lijkt me dan de beste optie; dan onderhouden ze daar je hardware en weet je zeker dat ze er verstand van hebben en reserveonderdelen hebben e.d.
Ja ze verhuren daar ook, maar het is op lange termijn een stuk goedkoper een eigen server daar te plaatsen. Het zal allemaal gemanaged worden met 24/7 support.

Maar zou iemand mij kunnen vertellen of de componenten die ik op mijn lijstje heb gezet goed zijn ? Of dat ik beter andere onderdelen kan nemen?

• Cereal
DaMorpheus schreef op 04 november 2003 @ 22:08:
[...]

Ok, maar het argument dat je dan voor de prijs naar de USA gaat is dan ook onzin imho.

En daar gaat het mij om.. Maar natuurlijk klinkt het stoer als je een server in de USA hebt :)

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Cereal schreef op 04 november 2003 @ 22:12:
[...]

Ok, maar het argument dat je dan voor de prijs naar de USA gaat is dan ook onzin imho.

En daar gaat het mij om.. Maar natuurlijk klinkt het stoer als je een server in de USA hebt :)
hoezo onzin, is toch spotgoedkoop?

Verwijderd

Topicstarter
Cereal schreef op 04 november 2003 @ 22:12:
[...]

Het heeft serieus helemaal niets met stoer te maken :)
Het is de combinatie prijs en service. Ik heb in het afgelopen jaar pech gehad met hosting bedrijven. Een ging falliet en de andere was te traag. Daarna kwam ik terecht waar ik nu zit. De prijs/qualiteit verhouding is gewoon extreem goed. Ik ben onzettend tevreden met ze. Problemen worden meestal binnen 5 -10 minuten opgelost en voor ongeveer $0.30 per gig wil ik daar dus erg graag mijn server hebben staan. Ik vertrouw ze en ik heb totaal geen zin ook nog een nieuw hosting bedrijf uit te zoeken omdat ik met het kopen van een server al genoeg te doen heb. Het neemt mij gewoon een hele boel zorgen weg als ik bij mijn huidige hosting mijn bak zal hebben staan.

Bedankt voor alle advies enzo maar ik zou graag wat advies willen hebben over de onderdelen die ik moet kopen voor een server :) Zodat ik deze week nog de bestelling kan plaatsen.

nogmaals bedankt ;)

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Als jij precies verteld wat je erop wilt draaien, anders kunnen we toch niks zeggen?

• Cereal
Mijn zegen heb je ;)

Ik ga er wel van uit dat je die 2 schijven in RAID-1 zet?
Koeling zit in ieder geval wel goed, wij hebben een P4 2.8Ghz draaien in een 1U kast..
Ik zou persoonlijk voor de Scsi oplossing gaan, qua investering iets duurder, maar je hebt je bottleneck een stuk breder gemaakt qua responsetijd en performance. En natuurlijk is de Mtbf een stuk hoger, dus betrouwbaarder. Het is een kleine meerprijs, maar daarop wil je niet bezuinigen iig.

Verwijderd

Topicstarter
Cereal schreef op 04 november 2003 @ 22:26:
Mijn zegen heb je ;)

Ik ga er wel van uit dat je die 2 schijven in RAID-1 zet?
Koeling zit in ieder geval wel goed, wij hebben een P4 2.8Ghz draaien in een 1U kast..
Ik zou persoonlijk voor de Scsi oplossing gaan, qua investering iets duurder, maar je hebt je bottleneck een stuk breder gemaakt qua responsetijd en performance. En natuurlijk is de Mtbf een stuk hoger, dus betrouwbaarder. Het is een kleine meerprijs, maar daarop wil je niet bezuinigen iig.
Thx :) Die tweede hardeschijf is een backup schijf en ik zal dan voor scsi gaan.
Zijn er echt geen componenten waarvoor ik beter andere voor in de plaats kan nemen? Bijv omdat ze net zo goed zijn maar goedkoper. Of bijv dat een component net iets duurder is, maar veel beter is vergeleken met die ik heb uitgekozen?

Qua wat ik erop wil draaien. Het is gewoon puur om websites te hosten met veel verkeer zonder zware scripts. Er zijn dus heel veel connecties de hele dag door. Qua operating systeem etc, weet ik niet precies. Dat wordt allemaal voor mij geregeld omdat ik er zelf niet genoeg van af weet. Dat wordt allemaal geregeld door iemand anders.

Is dit genoeg info DaMorpheus ? Zo niet wat zou je dan nog graag willen weten ?

thx

• Cereal
Tsja, met een intel bord zit je altijd goed, ik zweer er ook bij in onze servers.

Koeling is in supermicro kasten altijd goed geregeld.
Let wel op een voldoende airflow in de kast, ook als er een fan uitvalt.

Zorg natuurlijk wel voor A-merk geheugen (Dane-Elec, corsair, infineon etc.)

[ Voor 17% gewijzigd door Cereal op 04-11-2003 23:04 ]

• Cereal
Als je die 2e schijf als backup gebruikt, als in -> iedere nacht of iedere zoveel tijd daar de reserve data opzet, kun je kiezen voor een primary SCSI schijf, voor de performance, en een secondary IDE schijf van 120 gig, zodat je meerdere images erop kwijt kunt, en meerdere backups van meerdere dagen kwijtkunt.

SCSI Raid-1 blijft natuurlijk de mooiste oplossing ;)

Verwijderd

Topicstarter
Cereal schreef op 04 november 2003 @ 23:03:
Als je die 2e schijf als backup gebruikt, als in -> iedere nacht of iedere zoveel tijd daar de reserve data opzet, kun je kiezen voor een primary SCSI schijf, voor de performance, en een secondary IDE schijf van 120 gig, zodat je meerdere images erop kwijt kunt, en meerdere backups van meerdere dagen kwijtkunt.

SCSI Raid-1 blijft natuurlijk de mooiste oplossing ;)
Ik bedoel dus dat ik 2 identieke hardeschijven zal hebben. Dat is toch Raid ? Of vergis ik me daarin ?

Btw Is die Microtech kast die ik op mijn lijstje heb staan van Supermicro ? Ik heb die nl op pricewatch gevonden

[edit] Er zit, zie ik nu, geen scsi controller op het moederbord intel S845WD1-E.
Weet iemand misschien een goede scsi controller die ik kan kopen ? Of kan ik beter een ander moederbord kiezne in dit geval ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 23:20 ]

• hennink
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:57
Waarom kijk je niet eens naar een APPRO, zitten ook in de USA dus kan je daar terecht voor garantiezaken als het echt zou moeten.

Tot op heden hebben wij er nog geen klachten mee gehad, je gaat toch geen server in het buitenland plaatsen om de nederlandse wet te omzeilen? ;)
Vind je prijs verhaal namelijk niet echt overtuigend.

alles wat aan kan, gaat kapot. De vraag is alleen wanneer.

• mavink
Cereal schreef op 04 november 2003 @ 23:01:
Tsja, met een intel bord zit je altijd goed, ik zweer er ook bij in onze servers.

Koeling is in supermicro kasten altijd goed geregeld.
Let wel op een voldoende airflow in de kast, ook als er een fan uitvalt.
Die kleine modelletjes van Supermicro zijn van het type "1 fan en je hebt pech als-ie uitvalt", overigens wel een fan die in een haardroger niet zou misstaan :D Maar je kunt ook wat betere types van ze krijgen.

Wat betreft RAID: als je een goeie controller (of goeie software-raid) hebt betekent RAID1 dat je schrijfperformance gelijk blijft of iets afneemt t.o.v. 1 schijf, en je leesperformance iets beter wordt. In een beetje standaard webserver-config waar voor iedere request een bestand gelezen wordt en vervolgens iets wordt weggeschreven in een logfile zal dit weinig invloed hebben; met wat tuning kan je er echter wel voordeel uithalen.

Tweede voordeel is dat je systeem gewoon blijft werken als een disk kapotgaat; nadeel is wel dat als je een bestand weggooit het ook op beide schijven tegelijk weggaat. Backups maken zal dus nog steeds nodig zijn!

Verwijderd

Topicstarter
hennink schreef op 04 november 2003 @ 23:21:
je gaat toch geen server in het buitenland plaatsen om de nederlandse wet te omzeilen? ;)
Dat zowieso niet. Als je naar de wet kijkt kan je beter een server in Nederland hebben dan in de VS hehe O-)
Maar dit heeft voor de rest helemaal niets te maken met mijn redenen waarom ik mijn toekomstige server daar wil plaatsen.

Verwijderd

hennink schreef op 04 november 2003 @ 23:21:
Waarom kijk je niet eens naar een APPRO, zitten ook in de USA dus kan je daar terecht voor garantiezaken als het echt zou moeten.

Tot op heden hebben wij er nog geen klachten mee gehad, je gaat toch geen server in het buitenland plaatsen om de nederlandse wet te omzeilen? ;)
Ik wil niet veel zeggen hoor, maar als je heel veel data verstouwt is het wel degelijk een stuk voordeliger om een server in US te hebben, helemaal als je er al veel positieve ervaring me hebt. Zoiets gaat al snel in de honderden euros per maand lopen en dat is niet niks, zeker niet voor een klein bedrijfje.

Maar is dit niet een beetje erg oftopic allemaal? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 23:33 ]

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-05 00:29
Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 23:07:
[...]

Ik bedoel dus dat ik 2 identieke hardeschijven zal hebben. Dat is toch Raid ? Of vergis ik me daarin ?

[knip]
Dat je twee identieke schijven hebt betekend nog lang niet dat je RAID draait. Zie ook FAQ Opslagmedia & I/O Controllers - RAID FAQ

Voor raid heb je dus een aparte controller nodig. bij raid 1 (mirroring) slaan allebei de schijven dezelfde informatie op, dit beschermt je weliswaar tegen mechanische fouten, maar niet tegen software of menselijke fouten!

Wat bijvoorbeeld in het T.net rack wel wordt gedaan is dat voor de betrouwbaarheid er in raid 1 wordt gedraaid, met een apart IDE schijf waarop dagelijks/wekelijks/etc. een backup wordt gemaakt. als je dan perongeluk alles wist staat het nog op je backup :)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:03

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

IMO kun je beter een dedicated server gaan huren omdat het onderhoud van de machine dan bij de toko ligt die de server verhuurt. Wie gaat jouw server opknappen als er iets stuk gaat?

Wat betreft hardware: voor 1200 euro kun je geen server in elkaar zetten met 'serverhardware' (dual proc moederborden met PCI-X en ECC-support, ECC-geheugen, intelligente RAID-controller, SCSI of SATA RAID 5 of 10). De snelheid van de processor boeit niet zoveel. Elke nieuwe Pentium 4 of Athlon XP van meer dan 100 euro heeft genoeg power om een paar duizend (statische) requests per seconde af te handelen.

De snelheid van de harde schijf is niet erg belangrijk tenzij je enorme hoeveelheden verschillende data serveert, veel dynamische data hebt (databases) of erg veel moet loggen. Statische data is prima te cachen en voor de performance van dynamische pagina's is de CPU (en evt. de database-server) de bottle-neck. Ik zou er een Western Digital Raptor WD360GD in stoppen als je voor een lage prijs toch een betrouwbare schijf wilt hebben. Desktop ATA-schijven kunnen bij wijze van spreke ieder moment stuk gaan. Wat betreft betrouwbaarheid scoren Seagate en Western Digital momenteel denk ik het minst slecht voor 7K2 schijven.

Je zou eens kunnen kijken naar een Supermicro barebone om die met wat geheugen en harde schijven aan te kleden. Appro is een beter alternatief voor de wat duurdere servers (omdat Appro ook Opterons levert die beter presteren dan Xeons) maar omdat ze alleen dual processor (capable) servers leveren zit al snel aan 1000 euro excl. BTW voor een kale barebone zonder processor(s), geheugen en harde schijven.

• hennink
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:57
Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 23:29:
[...]

Ik wil niet veel zeggen hoor, maar als je heel veel data verstouwt is het wel degelijk een stuk voordeliger om een server in US te hebben, helemaal als je er al veel positieve ervaring me hebt. Zoiets gaat al snel in de honderden euros per maand lopen en dat is niet niks, zeker niet voor een klein bedrijfje.

Maar is dit niet een beetje erg oftopic allemaal? :)
Tja,wanneer wordt het oftopic?
Hoop een keuze te bewerkstelligen waar later geen spijt over is. Waar wil je staan en wie is je doelgroep? Zijn het allemaal bezoekers uit Nederland dan sta ik toch liever bij Trueserver dan dat ik in het buitenland ga zitten.
Heb ooit eens met een server moeten werken die boven Australie stond en dan wordt het erg vervelend als je die lui moet bellen om iets voor je te regelen. Nu is het tijdverschil met USA wat beter dan Australie maar ook dat zijn dingen die mee mogen spelen vind ik.
EN dan zegt de prijs ook lang niet alles.
Wat betreft het verhaal wat ik zag staan over HP omdat je deze remote aan en uit kan zetten is natuurlijk mooi, maar als je een goede APC erachter laat plaatsen kan je ook vanuit daar de boel resetten bij een complete vastloper.

alles wat aan kan, gaat kapot. De vraag is alleen wanneer.

• igmar
  • Laatst online: 12-05 15:46

igmar

ISO20022

DaMorpheus schreef op 04 november 2003 @ 22:08:
http://groups.google.com/...s_ugroup=*abuse&lr=&hl=en

waarom je geen rackshack zou willen. De prijs moet ergens vandaan komen, en in dit geval is dat de service. Tenzij je geen email gebruikt is RackShack amper een optie.

• igmar
  • Laatst online: 12-05 15:46

igmar

ISO20022

Ook al z'n lekker bedrijf :
http://groups.google.com/...r=&ie=UTF-8&start=30&sa=N

Staat hier inmiddels ook al geblacklist wegens een niet-werkende abuse desk. Misschien handig om daar zowiezo eens naar te gaan kijken, goedkope hosting is leuk, maar als de halve wereld je blacklist heb je d'r zo weinig aan.

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

igmar schreef op 05 november 2003 @ 10:33:
[...]

http://groups.google.com/...s_ugroup=*abuse&lr=&hl=en

waarom je geen rackshack zou willen. De prijs moet ergens vandaan komen, en in dit geval is dat de service. Tenzij je geen email gebruikt is RackShack amper een optie.
ach, service is redelijk: telefonisch binnen 10 sec geholpen altijd :)
Servers zijn goedkoop, en tja, mail dat doen we vanuit NL omdat we hier goede servers daarvoor hebben

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:31

Predator

Suffers from split brain

PNS -> OH

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1