Schokkerig beeld bij afspelen films op TV out

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2539

Topicstarter
Ok, ik heb het heel vervelende probleem dat somige films schokkerig zijn als ik ze op mijn TV-out van mijn laptop afspeel.
Nu ben ik er al een tijdje mee aan het kloten geweest en heb het volgende gedaan :

Als eerste de output type settings verandert, dus van NTSC naar PAL. Dit hielp (bij NTSC was echt heel vreselijk), maar de film schokt nog steeds. Het gaat hier trouwens om een met xvid gecodeerde avi. De framerate van de avi is 25fps, dus het zou op PAL goed moeten afspelen. Niet dus.

Ik speel de film af vanaf de server via mijn laptop op de TV. Lokaal of streamen via het netwerk maakt geen verschil, dus daar kan het niet aan liggen. In de laptop zit een Radeon Mobility 7500, en de TV is als primaire monitor ingesteld (de film is dus ook alleen zichtbaar op de TV, niet op het scherm van de laptop). Dit zou volgens de search moeten helpen, maar niet bij mij :(
Op het beeldscherm is is de film trouwens prima, dus het ligt niet aan de bron. :)

Maar wat nu? Ik heb alles geprobeerd wat ik met de search kon vinden (ook een tooltje wat avi's forced af te spelen op 25fps, maar dat helpt natuurlijk niet echt als hij al standaard op 25fps afspeelt).

Wat zijn trouwens de mogelijke oorzaken van het feit dat een film stottert op de TV maar niet op de monitor? Behalve PAL/NTSC dus, want dat heb ik beiden geprobeerd en het helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:47

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

wat voor resolutie gebruik je ?

voor tv moet je 800x600 gebruiken.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oops vergeten te zeggen, maar ik gebruik inderdaad 800x600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 17:56

megaleo

Special member

Wat voor kabels gebruik je?
Hoe heb je je refreshrate van je monitor ingesteld? Werkt soms alleen met 60 MHz.
En de beste resolutie die je kunt gebruiken is 768x576.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik gebruik een S-video kabel. Refresh rate van mijn 'monitor' (TFT-scherm eigenlijk omdat het hier een laptop betreft) is al 60 Hz.
Ik zal eens 768x576 proberen, maar volgens kan ik dat niet instellen in mijn display properties. Ook zie ik niet direct in hoe de resolutie invloed kan hebben op het vloeiend zijn van het beeld, maar ik ga het in ieder geval proberen.