elke cd fout met branden

Pagina: 1
Acties:

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:59
ik weet niet wat het is maar de afgelopen week heb ik 4x geprobeerd een cd te branden en telkens ging hij fout. telkens kreeg ik de error "loss of streaming". ik snap alleen niet hoe dat kan. Ik heb 1 cd goed gebrand gekregen, verder alleen maar foute cd's. Ik heb het geprobeerd met nero, fireburner, alcohol 120%. test branden geeft bij fireburner telkens ook die fout aan, test branden met alcohol ging goed. toen ik daarna de cd echt ging branden kreeg ik dus toch die error. iemand een idee wat er aan de hand kan zijn???

mijn brander is een plextor 8/4/32

heel erg bedankt,
arjo

Verwijderd

heb je toevallig ook norton av draaien? zo jah haal deze er af of zet er av 2004 op. heb het zelfde probleem ook eens gehad. nieuwe nerop der opgzet firmware geupdate etc hielp niet. doen norton av 2004 der op en hoppa kon weer fikken.

probeer dus ff de firmware te updaten.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
OH --> OM

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Nero zegt dat dit een buffer underrun betreft.

Doe eens (1) specs van de rest van het systeem (CPU/geheugen/HD's), vertel hoe je (2) schijven op de IDE zitten (master/slave en welke drives op welke kabel), vertel (3) welke software er nog meer draait (een virusscanner die probeert te updaten op een PII266 terwijl je zonder smartburn probeert te branden - tja, dat gaat mis), probeer sowieso (4) zoveel mogelijk concurrerende processen te killen voordat je het nog eens probeert en de makkelijkste tip van [google=loss of streaming]: (5) get your paws on a CD-RW! Een brander testen wordt anders héél begrotelijk :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• DeRooney
overige specs:
amd duron 1200mhz.
256 mb sdram

ide 1:
master: hdd
slave: hdd

ide 2:
master: cdrom
slave: cd brander

ik heb norton antivirus 2002 erop staan.

Verwijderd

En als je norton (helemaal) uitschakeld nog steeds hetzelfde probleem?

• DeRooney
ik heb nu norton antivirus uitgeschakeld. Daarnaast zorgde de screensaver ook voor een probleem maar nog steeds doet ie het niet...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ook andere media geprobeerd?

En bijvoorbeeld op 4x branden, of zelfs op 2x?

• DeRooney
het enige wat ik nu doe voorlopig is test branden. ik heb de screen saver en norton uitgeschakeld (helemaal uit zeg maar) en nu heb ik op max speed een goede test burn....
kost norton dan zo verschrikkelijk veel werk geheugen ofzo dan?

Verwijderd

nee, processorkracht/tijd. Ander brand eens niet op maximum-snelheid. Natuurlijk zonde van de capaciteiten van je brander, maar persoonlijk heb ik liever een cd die gegarandeerd lukt, ook al moet je ervoor op een lagere snelheid branden.
Pagina: 1