Win 98 van gebrande CD-ROM werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Beste tweakers,

Ik heb net mijn systeem (Asus A7N8X Deluxe 2.0, AMD 2600+) in elkaar gezet en wil er nu windows op installeren. Het wordt nu tijdelijk Win98 omdat ik nog op de WinXP wacht van Surfspot.

Ik heb de WIn98 installatiecd van mijn pa gekopieerd en deze deed het gewoon op zijn compu. Echter:

Als ik mijn compu opstart met de boot-disk die ik ook op de compu van mijn pa heb gemaakt. Kan je kiezen om Win98 van de CD te installeren. Als je die optie bevestigd, gaat ie zoeken, maar het resultaat is dat ie zegt dat ie de windows bestanden niet kan vinden.

Als ik dan in DOs gewoon in de E: setup type doet die dat ook niet, das toch vreemd???

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen zodat ik gewoon Win98 op mijn systeem krijg te draaien en ik mijn nieuwe Ati Radeon 9600 Pro kan uitproberen???

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:00

Crazy-

Best life ever

kopieën zijn niet toegestaan ? allicht zal dat het probleem zijn

buiten dat, heb je al gezocht ? (search) daarnaast, lees ook even de regels tbv afsluiting van een topic (groet)

//edit: ik zie dat je je groet weggehaalt hebt

[ Voor 61% gewijzigd door Crazy- op 04-11-2003 22:00 ]

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 13:41
Ik had laatst ook zoiets.
In de betreffende pc zaten 2 cd-rom spelers, waarvan D: een SCSI was, en E: een IDE. De bios herkent beide drives en boot dus vrolijk van de scsi disk, maar de dos device drivers die vervolgens worden geladen herkennen de scsi drive niet en E: wordt dus D: en setup kan z'n files niet meer vinden.
Ik heb het uiteindelijk opgelost door de kast open te schroeven en de scsi kabel eruit te trekken. De hele installatie werkte toen prima vanaf de ide cd.

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Maar dat is het bij mij niet...
A: = floppy
C: = HD partitie 1
D: = HD partitie 2
E: = CD-speler

En alle drives worden herkend, maar op de een of andere manier wil die CD niet...

Verwijderd

Kan het niet zijn dat de Cd toch een heel klein krasje heeft?

En omdat je de PC zelf in elkaar hebt gezet, neem ik aan dat er geen safety card inzit?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-05 20:51

momania

iPhone 30! Bam!

Dit heb ik eerder gezien en aangezien die cd het bij je pa wel doet zal je het in je eigen hardware moeten zoeken.

Zorg dat je BIOS van de cd gaat booten.
Controleer ook even je RAM geheugen, als dat stuk is kan het ook hele rare problemen geven.
http://www.memtest86.com
Probeer ook een andere kabel of een andere cd-rom.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Kliniclown
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 21:01
Boot anders van een diskette af en kopieer je cd naar harddisk.

Dan kun je hem daar vanaf opstarten.

Verwijderd

Heb je een S-ATA HD?? Dan herkent Win98 die niet. IDE moet dan wel weer lukken

Verwijderd

Is het niet zo dat wanneer je A: floppy is C: en D: je hardeschijven E: je cd-rom dat je bootfloppy een dos-ram dir maakt die meestal voor de cd-rom komt dat je cd-rom f: wordt???

Verwijderd

Probeer eens met de CD van je pa, doet hij het daar dan wel mee??
Pagina: 1