A7N8x Deluxe/Gold rev 2 boot niet

Pagina: 1
Acties:

• DaaNium
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-07 10:01

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

Topicstarter
ik weet dat hier al (erg) veel topics over lopen, maar ik kan het niet vinden.
dit heb ik gekocht:
- Asus A7N8X Deluxe / Gold (rev 2.00)
- AMD Athlon XP 2600+ ('barton') met boxed koeler
- 2x 256MB GeIL geheugen (PC3200 / CAS2 --> die wilde ik op PC2700 laten draaien, ik had PC3200 gekocht 'met het oog op de toekomst')
- Asus Geforce FX 5600
- Plextor DVD Speler / NEC DVD-writer
- 2x papst case-fan
- 1x Maxtor HD (S-ATA)
- dit alles op 'n 300W Q-tec voeding

als ik de computer aan zet, draaien alleen de ventilatoren, en er brandt één LEDje (Groen)
ik heb al vanalles geprobeerd:
- andere voeding (een andere Q-tec 300W / Enermax 350W)
- Ander geheugen (1x 256 PC3200 --> niets, daarna 1x 128MB PC2100, ook niets)
- Zo kaal mogelijk (Geen HD/DVD/Writer/FDD)
- Andere VGA kaart (er zat een FX5600 in, vervangen door GF2-GTS)
- zonder geheugen/vga kaart gestart --> geen piepjes o.i.d.
- omdat COP nog wel eens er voor wilde zorgen dat de pc niet opstart, had ik de CPU FAN op de aansluiting van de Case-fan gezet, zonder resultaat (draaide wel gewoon)
- POST reporter/ster laat ook niets van zich horen :)
- Clear CMOS (ook andere batt. omdat in enkele topics stond dat die fabrieks batt. wel vaker slecht was)

ik heb de afgelopen 3 dagen zitten lezen hier op tweakers en nog 'n paar andere sites (gevonden via google) maar ik kon geen oplossing vinden.
voor de duidelijkheid: ik kan dus geen bios flashen ofzo, want ik krijg helemaal geen beeld (monitor blijf op stand-by staan)

misschien is het al 'n keer langs gekomen in één van de A7N8X ervaringen topics, maar om 6x 500 posts door te lezen vond ik net iets té.

als er trouwens iemand is die meteen zegt "zoek dat maar lekker zelf op" dan heb ik daar natuurlijk begrip voor, maar kan hij/zij dan wel een link geven naar een (mogelijke) oplossing? _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door DaaNium op 04-11-2003 20:53 ]

..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Mag ik je er op wijzen dat je een zeer nette openingspost hebt geschreven, daar kunnen anderen nog eens een voorbeeld aan nemen :)

Misschien iets om naar te kijken, is of het mobo ergens de kast raakt en zo kortsluiting veroorzaakt en zo dus niet opstart. Aangezien je bijna alle hardware hebt vervangen er bijna niets anders het probleem kan zijn dan het mobo zelf.

Ik denk dat het loont om je mobo uit te bouwen en dan zonder kast te testen (bovendien heb je hem dan er al uit om eventueel terug te brengen als hij het dan nog steeds niet doet) Laat hem dan eens testen bij je leverancier, want dan is het wel een kans dat je een DOA hebt

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:57
Turkish schreef op 04 november 2003 @ 22:36:
Mag ik je er op wijzen dat je een zeer nette openingspost hebt geschreven, daar kunnen anderen nog eens een voorbeeld aan nemen :)

Misschien iets om naar te kijken, is of het mobo ergens de kast raakt en zo kortsluiting veroorzaakt en zo dus niet opstart. Aangezien je bijna alle hardware hebt vervangen er bijna niets anders het probleem kan zijn dan het mobo zelf.

Ik denk dat het loont om je mobo uit te bouwen en dan zonder kast te testen (bovendien heb je hem dan er al uit om eventueel terug te brengen als hij het dan nog steeds niet doet) Laat hem dan eens testen bij je leverancier, want dan is het wel een kans dat je een DOA hebt
Ik zou hem uitbouwen kijken of ie het doet. Zoniet direct terug bouwen en bij je leverancier garantie gaan claimen. De meeste bedrijven zien graag bestelde borden ingebouwd in een kast zodat ze kunnen beoordelen of het netjes is gedaan. Maar een DOA van een bord heb ik zelf nog nooit mee gemaakt ondaks dat ik er honderden in me handen heb gehad B) maar niet uit te sluiten uiteraard.

Verwijderd

Als je alles al geprobeerd hebt behalve je mobo, lijkt me het niet al te ingewikkeld om te bepalen waar het aan ligt. Toen ik zag dat je een Q-tec 300W had, wilde ik al meteen een opmerking hierover maken, maar met een enermax 350W zou ie het zonder problemen moeten doen. Denk dus echt dat je mobo deadonarival is...

[off-topic]wat de hel is er met mijn icon gebeurd? :( [/off-topic]

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 00:29 . Reden: type error ]

Verwijderd

Het lijkt mij dat je eigenlijk alles al geprobeert hebt wat er maar te proberen valt. Moederbord geeft verder piep signalen?? Als je mobo daar zelfs niet aan toe komt dan lijkt het mij verstandig om terug te gaan naar de leverancier.

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 12:41
als ik zie wat je heb gedaan, dan lijkt het me een echte doa, als je die zelfde hardeware op een ander mobo heb geprobeerdt en ze gewoon werken(heb sinds 4 dagen ook een a7n8x deluxe gold met een 1006 bios en heb ook een q-tech 300 watt voeding en een nu nog 1800+ maar maar me q-tech kan +- 2800 3000+ aan geen probs ,maar dan wel gemod). blijven al je led groen, zo niet kijk dan ff in de manual.

• DaaNium
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-07 10:01

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

Topicstarter
ik zal straks eens testen zonder behuizing
verder heb ik ook een mail gestuurd naar Yorcom (daar heb ik 'm gekocht) met de vraag of zij nog tips hadden, en of ik 'm anders terug kan sturen.
Deze pc moet ik inelkaar zetten voor een kennis van me, maar toen ik het moederbord uit de doos gehaald had, heb ik er direct een voor mezelf besteld :9~ wat een geweldig moederbord !
maar ik laat jullie nog even weten of het wel werkt zonder behuizing, zo niet, dan is het inderdaad duidelijk dat het om 'n DOA gaat
bedankt allemaal !

edit:

het moederbord deed hetzelfde zonder behuizing.
D.O.A. dus :/

[ Voor 13% gewijzigd door DaaNium op 05-11-2003 18:48 ]

..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..

Pagina: 1