ik weet dat hier al (erg) veel topics over lopen, maar ik kan het niet vinden.
dit heb ik gekocht:
- Asus A7N8X Deluxe / Gold (rev 2.00)
- AMD Athlon XP 2600+ ('barton') met boxed koeler
- 2x 256MB GeIL geheugen (PC3200 / CAS2 --> die wilde ik op PC2700 laten draaien, ik had PC3200 gekocht 'met het oog op de toekomst')
- Asus Geforce FX 5600
- Plextor DVD Speler / NEC DVD-writer
- 2x papst case-fan
- 1x Maxtor HD (S-ATA)
- dit alles op 'n 300W Q-tec voeding
als ik de computer aan zet, draaien alleen de ventilatoren, en er brandt één LEDje (Groen)
ik heb al vanalles geprobeerd:
- andere voeding (een andere Q-tec 300W / Enermax 350W)
- Ander geheugen (1x 256 PC3200 --> niets, daarna 1x 128MB PC2100, ook niets)
- Zo kaal mogelijk (Geen HD/DVD/Writer/FDD)
- Andere VGA kaart (er zat een FX5600 in, vervangen door GF2-GTS)
- zonder geheugen/vga kaart gestart --> geen piepjes o.i.d.
- omdat COP nog wel eens er voor wilde zorgen dat de pc niet opstart, had ik de CPU FAN op de aansluiting van de Case-fan gezet, zonder resultaat (draaide wel gewoon)
- POST reporter/ster laat ook niets van zich horen
- Clear CMOS (ook andere batt. omdat in enkele topics stond dat die fabrieks batt. wel vaker slecht was)
ik heb de afgelopen 3 dagen zitten lezen hier op tweakers en nog 'n paar andere sites (gevonden via google) maar ik kon geen oplossing vinden.
voor de duidelijkheid: ik kan dus geen bios flashen ofzo, want ik krijg helemaal geen beeld (monitor blijf op stand-by staan)
misschien is het al 'n keer langs gekomen in één van de A7N8X ervaringen topics, maar om 6x 500 posts door te lezen vond ik net iets té.
als er trouwens iemand is die meteen zegt "zoek dat maar lekker zelf op" dan heb ik daar natuurlijk begrip voor, maar kan hij/zij dan wel een link geven naar een (mogelijke) oplossing?
dit heb ik gekocht:
- Asus A7N8X Deluxe / Gold (rev 2.00)
- AMD Athlon XP 2600+ ('barton') met boxed koeler
- 2x 256MB GeIL geheugen (PC3200 / CAS2 --> die wilde ik op PC2700 laten draaien, ik had PC3200 gekocht 'met het oog op de toekomst')
- Asus Geforce FX 5600
- Plextor DVD Speler / NEC DVD-writer
- 2x papst case-fan
- 1x Maxtor HD (S-ATA)
- dit alles op 'n 300W Q-tec voeding
als ik de computer aan zet, draaien alleen de ventilatoren, en er brandt één LEDje (Groen)
ik heb al vanalles geprobeerd:
- andere voeding (een andere Q-tec 300W / Enermax 350W)
- Ander geheugen (1x 256 PC3200 --> niets, daarna 1x 128MB PC2100, ook niets)
- Zo kaal mogelijk (Geen HD/DVD/Writer/FDD)
- Andere VGA kaart (er zat een FX5600 in, vervangen door GF2-GTS)
- zonder geheugen/vga kaart gestart --> geen piepjes o.i.d.
- omdat COP nog wel eens er voor wilde zorgen dat de pc niet opstart, had ik de CPU FAN op de aansluiting van de Case-fan gezet, zonder resultaat (draaide wel gewoon)
- POST reporter/ster laat ook niets van zich horen
- Clear CMOS (ook andere batt. omdat in enkele topics stond dat die fabrieks batt. wel vaker slecht was)
ik heb de afgelopen 3 dagen zitten lezen hier op tweakers en nog 'n paar andere sites (gevonden via google) maar ik kon geen oplossing vinden.
voor de duidelijkheid: ik kan dus geen bios flashen ofzo, want ik krijg helemaal geen beeld (monitor blijf op stand-by staan)
misschien is het al 'n keer langs gekomen in één van de A7N8X ervaringen topics, maar om 6x 500 posts door te lezen vond ik net iets té.
als er trouwens iemand is die meteen zegt "zoek dat maar lekker zelf op" dan heb ik daar natuurlijk begrip voor, maar kan hij/zij dan wel een link geven naar een (mogelijke) oplossing?
[ Voor 11% gewijzigd door DaaNium op 04-11-2003 20:53 ]
..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..