sys:
gigabyte 8s648-L (s478 sis 648 non-fx single channel)
p4-2800/533
512mb buffalo / samsung (buffalo geheugen met samsung chips)
radeon 9600 naturel
probleem:
zowel memtest86 als windows memory diagnostic (http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp) geven fouten als ik het geheugen in slot 1 doe. dit is bij beide in de extended test in test 8 (zou ms weer wat gejat hebben nee toch) in slot 2 werkt het geheugen prima.
VT geheugen werkt ook prima in slot2 en geeft fouten in 1.
spd heb ik al uitgezet en alles vast maar dit maakt niks uit: wederom slot1 fout en slot 2 goed.
Dan zou je denken: slotje stuk, mobo wissel en klaar.
mobo heb ik gewisseld. zit nu een zelfde type mobo in, zelfde euvel.
de vraag is dus: heb ik nu domweg de pech dat beide mobo's een kapot geheugenslot hebben (dezelfde nog wel) of is er een mogelijkheid dat door incompatibiliteit op de een of andere manier slot1 niet werkt en slot 2 wel?
(slot 3 ben ik overigens nog helemaal niet aan toegekomen, ik vind 1 en 2 al interessant genoeg)
gigabyte 8s648-L (s478 sis 648 non-fx single channel)
p4-2800/533
512mb buffalo / samsung (buffalo geheugen met samsung chips)
radeon 9600 naturel
probleem:
zowel memtest86 als windows memory diagnostic (http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp) geven fouten als ik het geheugen in slot 1 doe. dit is bij beide in de extended test in test 8 (zou ms weer wat gejat hebben nee toch) in slot 2 werkt het geheugen prima.
VT geheugen werkt ook prima in slot2 en geeft fouten in 1.
spd heb ik al uitgezet en alles vast maar dit maakt niks uit: wederom slot1 fout en slot 2 goed.
Dan zou je denken: slotje stuk, mobo wissel en klaar.
mobo heb ik gewisseld. zit nu een zelfde type mobo in, zelfde euvel.
de vraag is dus: heb ik nu domweg de pech dat beide mobo's een kapot geheugenslot hebben (dezelfde nog wel) of is er een mogelijkheid dat door incompatibiliteit op de een of andere manier slot1 niet werkt en slot 2 wel?
(slot 3 ben ik overigens nog helemaal niet aan toegekomen, ik vind 1 en 2 al interessant genoeg)
[ Voor 10% gewijzigd door smvs op 04-11-2003 20:11 ]