geheugen geeft fouten in slot1

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
sys:
gigabyte 8s648-L (s478 sis 648 non-fx single channel)
p4-2800/533
512mb buffalo / samsung (buffalo geheugen met samsung chips)
radeon 9600 naturel

probleem:
zowel memtest86 als windows memory diagnostic (http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp) geven fouten als ik het geheugen in slot 1 doe. dit is bij beide in de extended test in test 8 (zou ms weer wat gejat hebben nee toch) in slot 2 werkt het geheugen prima.

VT geheugen werkt ook prima in slot2 en geeft fouten in 1.

spd heb ik al uitgezet en alles vast maar dit maakt niks uit: wederom slot1 fout en slot 2 goed.

Dan zou je denken: slotje stuk, mobo wissel en klaar.

mobo heb ik gewisseld. zit nu een zelfde type mobo in, zelfde euvel.

de vraag is dus: heb ik nu domweg de pech dat beide mobo's een kapot geheugenslot hebben (dezelfde nog wel) of is er een mogelijkheid dat door incompatibiliteit op de een of andere manier slot1 niet werkt en slot 2 wel?

(slot 3 ben ik overigens nog helemaal niet aan toegekomen, ik vind 1 en 2 al interessant genoeg)

Afbeeldingslocatie: http://www.giga-byte.com/Motherboard/FileList/ProductImage/photo_8s648-l_10_big.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door smvs op 04-11-2003 20:11 ]

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 08:19
smvs schreef op 04 november 2003 @ 20:09:
sys:
gigabyte 8s648-L (s478 sis 648 non-fx single channel)
p4-2800/533
512mb buffalo / samsung (buffalo geheugen met samsung chips)
radeon 9600 naturel

probleem:
zowel memtest86 als windows memory diagnostic (http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp) geven fouten als ik het geheugen in slot 1 doe. dit is bij beide in de extended test in test 8 (zou ms weer wat gejat hebben nee toch) in slot 2 werkt het geheugen prima.

VT geheugen werkt ook prima in slot2 en geeft fouten in 1.

spd heb ik al uitgezet en alles vast maar dit maakt niks uit: wederom slot1 fout en slot 2 goed.

Dan zou je denken: slotje stuk, mobo wissel en klaar.

mobo heb ik gewisseld. zit nu een zelfde type mobo in, zelfde euvel.

de vraag is dus: heb ik nu domweg de pech dat beide mobo's een kapot geheugenslot hebben (dezelfde nog wel) of is er een mogelijkheid dat door incompatibiliteit op de een of andere manier slot1 niet werkt en slot 2 wel?

(slot 3 ben ik overigens nog helemaal niet aan toegekomen, ik vind 1 en 2 al interessant genoeg)

[afbeelding]
uhm mij lijkt het erg sterk dat je mem alergisch is voor alle 1e slots, ik denk dat je gewoon echt de pech hebt dat ze het beiden (mobo's) niet doen. Als je echt zeker wilt zijn moet je een 3e mobo erbij (waar je dat vandaan gaat halen zoek je zelf maar uit) en als het zelfs daar is, dan snap ik er echt geen reet meer van...

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• smvs
  • Niet online
LiquidT_NL schreef op 04 november 2003 @ 21:23:
[...]

uhm mij lijkt het erg sterk dat je mem alergisch is voor alle 1e slots, ik denk dat je gewoon echt de pech hebt dat ze het beiden (mobo's) niet doen. Als je echt zeker wilt zijn moet je een 3e mobo erbij (waar je dat vandaan gaat halen zoek je zelf maar uit) en als het zelfs daar is, dan snap ik er echt geen reet meer van...
ja waar zal ik dat mobo nou eens vandaan halen. bij mijn leverancier misschien?
en nee ik snap er ook geen reet van.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 08:19
kun je niet proberen ander geheugen in je 1e slot te zetten (van beiden mobo's)? Dan weet je zeker of het daaraan ligt of niet...

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Je geheugen is in orde aangezien het in slot twee geen fouten geeft. Het kan heel goed dat je geheugen gewoon niet lekker wil werken op het eerste slot. Dat hoeft niet te komen door een kapot eerste slot. Het kan namelijk ook zo zijn dat het eerste slot net wat sterkere of zwakkere voltages geeft, of dat de timings net wat anders zijn.

Het lijkt me niet dat het aan het moederbord ligt aangezien je dit probleem al bij twee moederborden hebt kunnen constateren. Probeer ergens ander geheugen vandaan te halen, of gebruik simpelweg slot 2 :)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:20

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Ik heb hetzelfde gehad.
Asus A7n8x deluxe rev.2 icm TwinMos dual-channel 2x512MB geheugen pc 3200.

Volgens Asus moest dat samen kunnen werken met mijn mobo.

Maar wanneer ik de geheugenrepen in slot 1 of 2 deed, kreeg ik met memtest 86 geheugenerrors.
Ander geheugen gehaald. Zelfde probleem.
Bij de winkel waar ik het spul gekocht had, heb ik ter plekke zelf op een zaterdagmorgen het mobo vervangen, want ik dacht ook aan een dimmslot error, maar het gaf hetzelfde probleem.

Toen heeft de winkel uit een doos van 30+ dimm's steeds 2 dimm's geprobeerd, tot ze er 2 vonden die het wel deden (en met dual channel).

Ik vond het ook een HEEL vreemde zaak. In al mijn jaren IT ervaring heb ik zoiets nog niet eerder meegemaakt. Maar ja, voor alles is een eerst keer ;)

Mijn advies: ga met het hele spul naar de winkel waar je 't vandaan hebt en probeer allerlei combinaties uit. Zelf had ik bij mijn leverancier (Maxpert in Zutphen dus) alle begrip en medewerking.

Make music, not war

• smvs
  • Niet online
musiman2 schreef op 05 november 2003 @ 21:28:
Ik heb hetzelfde gehad.
Asus A7n8x deluxe rev.2 icm TwinMos dual-channel 2x512MB geheugen pc 3200.

Volgens Asus moest dat samen kunnen werken met mijn mobo.

Maar wanneer ik de geheugenrepen in slot 1 of 2 deed, kreeg ik met memtest 86 geheugenerrors.
Ander geheugen gehaald. Zelfde probleem.
Bij de winkel waar ik het spul gekocht had, heb ik ter plekke zelf op een zaterdagmorgen het mobo vervangen, want ik dacht ook aan een dimmslot error, maar het gaf hetzelfde probleem.

Toen heeft de winkel uit een doos van 30+ dimm's steeds 2 dimm's geprobeerd, tot ze er 2 vonden die het wel deden (en met dual channel).

Ik vond het ook een HEEL vreemde zaak. In al mijn jaren IT ervaring heb ik zoiets nog niet eerder meegemaakt. Maar ja, voor alles is een eerst keer ;)

Mijn advies: ga met het hele spul naar de winkel waar je 't vandaan hebt en probeer allerlei combinaties uit. Zelf had ik bij mijn leverancier (Maxpert in Zutphen dus) alle begrip en medewerking.
Dus bij jou werkte hetzelfde geheugen wel in 3 en 4 maar niet in 1 en 2?

ik BEN helaas de computerzaak dus ik kan alle shit fijn zelf oplossen, maar ik moet niet klagen want het is mijn werk om shit op te lossen.

ik heb dus ook al ander geheugen geprobeerd. VT geheugen. ook niet superspul ofzo maar wel weer een heel ander merk.

Het is dus de eerste keer voor mij dat ik met Buffalo geheugen werk. het mooie was in theorie namelijk dat het goedkoper is dan de standaard 'brand on third' van ecl (wat van alles kan zijn, net wat ze hebben liggen, meestal infineon, mt etc.) en dat er bovendien 5 jaar garantie op zit, dus ik denk ik zit gebakken. Aan de andere kant had ik nooit gezeik met brand on third, en je moet never een winning team changen zeggen ze. (hoe maak je een kromme zin les 1 door bas van schoonhoven)

enfin het gezeik van tegenwoordig is dus dat bij leveranciers de helft niet op voorraad is en dat de ontwikkeling van chipsets enzo bruut hard gaat. als je dus een combinatie hebt gevonden van mobo, geheugen en video etc. waarvan je zeker weet dat het perfect werkt met elkaar je a: zeker weet dat die combinatie maximaal een maand of 2 in tact blijft en b: de combinatie vaak niet op voorraad is zodat je een ander mobo besteld waar je nog geen ervaring mee hebt, en wat dan niet goed blijkt te werken terwijl de klant gaat bellen waar de pc blijft. gelukkig bestaat er memtest en 3dmark en er gaat geen pc de deur uit voor beide het elk 12 uur achter elkaar volhouden.

[ Voor 20% gewijzigd door smvs op 05-11-2003 22:59 ]

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:20

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Lastig als je zelf de winkel bent ;)
Zelf ken ik die problematiek, aangezien ikzelf bijna 3 jaar bij een lokale computerboer gewerkt heb.

Volgens mij heeft het ook veel te doen met de pc 3200 standaard die een beetje geforceerd op de markt gekomen is. Nu moeten mobo fabrikanten uit lieverlee maar voor hun mobo op de site aangeven welke merken/types pc3200 geheugenmodules WEL stabiel op hun plank zouden moeten werken.

Dat dit geen garantie geeft, heb ik _dus_ meegemaakt. TwinMos geheugen dat overweg zou moeten kunnen met de Asus A7n8x deluxe rev.2.

Succes met trubbelshoeten!

Make music, not war

• CARman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06 21:34
Dus bij jou werkte hetzelfde geheugen wel in 3 en 4 maar niet in 1 en 2?
Er zijn dus geen slots 3 & 4.

Er zijn 3 slots beschikbaar. Mijn persoonlijke ervaring is ( als je toch geen dual-channel hebt ) dat je gewoon in slot 3 moet beginnen met plaasten van geheugen. Misschien dat dit voor jou MoBo ook wel de oplossing is.

Asrock Extreme9, AMD9590, Kraken X61, 32GB

Pagina: 1