[putty] tekst files?

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:56
Ik gebruik Putty (Plink) om mijn servers over te nemen vanaf mijn Windows desktop.

Nou is het zo dat als ik bijvoorbeeld vi start, mijn sessie compleet onbruikbaar wordt omdat er allerlei rare tekens in mijn venster komen. Dit gebeurt volgens mij bij alle fullscreen dingen.

Het is dus in feite zo dat ik alleen met commando's kan werken, terwijl ik ook graag vi wil kunnen gebruiken. Ik heb bij klasgenoten en anderen gezien dat het wel mogelijk moet zijn om gewoon vi etc te gebruiken via Putty.

Hoe kan ik nou zorgen dat het wél gaat werken? Ik heb helemaal niks veranderd maar gewoon standaard configuraties gebruikt. Het gaat om de Debian-distributie en FreeBSD, waar ik beide via OpenSSH op wil werken.

Bij voorbaat dank.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

--> Software Algemeen, aangezien dit vrij weinig met Linux heeft te maken, maar des te meer met de instellingen van Putty

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb geen problemen met het draaien van VI middels Putty. Waarom vraag je niet eens aan je klasgenoten hoe zij het hebben geconfigureerd?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-08 20:29
heb je (misschien per ongeluk) instellingen in putty veranderd? tik gewoon het ip van je server in en druk op connect. Welke versie van linux draai je trouwens? ik gebruik Debian (3.0 dacht ik) waarop het standaard wel werkt, maar volgens mij is het ook afhankelijk van de terminal en de instellingen op de server.

zo heb je als je direct een monitor aansluit geen kleur, maar met putty wel (als ik me niet vergis), dit kan je dan weer instellen in ~/.bash ofzo

• Dennis
Afbeeldingslocatie: http://www.dennissoft.com/putty.jpg

Dit krijg ik dus te zien.

Ik heb dit trouwens vanaf het begin af aan gehad, dus nooit met Putty iets "veranderd".

Verwijderd

probeer de instelling xterm-color eens.

• Dennis
Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 22:17:
probeer de instelling xterm-color eens.
Ik vind een hoop keer xterm, maar xterm-color kom ik nergens tegen.
Het heeft te maken met het feit dat het scherm niet wordt leeggehaald volgens mij bij dingen zoals vi.

• Dennis
Schop! :P.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Welke versie gebruik je?
Download eens de nieuwste PuTTY, en speel eens wat met de diverse settings in PuTTY.

Verwijderd

Misschien helpt het als je
code:
1
export TERM="vt100"
intikt?

• Dennis
Ok, ik heb hem hoor.
"Auto wrap mode initially on"

De vraag is nu nog, hoe kan ik dit verwerken in PLink? Ik heb een sessie met alle settings gesaved met Putty, maar als ik die open met PLink, dan wordt die setting ("Auto wrap mode initially on") niet onthouden. Dus dat werkt niet.
Pagina: 1