Ik heb vorige maand een moederbordje gekocht, de Gigabyte GA-7N400V-L.
Het moederbord werkt prima in Windows (Word, Internet etc.). Alleen als ik spellen speel, zoals C&C Generals en Max Payne 1, dan krijg ik regelmatig een blauw scherm met hetvolgende: TRAP_CAUSE UNKNOWN. Ik gebruikte de drivers van de meegeleverde CD. Ik heb de volgende stappen ondernomen om van dit probleem af te komen (helaas zonder succes):
1. Nieuwste drivers (Chipset van nVidia, VGA van nVidia, Sound van Realtek)
2. Nieuwe Windows XP installatie
3. BIOS update (van F2 naar F5)
4. Forums op Internet; hieruit kwam dat het mogelijk door de geluidskaart komt; vaak ging het om de Creative SB Live. Maar op de Gigabyte site heb ik wat gelezen over de onboard Realtek ACL650. Ik heb de nieuwste drivers van Realtek geïnstalleerd, maar zonder succes.
Specs:
Mobo: Gigabyte GA-7N400V-L
CPU: AMD XP2000+
Geheugen: Kingston 512Mb PC2100, werkt prima in ander systeem
VGA: nForce2 IGP (onboard), 128Mb shared memory
Sound: Realtek ACL650, onboard
Heeft iemand een idee of heeft iemand ditzelfde mobo zonder problemen met spellen (meld dan aub de driver versies)? Alvast bedankt!
Het moederbord werkt prima in Windows (Word, Internet etc.). Alleen als ik spellen speel, zoals C&C Generals en Max Payne 1, dan krijg ik regelmatig een blauw scherm met hetvolgende: TRAP_CAUSE UNKNOWN. Ik gebruikte de drivers van de meegeleverde CD. Ik heb de volgende stappen ondernomen om van dit probleem af te komen (helaas zonder succes):
1. Nieuwste drivers (Chipset van nVidia, VGA van nVidia, Sound van Realtek)
2. Nieuwe Windows XP installatie
3. BIOS update (van F2 naar F5)
4. Forums op Internet; hieruit kwam dat het mogelijk door de geluidskaart komt; vaak ging het om de Creative SB Live. Maar op de Gigabyte site heb ik wat gelezen over de onboard Realtek ACL650. Ik heb de nieuwste drivers van Realtek geïnstalleerd, maar zonder succes.
Specs:
Mobo: Gigabyte GA-7N400V-L
CPU: AMD XP2000+
Geheugen: Kingston 512Mb PC2100, werkt prima in ander systeem
VGA: nForce2 IGP (onboard), 128Mb shared memory
Sound: Realtek ACL650, onboard
Heeft iemand een idee of heeft iemand ditzelfde mobo zonder problemen met spellen (meld dan aub de driver versies)? Alvast bedankt!