[ISA]Cliënts geen internet

Pagina: 1
Acties:

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:09
Ik ben hier bezig met het configureren van een 2000 Business Server icm ISA.
Het gaat om een Pentium III met 1 GB geheugen, verder geen excotische dingen.
Exchange en alles werkt op de clients alleen het internet doet niets. De cliënt firewall van ISA zegt dat de isa server niet gevonden kan worden en als ik via IE zelf de Isa server als proxy opgeef gebeurt er zo goed als niets.
Het rare is dat de DNS omzetting wel goed gaat, bijvoorbeeld een ping naar google wordt wel naar het goede ip adres vertaald maar hierna zegt hij dat de doelhost niet is gevonden.
De isaserver is geconfigureerd volgens de beschrijving op isaserver.org.
Weet iemand wat dit is en waarom dit het niet doet?

Verwijderd

Sorry, maar hier kunnen we echt niets mee.

We kunnen niet je volledige configuratie doorlichten, laat staan je een stappenplan geven. Je zult zelf moeten uitvinden waar het probleem ongeveer zit, en dán kunnen we je helpen met dat op te lossen.

Ga dus zelf troubleshooten, en geef dan een uitgebreide beschrijving van hoe je een foutieve rule hebt ingesteld, zodat wij je kunnen helpen. :)

Misschien is het een idee je eens wat meer te verdiepen in ISA Server als dat troubleshooten je problemen oplevert. En misschien heb je een collega die je configuratie even volledig door kan lopen :?

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06:01

McMiGHtY

- burp -

En als je de firewall client installeert?

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-06 09:21
Heb je een protocol rule en site en content rule al ingesteld,aangezien standaard het meteen niet werkt.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 10:56

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Heb je in AD al de server gepublished via port 80 (van binnen naar buiten), dmv een CNAME record in DNS?
Maak je gebruik van een automagisch configuratiescript?
(http://SERVERNAME:port /array.dll?GetRoutingScript)
We hebben idd iets meer info nodig... 8)