[Access] Hoe met behulp van 1 page 2 tabellen updaten

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Zoals ik al zeg ik heb hier 2 tabellen die gekoppeld zijn met een datum (uniek). Nu wil ik deze updaten met behulp van een Page. Alleen moet ik dan een unieke tabel aangeven en dan kan ik dus altijd maar 1 van de 2 tabellen updaten en nooit beide tegelijk.

Als ik ditzelfde wil doen met behulp van een form is dit geen probleem. Met mijn relatie is er dus geen probleem.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik in mijn page die 2 tabellen tegelijk kan updaten of toevoegen?!?

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07 18:25
Simpele opgave. Makkelijkst met Access is altijd om in Access zelf even een Query te bouwen, de SQL te kopieren en te plakken in de 'page'.

Een voorbeeld van een update query met twee tabellen:
UPDATE [Contract file] INNER JOIN Contract_Vessel ON [Contract file].ContractID = Contract_Vessel.ContractID SET .... ;
Was je trouwens ook prima gelukt door een search met Google. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Preatorium op 04-11-2003 19:27 ]

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

• BSeB
Ik had eerst een querie gebouwd en deze heb ik als bazig voor mijn Page gebruikt. Alleen daar bleef hij dus zeuren. Daarom kwam ik er niet uit.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

BSeB schreef op 04 november 2003 @ 19:36:
Ik had eerst een querie gebouwd en deze heb ik als bazig voor mijn Page gebruikt. Alleen daar bleef hij dus zeuren. Daarom kwam ik er niet uit.
Het zou enorm helpen als je even zou uitwijden over het zeuren ;)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• BSeB
OK, dit zijn de fouten die ik krijg als ik de hoofdtabel neem:

Ik voer dus gegevens in, in de gegevens die voor de hoofdtabel bestemd zijn. The unique tabel. Nu staan daaronder andere dingen die in de ondergeschikte moeten. Alleen daar kan ik niks invoeren. Nou jha ok dan denk ik, kijken of ik verder kan naar een new record. Dan krijg ik dus deze foutmedling:

"De sleutelwaarde voor deze rij is geweizigd of verwijderd bij de gegevensopslag. De lokale rij wordt verwijderd."

En dan kan ik daarna geen new record meer maken. Deze optie onderaan de page word dan ook meteen gedisabled. Maar als ik dus een form ga gebruiken dan kan ik dus wel al deze gegevens updaten. En nieuwe records aanmaken.

Kan iemand mij hier gewoon een simpele tip voor geven. Ik zou het namelijk erg gek vinden als ik in de code van de page moet gaan wroeten om het zo te maken zoals ik wil.

Ik neem aan dat dit wle gewoon kan met opties. Anders vind ik access wel erg ^&%^*

• BSeB
Preatorium schreef op 04 november 2003 @ 19:26:
Simpele opgave. Makkelijkst met Access is altijd om in Access zelf even een Query te bouwen, de SQL te kopieren en te plakken in de 'page'.

Een voorbeeld van een update query met twee tabellen:

[...]

Was je trouwens ook prima gelukt door een search met Google. ;)
Waar zou ik dan op moeten zoeken bij google????

"data access page" +tables +update

Nou daar vind je dus niks op!!!

Maar goed ben nog steeds aan het zoeken, maar heb het nog niet echt kunnen vinden.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
hoewel het niet aan te raden is zou je misschien kunnen proberen een view (query) te maken, die je met je access page benadert en update

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Pagina: 1