Toon posts:

pentium 2 passief koelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc'tje in elkaar geknutseld. dit is een pentium 2 450 MHz geworden.
Deze processor word passief gekoeld door zo'n blauw koel blok. Na een half uurtje is de processor volgen dhet bios een graadje of 65. Ik heb het gevoel dat dit ook de reden is waarom mijn pc zo instabiel is. Hoe kan ik dit ding nu wel koelen met een koeler erop ik kan namelijk nergens een koeler vinden die hierop past.

Het gaat om een cpu zoals op deze link
http://www.mtsolutions.net/images/pentium2.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 18:47 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Hang gewoon een 8cm casefan voor die heatsink :)

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe bevestig ik deze?

Verwijderd

Ik heb een dual pII 450, die draait alleen passief gekoeld. Je moet dan wel 1 of 2 grote fans in de kast zelf hangen, en de luchtstroom over de koelblokken laten gaan.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Mijn HP Vectra EI8 heeft een airduct, welke richting voeding/fan loopt. De voeding zorgt dus voor dubbele warmte afvoer.

If you choose to criticise you choose your enemies

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

heb een pasief gekoelde PII- 350 in een open kast zonder casefans. Werkt probleemloos. Ik zou eerst een testen of de instabiliteit blijft als je er een casefan op richt of met de kast open. Nist bevestigen of gewoon met wat plaband voor de test mogelijkheden.

[ Voor 26% gewijzigd door bombadil op 04-11-2003 18:54 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Beetje creative zijn met schroefjes, Tie-ripjes etc.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

SyS_ErroR schreef op 04 november 2003 @ 18:44:
Hang gewoon een 8cm casefan voor die heatsink :)
Beter alternatief: schoef een 60mm fan vast op de heatsink. Je kan trouwens ook eens proberen je fsb te verlagen naar 66mhz en kijken of ie dan wel stabiel is. Dan weet je zeker dat zo'n fan je zal helpen.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-02 15:23
Tweakertje schreef op 04 november 2003 @ 18:55:
[...]

Beter alternatief: schoef een 60mm fan vast op de heatsink. Je kan trouwens ook eens proberen je fsb te verlagen naar 66mhz en kijken of ie dan wel stabiel is. Dan weet je zeker dat zo'n fan je zal helpen.
Hoe kleiner, des te meer herrie...

"Ik stel voor alles beneden de 80mm bij wet te verbieden" had iemand in zijn sig staan 8)7

Verwijderd

Denk dat de airflow in je kast beetje verrot is. Compaq heeft namelijk zijn P2 geloof ik tot 450 en maybe de 500mhz PIII passief gekoelt, en het nou niet bepaald zo dat Compaq zijn kast airflow vriendelijk zijn ( zijn wel altijd riant dikke coollichamen :P ). Zit enkel een fan in welke je amper hoort nog amper lucht spuigt dus airflow van 0 ;)

maar idd.. hang er een 80 mm fan op 5 volt. Die kun je dan zo monteren dat het niet draaiende deel welke de fan eigenlijk met zijn eigen geraamte bevestigt, tegen je coollichaam hangen. Dan zuigt of blaast hij lucht over het coollichaam ,maakt eigenlijk niet zo uit welke van de twee. Dat zou alles een heel eind moeten helpen.

Verwijderd

Ik vind eigenlijk dat je zelf wel had kunnen proberen of de boel met een fan stabieler word. Schroef die zijkant van de PC af, mik er een huiskamerventilator op, en kijk of dat wat scheelt. Zo ja, dan is een fannetje in je puterkast zo geplaatst.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.