As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
ik had laatst ook zoiets gelezen, dat win2k niet goed overweg kan met hyperthreading... (correct me if i'm wrong)
ik weet niet pcies meer waar dat was. (mischien kan BalusC er wat meer over vertellen? hij heeft der vast wel verstand van
)
ik weet niet pcies meer waar dat was. (mischien kan BalusC er wat meer over vertellen? hij heeft der vast wel verstand van
niks
Is idd het HT verhaal. Geldt ook voor de P4 (degenen met HT that is). XP ondersteund HT volledig. W2K kan ook op een HT enabled systeem draaien (hoewel Intel het niet adviseert) maar heeft niet de mogelijkheid HT 'cpu's' te herkennen, het behandeld elke logische cpu als ware het een fysieke cpu zodat je met een dual HT enabled Xeon al in de 'problemen' komt met W2K Pro; deze W2K versie herkent maximaal twee cpu's. En dan is ook belangrijk hoe het BIOS de logische cpu's initialiseert want het is niet ondenkbaar dat W2K één fysieke cpu gebruikt maar 'm als twee behandeld en dus de échte tweede cpu ongemoeid laat. Zie ook dit document
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
PRINCIPE;Frankie02 schreef op 04 november 2003 @ 19:41:
HT werkt in principe prima onder win2k.
Ik merk dat die machine traag is onder 2k; maar voordat ik dat hele ding overzet op XP wil ik het eerst zeker weten of het de moeite waard is..
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
ligt eraan
heb je 1 cpu met HT en gebruik je w2k dan valt het performance verlies wel mee ten opzichte van XP (als deze ueberhaupt al aanwezig is)
Maar als je 2 cpu's hebt met HT (dus eigenlijk min of meer 4 cpu's voor windows 2k) dan zul je een flinke boost krijgen als je naar XP gaat omdat windows 2000 alleen maar de eerste cpu kan benutten. (deze ziet deze immers al als 2 cpu's ,en de pro editie ondersteunt maar max 2 cpu's)
Tenminste dit is zo als ik het begrepen heb... correct me if i am wrong
heb je 1 cpu met HT en gebruik je w2k dan valt het performance verlies wel mee ten opzichte van XP (als deze ueberhaupt al aanwezig is)
Maar als je 2 cpu's hebt met HT (dus eigenlijk min of meer 4 cpu's voor windows 2k) dan zul je een flinke boost krijgen als je naar XP gaat omdat windows 2000 alleen maar de eerste cpu kan benutten. (deze ziet deze immers al als 2 cpu's ,en de pro editie ondersteunt maar max 2 cpu's)
Tenminste dit is zo als ik het begrepen heb... correct me if i am wrong
Inderdaad
Zie ook de frontpage:
X-bit Labs meldt dat het nog niet eenvoudig is gebleken de komst van HyperThreading softwarematig op de juiste wijze te exploiteren. De site Warp2Search kwam er namelijk achter dat alle versies van Windows XP die voorzien van Service Pack 1, niet helemaal goed omgaan met de techniek. Wanneer er gebruik wordt gemaakt van de functie UnmapViewOfFile gaat het prestatieniveau van het systeem stukken achteruit in plaats van vooruit. Deze bug is ondertussen erkend door Microsoft en komt voor op alle multi-processor platforms, dus ook daar waar HyperThreading wordt ingezet. Er is ondertussen een fix voor het euvel uitgebracht, maar aangezien het moeilijk duidelijk gemaakt kan worden welke systemen er precies last van zullen hebben, wordt er aangeraden liever te wachten op het volgende Service Pack.
Verwijderd
Oh, lekker dan. Win2k ondersteunt een dual Xeon dus helemaal niet fatsoenlijk, omdat het OS de 1ste CPU al als 2 CPU's ziet en dus de tweede echte CPU helemaal links laat liggen...
Ga je over naar XP, dan zit er een bekende bug in, met een patch, maar er wordt aangeraden om op het volgende SP te wachten. En dat hebben ze dus een jaar uitgesteld, omdat er zonodig een opgekochte virusscanner in moet
Ze hadden beter nu een Service Pack 2 kunnen uitbrengen. Er zijn al ruim 100 MB aan updates te downen op Windows Update. Dan had de virusscanner wel in SP3 gekund, volgend jaar. Stomme gang van zaken zo.
Na wat nazoeken lijkt het alsof deze fix nu te downloaden is (Windows Update?) maar volgens verschillende sites schijnt hij niet erg veel te helpen.
Ga je over naar XP, dan zit er een bekende bug in, met een patch, maar er wordt aangeraden om op het volgende SP te wachten. En dat hebben ze dus een jaar uitgesteld, omdat er zonodig een opgekochte virusscanner in moet
Ze hadden beter nu een Service Pack 2 kunnen uitbrengen. Er zijn al ruim 100 MB aan updates te downen op Windows Update. Dan had de virusscanner wel in SP3 gekund, volgend jaar. Stomme gang van zaken zo.
Na wat nazoeken lijkt het alsof deze fix nu te downloaden is (Windows Update?) maar volgens verschillende sites schijnt hij niet erg veel te helpen.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 16:46 ]
Je kan de fix niet zomaar bij microsoft.com downloaden, je moet er juist specifiek om vragen: http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=815227
Echter ik heb geen last -althans niet merkbaar- van de performance achteruitgang na een SP1 installatie en ik verwacht zelf ook dat deze fix op den duur wel elders los te downloaden zal zijn (forums.2cpu.com even in de gaten houden?), dus ik vind het probleem an sich niet zo ernstig als het lijkt
Echter ik heb geen last -althans niet merkbaar- van de performance achteruitgang na een SP1 installatie en ik verwacht zelf ook dat deze fix op den duur wel elders los te downloaden zal zijn (forums.2cpu.com even in de gaten houden?), dus ik vind het probleem an sich niet zo ernstig als het lijkt
Verwijderd
Als ik het goed begrijp zou je dus op je dual Xeon een Windows 2000 (adv.) server kunnen zetten, die wél alle 2 (4) procs juist ondersteund, of ben ik hier mis?
Klopt. Win2K Server ondersteunt maximaal 4 logische CPU's, dus een Dual Xeon (die door Win2K Server als 4 logische CPU's wordt geïnterpreteerd in plaats van 2) zal volledig worden benut. Maar een Quad Xeon weer niet. Hiervoor heb je dan weer Win2K Advanced Server nodig die maximaal 8 logische CPU's ondersteunt 
Zie ook http://www.microsoft.com/windows2000/docs/hyperthreading.doc
Zie ook http://www.microsoft.com/windows2000/docs/hyperthreading.doc
Pagina: 1