Toon posts:

AMD duron + mobo,doet nix meer. overklocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dit dus geprobeerd over te klokken. Dat ging dus ok finaal mis. amd duron 700. Ik geen mobo dat instellen van multiplier en voltage ondersteunt. Dus ik lekker tekenen en krassen op me processor. En ik doe hem aan, en hd spint op. keyboard lampjes knipperen. en toen gebeurde er nix, geen beeld NIX! Ik alles weer trug gezet. en toen nog steeds NIX! blijkbaar niet goed gegaan met het krassen en tekenen. Hier baal ik dus flink van. Ik had hem op 800 gezet. moet makkelijk kunnen. Ook de power led van de mobo doet nix. hdled wel. Wat is er dan kapot? mobo of processor of beide?????

nogmaals, IK BAAL HIERVAN GODV***

tweakers is the best.....of niet?

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:50

MetalStef

gietijzer

Heb je alleen de L1-bruggen verbroken, of heb je er meer verbroken? Om van je 700 een 800 te maken, moet je namelijk meer dan alleen de L1-bruggen verbreken.

Uiteraard moet je na het verbreken wel weer andere verbindingen tekenen met potlood. Heel nauwkeurig uiteraard!

Ik weet zo gauw niet welke bruggen je moet verbreken en welke je moet maken om van je 700 een 800 te maken, maar er stond enige tijd geleden een tabel in de Computer Totaal, in die van oktober geloof ik.

Dus je proc hoeft niet definitief naar de kloten te zijn. Maar het kan natuurlijk wel...
Aan je mobo mankeert waarschijnlijk niks.

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de l1 allemaal doorverbonden. zo stond het in de computer totaal en ook op een webpagina. en ik heb ook de multiplier troep veranderd. die andere pinnetjes dus. Dus euhm mobo nog heel??? maar power ledje doet niet meer....mar hd lampje wel. Intussen staat ie al bij de winkel. aangezien ze het op garantie gaan proberen. ik hoor vandaag of morge dan waarschijnlijk wat er aan de hand is...SHIT. IK BAAL ECH WEL! Ik denk nou dat doen we wel even. fucksooi. ik had hem net 2 weken :-((((

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Toevallig met ICQ dezelfde nick ???

Verwijderd

Topicstarter
ja helldesker... :-(((
Ik zit nu achter de pc van me pa.....snik.. :-(((((((

• Helldesker
  • Laatst online: 12-05 20:17
Ah vandaar dat ik je niet meer zie op ICQ. :P

Uhm sinds wanneer doet ie niks meer ???
Waarschijnlijk is je mobo niet kapot, maar alleen je proc. Uhm waar heb je hem gekocht ?

Verwijderd

Topicstarter
Dat hoop ik dan maar :'(
Ik heb hem vorige week donderdag naar de tering geholpen....
In Deventer bij HE computers...

• MetalStef

MetalStef

gietijzer

Als je een mobo hebt die geen multiplier-tweaking ondersteunt, kun je niet zomaar alle L1-bruggen doorverbinden! Welke multiplier moet je bord dan pakken?

En als je dat artikel goed had gelezen, had je die tabellen zien staan waar voor elke processor niet alleen de L1-bruggen in stonden, maar ook de L2 t/m L7 bruggen. Die zijn ook per speedgrade verschillend.
Laat me raden: Daar heb je niks aan gedaan?

Luie donder... |:(

• Opa
  • Laatst online: 10:40

Opa

Nu Multifocaal!

Even voor de goede orde, Stef:

Als je een Mobo zonder Voltage en Multiplier tweaking hebt, DAN moet je behalve |1 ook andere dingen verbreken/verbinden.

Als je een KT7 of A7V hebt, hoef je ALLEEN MAAR alle vier |1 bruggetjes te verbinden, ZONDER dat ze onderling zijdelings contact maken.

Is je processor naar de Kl*ten, dan heb je waarschijnlijk twee bruggen overlapt, te dik verbonden.
Waarschijnlijker is echter dat het voltage niet hoog genoeg was of dat je beter moet kleuren. Dan moet je gewoon ff je BIOS clearen (Jumper omzetten en weer terug zetten en dan doet het zakie het weer op standaard snelheid.
Dan gewoon stuffen en met een dunner potlood opnieuw aan de slag.

Oh, enne, bij de volgende poging moet je misschien meteen het voltage omhoog zetten, als dit standaard 1,5 Volt was. Probeer 1,625 of 1,65 om mee te beginnen.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
ja duh. Daar moet je de instellingen uit halen. L2 t/m L7 zijn voor mulitplier en spanning. Welke weet ik zo niet uit me hoofd. maar dat heb ik wel ergens staan. ik geloof l6 en l3 en l4 ofzo... en L7 voor voltage. Maar goed, ik denk dat ik de verbindingen die ik moest verbreken niet goed heb verbroken.....

tweakers is the best

Verwijderd

Topicstarter
En ik heb geen mobo dat multiplier danwel voltage kan instellen via de bios. Dus dan heeft het resetten van de bios in mijn geval toch geen zin? snelheid wordt dan sowieso bepaald door processor...

tweakers is the best

• MetalStef

MetalStef

gietijzer

Victorvo:
Even voor de goede orde, Stef:
Als je een Mobo zonder Voltage en Multiplier tweaking hebt, DAN moet je behalve |1 ook andere dingen verbreken/verbinden.
Wat zei ik dan? :?

Verwijderd

Killer-b, het resetten had eventueel nog wel kunnen helpen... Soms lost het wel eens van die onverklaarbare problemen op, maar ik denk dat het in dit geval niet uit had gemaakt.
Ik ben trouwens wel benieuwd of het nog onder garantie valt als je gekrast hebt. Mijn cpu was nl. ook door het krassen en andere gepruts op de cpu zelf kapot gegaan.:)

En MetalStef, het gaat er vooral om dat je wél alle L1-bruggen moet/kan verbinden, maar dat het voor het veranderen van die multiplier alleen om die L3, L4 en L6 bruggen gaat.

Verwijderd

Topicstarter
nouja,
ik ben ook benieuwd

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het nu. het gaat me 229 piek kosten in totaal. Ze rekenen niet de reapratiekosten, dat scheelt al gauw weer 100 piekjes. Garantie lukte niet aangezien het nogal duidelijk was dat de processor was bekrast. Mobo was nog heel, dat valt weer mee. Maar goed voor die 229 had ik ook een logitech draadloos setje kunnen kopen. :(

tweakers is the best
Pagina: 1