Na alle verhalen gehoord te hebben over jabber, heb ik besloten om dat maar te gebruiken, vooral het zelf devven sprak me aan.
Aangezien ik Debian Unstable draai, is het gewoon een kwestie van apt-get.
Na wat basic config dingen te hebben ingesteld volgens de manual en wat lokale telnet testjes uitgevoerd te hebben (die allemaal vlekkeloos gingen) was het tijd voor het echte werk.
Vanwege de lovende woorden van Wilke over PSI, die maar ff voor winxp (ja ik vloek
) gedowned. Echter als ik wil inloggen op een via telnet gecreeerde account
of gewoon een nieuwe user met PSI wil aanmaken, geeft ie errors.
Als server name heb ik network IP, network hostname en extern hostname geprobeerd.
/var/log/jabber/error.log:
/etc/jabber/jabber.xml:
external ip:5222 is ge'fwed naar 10.0.1.2 (jabber server dus)
evenals 5269.
Iemand wat ik fout doe?
Aangezien ik Debian Unstable draai, is het gewoon een kwestie van apt-get.
Na wat basic config dingen te hebben ingesteld volgens de manual en wat lokale telnet testjes uitgevoerd te hebben (die allemaal vlekkeloos gingen) was het tijd voor het echte werk.
Vanwege de lovende woorden van Wilke over PSI, die maar ff voor winxp (ja ik vloek
of gewoon een nieuwe user met PSI wil aanmaken, geeft ie errors.
Als server name heb ik network IP, network hostname en extern hostname geprobeerd.
/var/log/jabber/error.log:
code:
1
2
| 20031104T15:50:58: [notice] (wackie): bouncing a routed packet to wackie/Psi from 14@c2s/8129650: Internal Delivery Error |
/etc/jabber/jabber.xml:
code:
1
2
| <host><jabberd:cmdline flag="h">blaat.demon.nl</jabberd:cmdline></host> <host>limper</host><host>blaat.demon.nl</host> |
external ip:5222 is ge'fwed naar 10.0.1.2 (jabber server dus)
evenals 5269.
Iemand wat ik fout doe?
[ Voor 6% gewijzigd door moto-moi op 21-11-2003 20:12 ]
Compromises are for the weak