Toon posts:

Fan voeding vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteren zo'n mooi ATX towertje van DES aangeschaft. Nu had ik in mijn oude kast (geen ATX) een voeding zitten met een smartfan die, zover ik weet, nog nooit z'n werk heeft hoeven doen.
Is er iemand die ervaring heeft met het vervangen van een fan door een wat stiller type of, nog beter, door een smartfan ????
Mag dat bij een ATX voeding ?

Groeten,

Ron

• Zwaluw
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06-2003
smartfan? daar heb ik geen verstand van, maar het lijkt mij dat de FAN niet 'smart' is, maar de voeding.
Een gewone FAN kan je er heel simpel inzetten door de voeding open te maken. Je garantie gaat dan wel verloren!! En dan de draardjes doorknippen van de huidige FAN..
De nieuwe FAN kan je met een kroonsteentje aan de oude draadjes maken.
Verder kom je er zelf wel uit denk ik.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Een smartfan werkt met een "thermometer" die in de voeding zit ingebouwd, dus dat werkt niet op een voeding die dat niet heeft. Dan zal hij gewoon altijd even hard draaien.

Verder kan je hem idd gewoon openschroeven en vervangen. Doe je het netjes dan vervalt de garantie ook niet. :)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
Misschien bedoelt hij met een smartfan gewoon een fan met drie aders (dus waarmee je het aantal RPM kunt meten). Die moet je er wel in kunnen plaatsen mits het kabeltje lang genoeg is om naar je mobo te gaan. Garantie vervalt dan wel.

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 04:04
Ik zou gaan voor een stille fan. Hoe koeler je onderdelen, hoe langer ze meegaan.
Een smartfan is trouwens geen rpm-fan.

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 10:23
Tonne, wat bedoel je nou. Koel of stil??? Want die twee gaan niet echt supergoed samen weet ik (uit ervaring)... Als je je fans harder laat draaien (bijv door gewoon 15 v voeding te geven) maken ze meer herrie, maar er komt ook meer lucht vanaf. En daar gaat het nou om daggik.
Toch?

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Pagina: 1