[VMware-tools] Niet ondersteunde schermresolutie

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-09 12:25

Lancer

What the......

Topicstarter
Ik heb een laptop met daarop RedHat Linux 9. Daarom is VMWare geinstalleerd met Windows XP als Guest OS. Alles werkt prima. (VMware tools zijn geinstalleerd)

Echter, de laptop heeft een widescreen display. Ik wil VMware nog wel eens full-screen gebruiker, maar de resolutie van 1680*1050 is niet instelbaar bij de VMware beeldscherm driver waardoor er of links en rechts een zwarte balk is, of het beeld is uitgerekt en minder scherp. (Bij gebrek aan beter gebruik ik nu 1400*1050)

Wet er iemand of er b.v. een registry hack is, waardoor de gewilde resolutie wel in te stellen/schakelen is?

edit:

ff voor de duidelijkheid, het gaat om een hack in Windows XP, het guest operating system (of de VMware driver geinstalleerd in het guest OS). De host is OK en draait wel op de goede reso

[ Voor 15% gewijzigd door Lancer op 04-11-2003 17:47 ]

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Deze vraag gaat eigenlijk over VMware, daarom verplaats ik eventjes naar Software Algemeen

Windows Operated Systems >> Software Algemeen

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 08:19
van wat ik onder google kon vinden was verwijzingen naar het progje powerstrip, vaak ivm TV's en andere maten dan een beeldscherm misschien is dat het bekijken waard...

Nu weet ik het zeker, met powerstrip is het mogelijk verscheidene custom reso's te gebruiken...

[ Voor 25% gewijzigd door LiquidT_NL op 05-11-2003 07:38 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

aangezien dit specifiek over Vmware gaat kun je t beste eens de nieuwsgroepen van server news.vmware.com bekijken.
als je Vmware legaal gebruikt (lees: een gekochte licentie hebt), waar we hier dan maar vanuit gaan, dan kun je een support-request indienen bij Vmware zelf.

kortom, geen oplossing hier maar mischien helpt bovenstaande om je een oplossing te laten zoeken.

• Lancer

Lancer

What the......

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 00:24:
aangezien dit specifiek over Vmware gaat kun je t beste eens de nieuwsgroepen van server news.vmware.com bekijken.
als je Vmware legaal gebruikt (lees: een gekochte licentie hebt), waar we hier dan maar vanuit gaan, dan kun je een support-request indienen bij Vmware zelf.

kortom, geen oplossing hier maar mischien helpt bovenstaande om je een oplossing te laten zoeken.
Da's al gebeurd. VMware geeft geen support daar ze officieel geen Widescreen supporten. Al wel een mailtje naar feature-request@vmware.com gestuurd.

edit:
Niet gelukt met Powerstrip. VMware staat b.v. niet toe dat je een monitor configureerd

edit:
Nog eens gezocht in de nieuwsgroepen. Oplossing gevonden!
http://www.vmware.com/sup...T1kZmx0JnBfcGFnZT0x&p_li=

edit:
De oplossing werkt niet :(

[ Voor 36% gewijzigd door Lancer op 05-11-2003 08:07 ]

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Lancer

Lancer

What the......

Topicstarter
Verder niemand een briljante suggestie?

Pagina: 1