Toon posts:

[Zonnet Family] Connection snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen, ik heb een zwaar irritant probleem;

Me download snelheid is nog steeds hetzelfde, me ping ook maar me connection snelheid is van 350 conn/min naar 100 gedaalt.

Dat is ook alleen op MIJN computer, me zus dr comp heeft nergens last van en danst vrolijk op 350 conn/min.

Met internet explorer merk je hier niet veel van maar met games spelen en webcam etc mogelijkheden wel.

Kan iemand me aub helpen?

Ik draai winxp, op een netwerk van 3 comps met een router.

(Zonnet Breedband Family)

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Staat je netwerkkaart nog steeds op FULL-DUPLEX?

suc6

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Aangezien dit geen probleem is dat met je verbinding te maken heeft (zoals je al zegt, op slechts één PC heb je dit probleem), komt het waarschijnlijk door je router of netwerksettings etc.

In ieder geval geen materiaal voor Internet en Telefonie, dus:
I&T -> NT

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Misschien heb je SpyWare op je PC... Dat wil ook vaak je snelheden beperken...
Blasterxp schreef op 04 november 2003 @ 17:17:
Staat je netwerkkaart nog steeds op FULL-DUPLEX?

suc6
Dat zegt dus niks... Want als je full-duplex hebt, dan werkt het niet eens, want de servers, zijn meestal half-duplex...

Correct me, if I'm wrong...

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Yup, you are wrong.

Meeste router hebben een ingebouwde switch, en bij een switch mag je gebruik maken van full duplex.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Blasterxp schreef op 04 november 2003 @ 17:22:
Yup, you are wrong.

Meeste router hebben een ingebouwde switch, en bij een switch mag je gebruik maken van full duplex.
Ja, maar dat neemt niet weg, dat de router van de TS een switchende router is...

Verwijderd

ThePerfectCell schreef op 04 november 2003 @ 17:21:
Dat zegt dus niks... Want als je full-duplex hebt, dan werkt het niet eens, want de servers, zijn meestal half-duplex...

Correct me, if I'm wrong...
Wat heeft een server in hemelsnaam met full-duplex te maken :?

Full-duplex is niks meer en niks minder dan het gelijktijdig kunnen versturen en ontvangen van data. Zo'n beetje elke router met switch functionaliteit ondersteunt dat. Heeft helemaal niks met servers te maken.

Artwork: Heb je al eens geprobeerd of je intern met de 2 goede computers wel goede snelheden haalt en met je eigen computer in combinatie met een van die computers geen goede snelheden haalt?
Heb je geen slechte kabel ertussen zitten? Probeer eens te pingen naar de router met verschillende packetsizes en kijk of de verbinding stabiel is of niet.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 17:48:
[...]

Wat heeft een server in hemelsnaam met full-duplex te maken :?

Full-duplex is niks meer en niks minder dan het gelijktijdig kunnen versturen en ontvangen van data. Zo'n beetje elke router met switch functionaliteit ondersteunt dat. Heeft helemaal niks met servers te maken.

Artwork: Heb je al eens geprobeerd of je intern met de 2 goede computers wel goede snelheden haalt en met je eigen computer in combinatie met een van die computers geen goede snelheden haalt?
Heb je geen slechte kabel ertussen zitten? Probeer eens te pingen naar de router met verschillende packetsizes en kijk of de verbinding stabiel is of niet.
Hoe wil je anders ADSL hebben? :? Het gaat dan wel, via telefoonlijn... Maar hij moet toch echt ergens zijn dingen vandaan halen, denk je ook niet... En dat gaat echt niet, met een PC zoals we die thuis hebben staan hoor :|

En wat jij uitlegt, dat is juist half-duplex... Dan kan je gelijktijdig verzenden en ontvangen... En 1 PC tegelijk... Bij full kan dat juist niet....

Verwijderd

offtopic:
:D sorry... Iedereen kan wel eens een foutje maken, maar om dan ook aan die onzin vast te blijven houden.

Grappig dat me uitgelegd gaat worden hoe het eea in elkaar steekt. Ik denk niet dat ik er iets vanaf weet nee :X

Full-/half-duplex van NICS heeft helemaal niks, nakkes, nada met servers te maken.

En mijn uitleg over full- en half-duplex is wel degelijk goed, maar als je me niet gelooft:
Whatis full-duplex: http://searchnetworking.t...0,,sid7_gci212166,00.html
Whatis half-duplex: http://searchnetworking.t...0,,sid7_gci212221,00.html

Gezegde van een schoenmaker en de bijbehorende leest komt naar boven....

En nu weer ontopic please.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 20:03 ]

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 02:52
ThePerfectCell schreef op 04 november 2003 @ 19:17[/message]:[/b]
[...]

Hoe wil je anders ADSL hebben? :? Het gaat dan wel, via telefoonlijn... Maar hij moet toch echt ergens zijn dingen vandaan halen, denk je ook niet... En dat gaat echt niet, met een PC zoals we die thuis hebben staan hoor :|

En wat jij uitlegt, dat is juist half-duplex... Dan kan je gelijktijdig verzenden en ontvangen... En 1 PC tegelijk... Bij full kan dat juist niet....[/quote]

ff bij de les blijven

Full duplex is gelijk tijdig verzenden en ontvangen en bij half maar een tegelijk. ;)

Hij had dus gelijk

offtopic:
was al gepost

[ Voor 4% gewijzigd door Timo op 04-11-2003 20:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen, ik heb drivers van me netwerk kaart gere-installed,
ff kabels gedubbelchecked etc. en nu werkt alles weer prima 8)

bedankt.
Pagina: 1