Toon posts:

achtergrond probleem win 98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben het hier weer eens voor elkaar gekregen...

Er was een JPG file gezet als achtergrond voor het bureaublad voor win98.

Toen ik natuurlijk die stomme achtergrond van mijn zus zag, meteen veranderen dacht ik.

Ok, veranderde dat, dacht opgelost. Toen ik het systeem echter uitschakelde kwam die afbeelding terug (niet als afsluitscherm, nieuwe figuur werd gewoon vervangen door oude).

Toen ik terug opstarte stond er in het begin die afbeelding terug, pas eens systeem er volledig was, werd die vervangen door de nieuwe.

--> Feit is, heb al tmp files weggedaan
--> de eerste afbeelding zelf verwijderd (onder windows dir).

Verwijderd

volgens mij moet je dan active desktop uitzetten, ergens in die richting moet je eens wat proberen....

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 18:52

cor-gijs

Dig further for bigger hole

wat je ook kunt doen: eerst de achtergrond instellen op 'geen' of 'none' (tenzij je een franse windows hebt, dan zal het wel zoiets als 'de rien' zijn :D ), toepassen (vertaal dit zelf maar in het engels en frans) , vervolgens je eigen achtergrond weer instellen en toepassen. dat zou moeten werken.
het heeft ermee te maken dat het eerste plaatje een bmp was, waar win98 geen 'active desktop' voor nodig heeft, en het tweede plaatje een jpg was. als windows dan opstart, zal hij eerst de oude bmp laten zien voordat hij active desktop met de nieuwe achtergrond opstart.
succes

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
heeft te maken met verschillende users:
de achtergrond die jij niet wilt staat wel ingesteld bij de default user
enkel wanneer je zelf ingelogd bent krijg je je eigen achtergrond

dus effe inloggen als default user (via escape toets) en daar achtergrond veranderen.

Verwijderd

Instellen in IE kan ook nog wel eens helpen...> afbeelding openen in IE, rechtermuisknop, als achtegrond gebruiken..... beetje raar, maar dit maakt wel degelijk verschil. (vogens mij omdat tie m dan op slaat als bmp ipv jpg

Verwijderd

Je moet de afbeelding als BMP opslaan en dan als achtgergrond instellen... Ken het probleem. Zodra je JPG doet dan maakt hij er een active desktop ding van. Bij afsluiten doet hij de active desktop afsluiten en komt de BMP (die verkeerde) terug. En bij opstarten andersom..

Als je als BMP gebruikt dan vervangt hij hem wel goed!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
hebbik ook last van gehad alleen niet aan gestoord (mijn eigen PC = alleen mijn plaatjes).
Zoals bitslave zegt heb ik het ook opgelost, gewoon een blanke achtergrond en toepassen (= 'apply' in het engels & 'appliquer' in het frans :P) en dan jouw plaatje nemen...

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• dutch_camel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 13:24

dutch_camel

It's Orange!

ajouin heeft het bij het rechte eind. Inloggen als default (geen) user, en dan veranderen, uitloggen, en viola.

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

Verwijderd

dutch_camel schreef op 05 november 2003 @ 16:32:
ajouin heeft het bij het rechte eind. Inloggen als default (geen) user, en dan veranderen, uitloggen, en viola.
als je al meerdere gebruikers gebruikt, wat niet bepaald waarschijnlijk is bij win98 voor privegebruik...

• dutch_camel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 13:24

dutch_camel

It's Orange!

Je hoeft per ongeluk maar een keer als een andere gebruiker in te loggen, en het is gebeurt. Ik zet mijn geld er iig nog op :)

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

Pagina: 1