Toon posts:

systeem upgraden, hoe??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
momenteel heb ik grofweg:
w98 se
pII 266
4.2 ide harddisk
abit bx6 moederbord
grafische kaart hercules 8mb 2xi

ik wil in ieder geval een miro dc10 video editing kaart kopen, wat kan ik daar het beste omheen uitbreiden/upgraden, good value for money?

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-08 18:30
dit schiet niet echt op, je zult toch een nieuwe cpu moeten halen, dus ook een nieuwe mobo en nieuw geheugen, dan heb je eigenlijk al een heel nieuwe comp

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 06 december 2000 14:51 schreef onne het volgende:
dit schiet niet echt op, je zult toch een nieuwe cpu moeten halen, dus ook een nieuwe mobo en nieuw geheugen, dan heb je eigenlijk al een heel nieuwe comp
tot die conclusie kwam ik ook :'(, toen ik mijn oude pc wou upgraden, maar nu staat hier een compleet nieuwe PC :9

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Volgens mij gelul, beetje geheugen erbij, Harddiskje, PIII bij vraag en aanbod op de kop tikken......

One of the animals has left its cage today.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
Het is een bx 1 boardje, de bx6 r2.0 kan zowieso een p3 slot1 katmai aan, dat zou nog wel iets wezen ja, iets meer geheugen erin en dan ben je al een heel eind.

O ja, en een HD erbij in zetten..

Verwijderd

Topicstarter
kan ik ook een amd processor plaatsen op dit moederbord?

ik heb ook vernomen dat de vervanging van een zeeer snelle grafische kaart ook al een hoop van de processor overneemt? by de way ik heb al 96 mb sdram

• blinkymichiel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-12-2022
nope, helaas nie...zul je toch echt een nieuw moederbord voor moeten kopen...

Canon EOS 400D + Sigma 17-70

Verwijderd

Andere HDD, andere videokaart en een reepje geheugen er bij en ja kan er weer een poosje tegen aan. Misschien een ander CPU. Moet je kijken tot wat er in je mobo past.

• onne
Let ook ff op met je kast, ik verwacht niet echt dat je een 300w voeding hebt in je oude kast, de meeste nieuwe mobo's en zeker amd tb hebben minimaal 250w nodig

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 december 2000 15:40 schreef onne het volgende:
Let ook ff op met je kast, ik verwacht niet echt dat je een 300w voeding hebt in je oude kast, de meeste nieuwe mobo's en zeker amd tb hebben minimaal 250w nodig
wanneeer geen amd, kan ik dan huidig mobo behouden en een andere processor plaatsen?

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
ja dan kan je ander cpu kopen (intel dus)

maarre ik moet zeggen, het schiet niet echt op.

videoediting = beest van een machine moeten hebben (wil 't een beetje lekker lopen) + veel schijfruimte

Cpu > 700+
Geheugen > 128min. 256 preferable
HDD > 20+ gig, liever meer
Goede grafische kaart
etc etc etc

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• onne
Wat voor een voeding en kast heb je nu dan?
Je mobo is voor zover ik weet alleen geschikt voor p2's en heeft een bussnelheid van 66, je kan je cpu op dit board dus max tot iets van 333mhz upgraden, als je dat niet genoeg vind (wat ik vind) zul je echt aan een nieuwe mobo moeten denken
Pagina: 1