Antec sonata + asus p4c800

Pagina: 1
Acties:

• Beowulf27
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb vandaag mijn nieuwe systeem binnen, zoals de titel aangeeft heb ik als kast de antec sonata en als mobo de asus p4c800.

Na installatie zag kwam ik er via asusprobe achter dat de case fan niet wordt gemonitord, omdat deze niet is aangesloten op het mobo (dus wel de voeding, maar niet het 'monitor' kabeltje naar het mobo). Geverifieerd in de kast zelf en dat klopte.

Is er een reden dat ze deze niet hebben aangesloten ? Misschien mensen met eenzelfde configuratie die dit ook hadden?

Working @ http://www.tricode.nl

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:13

Piggen

Lekker bakkie

Is die fan niet temperatuurgestuurd dan?

In de Sonata zit een Truepower voeding. Als je het nog niet gedaan had, kun je dat blauwe draadje uit de voeding op je mobo aansluiten. Dan wordt het toerental van je voeding weergegeven en misschien draait de fan op hetzelfde toerental als de voeding waardoor je ook weet hoe hard die draait

• Beowulf27
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09-2024
mpmad schreef op 04 november 2003 @ 17:57:
Is die fan niet temperatuurgestuurd dan?
Klopt, dat heb ik gecontroleerd en dat is ook netjes aangesloten. Alleen heeft het mobo nog een aparte poort om de case fan te kunnen monitoren (de power & cpu fan zijn wel aangesloten). Via asusprobe kun je dit in windows dan zien. Alleen is dat dus niet aangesloten en kan asusprobe deze dus ook niet monitoren.

Working @ http://www.tricode.nl

Verwijderd

Ik heb net mn sonata case binnen, en heb alles ingebouwd. Loopt mooi. Alleen vraag ik me af wat ik met de 3-pin fan signal connector moet doen. Er zit om mijn asus a7v8x-x mw (jaja, ik weet het ...) wel een 3pins chassis fan connector, maar het lijkte dat die bedoeld is om een fan aan te sturen, niet om uit te lezen. Weet iemand hoe dit zit? Kan je dit zonder risico aansluiten?

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 22:27
nevermind..

[ Voor 100% gewijzigd door sjorremans op 22-03-2004 17:28 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Verwijderd

nevermind idd...

op het mb zit een gnd, +12V, rotation pin.

uit de voeding komt een gnd, nix, rotation stekkertje.

geen probleem dus

Verwijderd

die kun je gewoon aansluiten hoor, alleen de snelheid van je voedingventilator wordt weergegeven als casefan snelheid.

en ja je casefan heeft maar 2 draadjes, dus valt er geen snelheid af te lezen

(pstip zo'n stoffilter is wel leuk maar trek wel veel stof naarbinnen via de antec gaatjes. heb ik maar dicht geplakt met plexiglas. ander blijf je stofzuigen.
en een beetje plaklinnen rond de tochtspleten van het deurtje en je kast is klaar)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 17:40 ]

Verwijderd

De theorie is dat de antec gaatjes de voeding van koele lucht voorzien. Wat doet je voeding bij stress? Bij mij loopt ie altijd op zo'n 1700Hz. Kan me voorstellen dat afdichten daar wel een effect zal hebben, maar of het erg is... denk ut nie.

Waar zag je trouwens het stof in je kast belanden?

Verwijderd

wellicht stofzuig ik m'n kamer niet zo goed :-) maar na een paar weekjes draaien kwam er ophoping van stof bij de zijkanten van het front (naast de cd drives en de ruimtes daartussen naar achteren toe) en als ik die zijdeur opendoe. kan ik de antec met stofpuntjes lezen (waar ze loodrecht op metaal staan).
en m'n zalman 6000 waaier zit dan ook vrij snel bedekt met stof. + alle bladen van de fans.

ik heb trouwens m'n voedingfan op 5 volt gemod, in den beginne is de comp idd wel stil maar na een minuutje of 7 begon de storm los te komen en draaiden de case/voeding fan op volle toeren. nou daar kocht ik die kast niet voor. stil moest ie.
en voor normaal gebruik is systeem nooitboven 35 graden en cpu 58 graden.
alleen in overclock modus (tijdens intensief gamen/ lanparty) zet ik de ventilators op volle toeren.

ik heb epox 8rda+, xp2000+ met zalman 6000, radeon9500pro ook met zalman passieve koeler
Pagina: 1