WEP encryptie voor Windows 98SE

Pagina: 1
Acties:

• minotaure
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10-2025
Sinds kort ben ik bezitter van een WLAN dmv de 3Com OfficeConnect 802.11g wireless gateway . Voor encryptie aangewezen ben ik aangewezen op WEP encriptie 64bits, vanwege mijn Palm Tungsten C (ondersteund alleen WEP en geen WPA).Op mijn WIndows XP laptop draai ik WEP zonder problemen. Echter mijn 2e laptop draait op WINDOWS 98se en hier kan ik geen instellingen of patches vinden om de WEP encriptie te ondersteunen

Wie weet me te helpen?

Hoe stel ik WEP encriptie in op een windows 98se OS.

Verwijderd

niet zover ik weet... XP heeft inderdaad ondersteuning voor wireless networdks.. win 98 niet.. Maar als het goed is moet er wel software bij je wifi setje geleverd zijn die dit wel ondersteund... of anders moet je even op de site van de fabrikant kijken

Verwijderd

Dit zit normaal bij de drivers/software van de draadloze netwerkkaart. Vermeld dus even welke je hebt.

Probeer ook even op de site van de leverancier van het ding nieuwe drivers en/of software te downloaden.

• minotaure
3CRWE554G72
3Com® OfficeConnect® Wireless 11g Cable/DSL Gateway

Bij www.3com.com kan ik niets vinden en ook niet op hun bijgeleverde cd-rom. Zal dit nog eens na gaan.

Verwijderd

wat is dit voor apparaat? Zit deze aangesloten op je pc (met usb bijv.) of hangt ie ant netwerk? In het laatste geval zal je het waarschijnlijk op het ding zelf kunnen instellen.. via een webinterface of telnetsessie.. kijk eens in je handleiding zou ik zeggen

• minotaure
De gateway zit via een gewone netwerkkabel aan mijn main desktop pc. Hiernaast heb ik 2 laptops draadloos en een Palm Tungsten C welke ik draadloos aan het WLAN wil hebben.

Omdat ik het een beetje veilig wil doen. Heb ik een encryptie aanstaan. Hieruit kan ik op de router kiezen (via een webinterface vanuit mijn main desktop PC) tussen WPA en WEP. Omdat alleen WEP ondersteund wordt op de Palm is dit mijn keuze.

Desktop geen probleem
Palm geen probleem
laptop 1 draai ik windows XP, geen probleem mee
laptop 2 draai ik windows 98se en heb ik de instellingen/programma/patch nog niet gevonden om de WEP encryptie aan te zetten.

Verwijderd

als je het zo vertelt hoeft dat ook niet :?

via die desktop heb je die gateway zo geconfigged dat ie WEP gebruikt.. dit is dan natuurlijk voor elke pc hetzelfde.. (aangezien het wifi verkeer via deze gateway loop.. welke het dan encrypt) en deze instelling hoef je daarom niet vanag elke pc/laptop te doen...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 17:28 ]

• minotaure
De laptop met windows 98se is van mijn vriendin.

Verder is het noodzakelijk om de router in te stellen met WEP voor encryptie naar het internet. Maar ook alle clients moeten van de WEP sleutel worden voorzien. DIt om dingen die je verstuurd te versleutelen en de zaken die je ontvangt weer te ontsleutelen (decrypten).

[ Voor 95% gewijzigd door minotaure op 05-11-2003 08:12 ]

Verwijderd

ok, dan heb je het niet goed begrepen...

JSS vroeg je om het model te noemen van je WIFI apparaat waarvan het niet lukt om die WEP in te stellen...

Jij noemt die 3com... maar ik neem aan dat je laptop (zoals denk ik uit je laatste post blijkt) ook een wifi kaartje hebt... dan moet daarvan de encryptie software vinden.. niet van de 3com natuurlijk..

en verder heb je het over WEP encryptie van en naar het internet :? ik neem aan dat je het netwerk bedoelt... als je encyptie over inet wilt bereiken zul je een VPN moeten opzetten

• minotaure
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 10:01:
ok, dan heb je het niet goed begrepen...

JSS vroeg je om het model te noemen van je WIFI apparaat waarvan het niet lukt om die WEP in te stellen...

Jij noemt die 3com... maar ik neem aan dat je laptop (zoals denk ik uit je laatste post blijkt) ook een wifi kaartje hebt... dan moet daarvan de encryptie software vinden.. niet van de 3com natuurlijk..

en verder heb je het over WEP encryptie van en naar het internet :? ik neem aan dat je het netwerk bedoelt... als je encyptie over inet wilt bereiken zul je een VPN moeten opzetten
Tijzm, Je hebt gelijk het gaat om het kaartje. Deze is ook van 3Com (3crwe154g72).
zoeken onder 3Com levert geen drivers op alleen een firmware upgrade. Ben er dus nog niet uit. :'(

Over de encryptie: Als ik van een laptop via Wifi een email stuur naar mijn router/gateway, dan is het toch versleuteld? Na de router wordt het gedecrypt en dan via een vpn op ADSL naar KPN gestuurd. Hierna naar AMS-IX en dan de wijde wereld in.

Verwijderd

sja.. dan is er verder niets aan te doen (zover ik weet dan :P).. win98 ondersteund dat uit zich zelf niet... hiervoor zul je winXP moeten installeren... of dus de drivers. Het zou wel een beetje lage service zijn als er geen driver voor niet winxp OS-en is te vinden op de 3Com site... ik kan het me dus niet voorstellen...

ja, de data die je via de lucht verstuurd is idd ge-encrypt... wat er verder gebeurd hek geen idee van, dat weet jij kennelijk beter dan ik :P (AMS-IX huh! :? ;))

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 16:28 ]

• minotaure
Hier een antwoord vanaf de windows 98se laptop. Schijnbaar was het 3Com programma dat bijgeleverd wordt niet goed geinstalleerd.

Na alles te hebben gedeinstalleerd en hierna alle programma's van de cd-rom er weer op gezet. De profile geladen welke ik van mijn main pc heb gesaved. En tada werken.

Ik voel me een beetje dom......
Stom gebruik van jullie en mijn eigen tijd.

Ach ik ken wat mensen bij AMS-IX. ;)
http://www.knhs-concordia.org

Nou in ieder geval hartelijk dank voor de antwoorden in deze thread.
Pagina: 1