Ik wil een multithreading app schrijven, iets wat ik nog niet eerder heb gedaan. Daarvoor wil ik CoInitializeEx gebruiken, maar wat ik ook doe, de compiler (MSVC 6.0) blijft errors geven. Dit is ff simpele code die zou moeten werken, maar het dus niet doet:
De compiler geeft de volgende errors:
Ik snap niet waarom dit niet werkt, volgens alle tutorials en sourcecodes die ik heb bekeken hoort het gewoon te werken.
De enige header die mee wordt gecompiled is "basetsd.h", dit moet namelijk van MSVC en ik krijg hem niet weg. Volgens mij ligt het hier niet aan, maar verder heb ik echt geen idee waar het aan kan liggen.
Heeft iemand ervaring met CoInitializeEx of weet iemand waarom deze code niet werkt?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| #include <windows.h>
int APIENTRY WinMain(HINSTANCE hInstance,
HINSTANCE hPrevInstance,
LPSTR lpCmdLine,
int nCmdShow)
{
CoInitializeEx(NULL, COINIT_MULTITHREADED);
return 1;
} |
De compiler geeft de volgende errors:
code:
1
2
| e:\netix\dxnet\codebase\main.cpp(27) : error C2065: 'CoInitializeEx' : undeclared identifier e:\netix\dxnet\codebase\main.cpp(27) : error C2065: 'COINIT_MULTITHREADED' : undeclared identifier |
Ik snap niet waarom dit niet werkt, volgens alle tutorials en sourcecodes die ik heb bekeken hoort het gewoon te werken.
De enige header die mee wordt gecompiled is "basetsd.h", dit moet namelijk van MSVC en ik krijg hem niet weg. Volgens mij ligt het hier niet aan, maar verder heb ik echt geen idee waar het aan kan liggen.
Heeft iemand ervaring met CoInitializeEx of weet iemand waarom deze code niet werkt?