Gigabit NIC voor Macintosh?*

Pagina: 1
Acties:

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-08 08:41
Gegroet Tweakers,

Dit is misschien een domme vraag maar ik stel hem toch maar :)

Mijn bedrijf heeft me gevraagd hoeveel het kost om het netwerk te upgraden naar Gigabit verbinding. Nu ben ik op zoek naar een Gigabit NIC (liefst 3com of intel) die drivers hebben voor de Mac!!! Het is namelijk een digitaal printbedrijf en alles word via de mac's gedaan...

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Gr. MishMash

Verwijderd

Zit hier misschien iets bij: http://www.google.nl/sear...nl&btnG=Google+zoeken&lr=

En verder is het misschien handig te vermelden wát voor Macintosh hard- en software je hebt. Dit maakt nogal wat uit.
En vertel eens wat meer over je plannen. Wordt het 1000BaseT? Of is fiber ook een optie :?

Ik kwam ook dit tegen: http://www.teamasa.com/pages/stallion.html. Is dat misschien iets? :)

En ik heb even je titel aangepast. Voortaan zelf iets duidelijker zijn ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 16:50 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 17:07
Vanaf de g4 heeft elke mac een standaard gbit kaart onboard...

edit:
Alleen vanaf de "grijze" serie geloof ik. Dus geef even aan om welke macs het gaat.

[ Voor 45% gewijzigd door leon1e op 04-11-2003 17:10 ]

• Mishmash
Ok luister :)

het zijn G3tjes helaas, ze draaien nu nog op osx 9.1 maar ik moet nog updaten naar 10 :) Het word een 1000mbit copper netwerk. Geen fiber dus...

Er staan trouwens ook 2 G4tjes dus voor die hoef ik geen NIC te kopen :D da's informatie die mijn baas leuk gaat vinden ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Mishmash op 04-11-2003 17:23 ]

• leon1e
Mishmash schreef op 04 november 2003 @ 17:16:
Ok luister :)

het zijn G3tjes helaas, ze draaien nu nog op osx 9.1 maar ik moet nog updaten naar 10 :) Het word een 1000mbit copper netwerk. Geen fiber dus...

Er staan trouwens ook 2 G4tjes dus voor die hoef ik geen NIC te kopen :D da's informatie die mijn baas leuk gaat vinden ;)
Zijn het de g3's in desktop model (wit/grijs) of de tower's in het groen?

tip: http://www.asante.com/products/adapters/1032TA/index.html

[ Voor 12% gewijzigd door leon1e op 04-11-2003 20:36 ]

• Mishmash
Tower groen

• Mishmash
Heeft iemand nog ideeen voor Gbit NIC's? Ik heb 3com doorgespit maar zij hebben volgens mij helemaal geen Gbit NIC's die ondersteuning hebben voor de Mac...

:(

Verwijderd

Nou, pak die links die ik gaf eens. :) Als je wacht op een kant-en-klaar antwoord moet ik je teleurstellen in ieder geval.

En graag niet kicken binnen 24 uur!

• leon1e
Mishmash schreef op 05 november 2003 @ 08:44:
Heeft iemand nog ideeen voor Gbit NIC's? Ik heb 3com doorgespit maar zij hebben volgens mij helemaal geen Gbit NIC's die ondersteuning hebben voor de Mac...

:(
Asante is 3com voor de mac ;)
http://www.asante.com/products/adapters/1032TA/index.html

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ga eens langs bij een Apple Store in Rotterdam zit hij in het Groothandelsgebouw vlakbij het Rotterdam Centraal Station. (Je komt naar buiten en dan rechts zie je een grote appel op de ruit.

http://store.apple.com/1-...WebObjects/AppleStore.woa
http://store.apple.com/1-.../3.5.0.5.14.0.5.0.1?45,28 Fiber Optic versie, er zal ook wel een copper versie zijn

[ Voor 41% gewijzigd door Illegal_Alien op 05-11-2003 10:14 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Mishmash
Hardstikke bedankt voor alle info jongens :)

Ik heb bij mijn groothandel gevraagd of ze de Asante kaarten kunnen leveren en ze gaan het voor me uitzoeken :)

Nu had ik nog 1 vraagje, Er ligt op dit moment een Cat 5 UTP netwerk voor de 100mbit die we nu hebben.

Moet ik dit opnieuw bekabelen met Cat6 of kan ik de bestaande bekabeling laten liggen?

Gr. MishMash

Verwijderd

Mishmash schreef op 05 november 2003 @ 10:49:
Hardstikke bedankt voor alle info jongens :)

Ik heb bij mijn groothandel gevraagd of ze de Asante kaarten kunnen leveren en ze gaan het voor me uitzoeken :)

Nu had ik nog 1 vraagje, Er ligt op dit moment een Cat 5 UTP netwerk voor de 100mbit die we nu hebben.

Moet ik dit opnieuw bekabelen met Cat6 of kan ik de bestaande bekabeling laten liggen?

Gr. MishMash
Als het cat5e is kan je het laten liggen, als het cat5 is volgens mij niet!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 10:57:
[...]

Als het cat5e is kan je het laten liggen, als het cat5 is volgens mij niet!
uit de NT-FAQ:
CAT1 - Snelheden tot 1 Mbit/s - Wordt voornamelijk gebruikt voor analoge telefonie en eventueel ISDN.

CAT2 - Snelheden tot 4 Mbit/s - Wordt Voornamelijk gebruikt in oude Token Ring netwerken. (4 Mbit/s)

CAT3 - Snelheden tot 16 Mbit/s - Wordt gebruikt voor 10BaseT Ethernet en Token Ring. (Voor Token Ring 16/4 Mbit/s)

CAT4 - Snelheden tot 20 Mbit/s - Wordt voornamelijk gebruikt voor 16 Mbit/s Token Ring. Komt voor de rest niet veel voor.

CAT5 - Snelheden tot 100 Mbit/s - Tegenwoordig de meest voorkomende smaak kabel. Geschikt voor 100BaseTX Ethernet.

CAT5E - Snelheden tot 1000 Mbit/s - In principe het "luxe" broertje van CAT5, ook geschikt voor Gigabit. Is dus minder gevoelig voor interferentie dan de normale CAT5. (niet over 100m)

CAT6 - Snelheden tot 1000 Mbit/s - De standaard Gigabit kabel. (was er ook eerder dan CAT5E)

CAT7 - Snelheden tot 1000 Mbit/s - Standaard staat nog niet helemaal vast. Is de bedoeling om gebruikt te
dus kijken wat voor kabels er lopen :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Mishmash
Geweldig jongens :)

Ik heb gekeken en er loopt Cat5... Zal dus vervangen moeten worden denk ik...
Hoeveel mbit zal ik halen als ik de huidige bekabeling gebruik?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mishmash schreef op 06 november 2003 @ 17:13:
Geweldig jongens :)

Ik heb gekeken en er loopt Cat5... Zal dus vervangen moeten worden denk ik...
Hoeveel mbit zal ik halen als ik de huidige bekabeling gebruik?
Gewoon eerst proberen met de oude bekabeling, als het niet werkt kan je die altijd nog vervangen. Let er wel op dat overal, tussen NIC en Switch de 8 aders aangesloten zijn(Geen 4 aderige patchpanels/walloutlets).

• Mishmash
Ja dat snap ik :) Ik heb al gekeken en idd alle 8 de wires zijn aangesloten.

Ik ga het gewoon proberen en ik laat jullie wel weten of het werkt :)

Gr. MishMash
Pagina: 1