[XP] Firewall van XP gooit verbinding overhoop

Pagina: 1
Acties:

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Hi,

Ik heb een heel vaag probleem bij m'n vriendin d'r pc..
Die heeft dus zonnet breedband family thuis, en nu sinds kort windows xp.

Maarja die moest geinstalleerd worden enzo, en standaard heeft die dus niet die update tegen dat blaster wormpje.
Dus software van zonnet geinstalleerd.
Je installeerd wat software, voert een gebruikersnaam en wachtwoord in tijdens de install en dan moet je de e-tech usb modem aansluiten en hoppa het draait..
Dus direct de XP-firewall aangezet op die interface, en snel de blaster patch downloaden.
Mjah mooi niet dus, om de paar minuten klaptie d'r gewoon uit. sites enzo dat gaat wel, maar zodra je iets van een beetje formaat naar binnen probeert te trekken stopt ie d'r gewoon mee op den duur. Dan wordt de connectie gereset omdat er al zo lang geen bericht was ontvangen, terwijl de seconde er voor de bytes nog naar binnen stroomden..

Die patch dus maar op een andere bak gedownload en overgezet via een cdtje, en toen kon de firewall tenminste wel uit.. en toen ging et dus allemaal prima. Geen timeouts meer, downloaden ging goed.. alle updates voor xp naar binnen getrokken en een virusscanner update zonder ook maar 1 enkel probleem..
naderhand na alle servicepacks en updates alsnof die firewall een keer geprobeerd, maar echt niet dat dat werkte he.. zodra de firewall aan gaat is de verbinding gewoon waardeloos..

Hoe kan dat nou? nu staat de firewall uit, en er staat verder niet zo veel open op die pc, maar toch, het is veiliger als het gewoon dicht kan..
En asjeblieft geen berichten van probeer een andere firewall, die van xp is gewoon perfect in dit geval.. Geen irritante berichten over of je iets door wilt laten ja of nee enzo.. Het staat aan en het houdt verkeer van buiten gewoon netjes tegen, en da's voldoende... Tenminste.. dat is de bedoeling.. in dit geval werkt dat dus niet :(

Kan iemand misschien uitleggen waarom het niet werkt? en wat er misschien aan te doen zou zijn?

• xzenor

xzenor

Topicstarter
Helemaal niemand?
Werkt die XP firewall bij iedereen gewoon goed dan?

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 14:29
Download de gratis firewall van Zonealarm , die is al stukken beter

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

possamai schreef op 05 november 2003 @ 20:13:
Helemaal niemand?
Werkt die XP firewall bij iedereen gewoon goed dan?
Ja, hier werkt het prima. Zal je verhaal nogmaals goed lezen en dit bericht editten. (in elk geval weet je nu dat het hier en bij al mijn vrienden en kenissen goed werkt.)

Alle servicepacks en andere upgrades zijn nu naar ik aanneem geïnstalleerd. Naar wat ik begrijp gaat het dus mis zodra er een behoorlijk file wordt binnengehaald als download terwijl de firewall aanstaat.

E.e.a. zou toch goed moeten werken tenzij je misschien wat instellingen heb veranderd. Misschien heeft het iets te maken met de instellingen van het netwerk. Kan bijv. een verkeerde instelling zijn bij de eigenschappen van de netwerkkaart en het Internetprotocol.

Mijn glazenbol is stuk dus ik kan die instellingen vanaf hier niet lezen :) maar kijk eens wat de ISP er van zegt in een handleiding of zo.

Trouwens, de firewall hoeft alleen maar aan op de PC die als server dient dus de laatste schakel in het netwerk. Op PC's die via deze verbinding het net op gaan is een firewall dacht ik niet nodig. Ik krijg dat op mijn laptop nl. ook niet voor elkaar.

[ Voor 61% gewijzigd door Guardian Angel op 05-11-2003 20:52 ]

ARME AOW’er

• xzenor

xzenor

Topicstarter
de instellingen zijn allemaal standaard.. ik gok het er een beetje op dat het de combinatie met dat e-tech adsl usb modempje is. Het is overigens de.. eh.. server.. als je van een server kan spreken in dit geval, tis gewoon de enige pc namelijk :)

Maargoed ik heb bestands en printerdeling uitgezet, netbios uitgezet..
nu staat alleen upnp nog open... ik weet niet of het handig is om die service te killen.... er KOMT binnenkort een extra peeceetje bij te hangen namelijk, en msn schijnt een stuk lekkerder te werken met upnp aan...

Verwijderd

zet hem uit! probleem opgelost

• xzenor

xzenor

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 21:35:
zet hem uit! probleem opgelost
Gossie, hoe reageer je als de monteur van je auto dat zegt?

- "mjah, hij rookt als de ziekte en hij zuipt bij het leven.."
- "gewoon de motor uit zetten, dan is't over...."

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

bied je ook nog een alternatief, of laat je possamai dan maar zonder FW het net op gaan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• xzenor

xzenor

Topicstarter
draai nu zonder fw.. op zich wel te doen, er staat niet veel open...
Wel te veel naar mijn zin..... maarja :(
Met regelmaat de updates halen he.... er draaien geen onbekende services ofzo, allemaal standaard van windows, dus als er ergens een exploit in gevonden wordt is daar regelmatig een update voor te halen....... 'k hou het allemaal wel goed bij qua exploits...
Pagina: 1