Kan veel niet pingen..

Pagina: 1
Acties:

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 10:05
Er zijn een aantal websites die ik niet kan pingen. Ik heb ADSL van Xs4all en een vriend van mij met Tiscali kan de des betreffende website(server) wel pingen.

Ik heb dit probleem wel met meerdere websites. Ik heb geen 'softwarematige' firewalls draaien, alleen de Firewall in mijn router draait. Ik ga het internet op via een draytek 2200 router. Ik heb de Firewall al uitgeschakeld en dan proberen te pingen maar dat mocht ook niet baten.

Ik vraag me dus af waar dit aan ligt.
p.s: draai Windows XP pro..

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

probeer het eens met de andere dns.

maar wat is het probleem nou eigenlijk...
je kan sites niet pingen...??
verder nog problemen?

[ Voor 59% gewijzigd door job op 04-11-2003 15:56 ]

• simplemouse
het gaat erom dat ik een bepaalde webserver moet bereiken om via een webinterface verscheidene dingen in te stellen. Maar deze webserver kon ik dus niet bereiken, dus probeer ik te pingen maar ook dat werkt niet.

Je zou dan zeggen dat de server down is, maar een vriend van mij kan em wel bereiken en pingen, dat is het dus niet.

En het gebruiken van een andere DNS, maakt toch helemaal niets uit voor de ping command, die maakt daar helemaal niet gebruik van..

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

als je het ip pingt dan maakt het inderdaad niet uit.
jij zegt ik kan een aantal websites niet pingen, dan ping je een adres en dan gebruik je wel je dns. mijn advies, probeer eens een andere dns.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 15:33
Ping zelf maakt misschien geen gebruik van dns, maar dan moet je ping wel het ip-adres geven, en geen domeinnaam.

Als je "ping 192.168.0.1" geeft zal er geen DNS-request zijn, maar als je bijvoorbeeld "ping www.tweakers.net" doet zal ping (of eigenlijk wat dieper dan dat) aan de dns-server vragen welk ip er bij www.tweakrs.net hoort.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• simplemouse
nee ok ik heb het idd niet goed verwoord ik ping iig naar het ipadres en niet naar een hostname.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Geef het ipadres eens van die webserver dan, ik zit hier ook op xs4all.
Kun je iig vaststellen dat je probleem (waarschijnlijk) lokaal is.

• simplemouse
Dit is het ipadres: 212.204.233.99
Pagina: 1