[Shell] script wat controleert op files

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:04
Hoi Allen,

Ik ben een script aan het maken wat via wget wat plaatjes download. Nu zitten er in bij plaatjes, plaatjes die te klein zijn. Ik weet dat die kleine files allemaal eindigen op Xs.jpg, met in het achterhoofd houdend dat x een getal van 0 tot 9 kan zijn.

Omdat ik toch bezig was met bash scripten denk ik: dit moet daar in makkelijk zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
for i in 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0
do
  if [ -f *$is.jpg]
  then
    rm *$is.jpg
  fi
done

Op zich een mooie constructie, alleen het werkt niet. Ik heb al geprobeerd om de regel met $i aan te passen in: *'$i's.jpg, maar dan zoekt hij naar bestanden met '$i's.jpg in de naam. Ik heb al gezocht op google, maar hoe zoek je in google op dit soort dingen. Veel gevonden dus, maar net niet wat ik zocht.

Iemand een schopje in de goede richting?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:57

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
${i}

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Pff da's een stuk simpeler dan de:
code:
1
2
3
4
for i in `seq 0 9`
do
    find . -name \*"$i"s.jpg -exec rm '{}' ';'
done

die ik had bedacht! :P

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:04
Idd... ik heb mijn antwoord net gevonden in het topic van Lethalis (ls / bash expressions)
Bedankt in ieder geval voor jullie inbreng. Even voor de duidelijkheid hier is het uiteindelijke script:
code:
1
2
3
4
for I in `ls -w1 *[0-9]s.jpg`
do
  rm $I
done

deze is zelfs nog kleiner dan wat ik bedacht had.

[ Voor 9% gewijzigd door ge-flopt op 04-11-2003 16:34 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-04 12:38
Zie ook de basic Bash HOWTO's, etc. Dit is echt wel uit te vinden door even in de documentatie te bladeren. Vandaar: alsnog een slotje.

Dit topic is gesloten.