Toon posts:

Offline door router ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers.

Ik weet niet zeker of het aan het netwerk ligt. Maaruhm ik heb een probleem, een tijd terug had ik ook al iets gepost dat m'n msn steeds vaker offline ging. Maar nu is het helemaal erg, zelf als ik iets wil downloaden gaat hij naar een paar kb al offline, en stopt hij met downloaden. Ik heb het nu al geprobeert met verschillende windows versies. Ik heb al in verschillende poorten geprobeert. Toen d8 ik het ligt aan de netwerk kabel, maar die heb ik ook al vervangen en nog geen succes. Toen dacht ik dat het aan m'n netwerkkaart lag, en heb ik een andere erin gezet, maar nog geen succes. Ik heb de @home moden, en m'n eigen router ook al een paar x gereset, maar zonder succes.

Ik heb @home nu al een paar x opgebeld, maar die hebben alles wel goed liggen bij hun. Ikzelf heb het meeste problemen met ineternet, ik kan soms sites niet bezoeken ( moet iedere keer weer refreshen ). En ik kan nix meer downloaden. Op andere pc's heb ik last van dat msn steeds offline gaat.

Maar bij software die online gaat geeft hij aan software caused connection refused .

Ik heb @home breedband, maar daar zijn geen storingen bekend.

ff wat informatie :

Router informatie:
E-ech DSL/Cable Router (RTBR03)

PC specs :
Pentium 2 400 Mhz
512 Mb Dane Elec

Ik denk niet dat de pc specs nodig zijn maar ik heb ze er toch nog neergezet. Als het goed is heb ik alles er neergezet wat nodig is. Zo niet, vraag het ff en wordt nie boos .

Btw. hiervoor had ik er nooit problemen mee. Ik zit nu al een tijdje achter deze router ( 2 maand ofzo ).

--------------------------

Ik hoop dat ik alles goed heb gepost, maar met dit brakke internet kan ik moeilijk naar de FAQ. ( dit lukte ook pas na 10x proberen ofzo )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 15:36 . Reden: vertellen dat ik de FAQ niet gelezen heb. ]

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:34
Draai is een uurtje of wat een ping-monitor, tegelijkertijd:
1) naar je localhost
2) naar het IP van je NIC
3) naar je IP van je router
4) naar je IP van je router gateway
5) naar IP's van sites

Zet de boel naast elkaar, analyseer en kijk of je een trend danwel tendens ziet.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Verwijderd

Zet je router even buitenspel en steek je utp kabel direct in je eigen machine. Werkt het dan wel? Dan kun je de problemen in je router gaan zoeken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zal wel ff bezig gaan, en dan weet ik cker of het aan m'n router ligt. Ik heb er nog garantie op, dus =]