Toon posts:

printers delen, NT4 server & win2k clients

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een NT4 server staan die een aantal printers deelt in ons netwerk. Er komen echter steeds meer win2k machines bij en die kunnen niet lekker printen op deze gedeelde printers.
Ik installeer een printer altijd op de volgende manier:
Ik blader naar de server in het netwerk (via netwerk omgeving) klik dan op de betreffende printer en kies "verbinding maken." Het probleem is dat de NT server geen win2k/XP drivers heeft en zodoende de NT4 drivers gedownload en geinstalleerd worden. Ik heb al geprobeerd om win2k/XP drivers toe te voegen bij de additional drivers, maar dat lukt me niet. Als ik de win2k/XP drivers probeer te installeren krijg ik de melding "wrong platform"
Toch wil ik wel graag alle drivers centraal op de server hebben, hoe leg ik dat aan?

Alvast bedankt.

Verwijderd

aparte w2k printserver toevoegen en je printers migreren van NT naar W2K printserver ?

Verwijderd

Dit gaat helaas niet lukken ...

Enige oplossing is inderdaad een aparte W2K printserver ....

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

als je nou gewoon via Add printer die printers toevoegt heb je volgens mij anzienlijk minder problemen. Ik heb hier ook een Windows NT4 server die als printserver fungeert en ik heb Windows 2000/XP clients en nergens problemen mee ook heb ik geen extra drivers op de server geinstalleerd.

Verwijderd

Kan je op je NT server geen extra drivers bij installeren ??

Bij een 2000 server kan je gewoon meerdere stuurprogramma's opgeven voor 1 printer.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, de printer waar het hier om gaat is de "Fiery XP12 DocuColor" van Xerox.
Dat is in feite gewoon een NT4 server waaraan de docucolor hangt en waarmee die gedeeld word. Het lijkt mij toch sterk dat het gewoon niet mogelijk is.
Op de site van Xerox zijn wel win2k/XP drivers te downloaden, wat moet ik daar dan mee?
Ik heb overgens al wel geprobeerd om de printer te installeren en dan de drivers bij te werken. Maar dat lukt ook niet.
Wat ik daarna geprobeerd heb: Gewoon de printer installeren, op de win2k computer, en dan later de printerpoort veranderen in een netwerkpoort.
Dat werkt op zich wel maar het heeft een nadeel. De printopdracht word dan namelijk zo naar de printer geknalt en komt niet in de wachtrij te staan.
Dat is natuurlijk niet zo leuk als iemand net met een omvangrijk klusje op de docucolor bezig is |:(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 15:32:
Kan je op je NT server geen extra drivers bij installeren ??

Bij een 2000 server kan je gewoon meerdere stuurprogramma's opgeven voor 1 printer.
Dat kan met NT4 ook wel. Deze heeft de win9x drivers en diverse mac drivers. Maar achteraf toevoeging is niet mogelijk voor zover ik kan zien. En de printer opnieuw installeren met de win2k drivders kan ook niet (wrong platform, remember?)
Pagina: 1