slimline cdrom speler staat niet in de bios

Pagina: 1
Acties:

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Ik heb een:

- HP Vectra VL400 SF

- Teac Slimline cdrom speler (via nowthatsit.nl)

- Slimline naar IDE adapter (via myelectronics.nl)

Het probleem is dus dat de cdromspeler niet herkend word door de bios.
Tevens zit er ook een HD in die standaard op de primary master zit, deze wordt wel herkend. Ik heb ook al een aantal malen met myelectronics gebeld en wat tips doorgekregen. Ze zeiden btw ook dat zo'n slimline cdrom speler standaard op master staat! Dingen die ik zelf heb geprobeerd

- HD eruit en alleen cdrom erin

- HD jumper veranderd

- HD eruit alleen cdrom erin op IDE 1

- HD eruit alleen cdrom erint op IDE 1 en dan op de andere connector
van de IDE kabel

- de IDE kabel van de HD op de cdrom en dan op IDE (prim. master dus)

Wat kan dit zijn...?!?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Probeer hem anders eerst eens uit in een andere machine. Misschien is ie gewoon kapot?
Zit de convertor er niet verkeerd op?

Senile! Senile Oekaki

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
_bas_ schreef op 04 november 2003 @ 15:58:
Probeer hem anders eerst eens uit in een andere machine. Misschien is ie gewoon kapot?
Zit de convertor er niet verkeerd op?
Ik kannem es in een andere bak proberen. Maar de converter kan er maar op 1 manier op. Tevens heb ik er twee besteld. Maareuh bedoel je dan dat de cdrom speler kapot zou zijn? want het lampje brand wel gewoon en gaat open/dicht

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
(deze reply staat ook in een ander topic, ik kwam er dus net achter dat die dus verkeerd gepost was)
*kick*

Tot op de dag van vandaag ben ik nog steeds niet verder.
Laatst had ik al een mailtje gestuurd naar Norrod. Als antwoord kreeg ik om de bios te updaten. Nou dat heb ik geprobeerd zonder succes helaas. Als ik de diskette (waarop het biosupdate gedoe staat) erin doe en ga booten krijg ik op een gegeven moment de volgende melding:

Loading free dos...
Root fat kernel go!

En dan gebeurd er verder nix. In de bios heb ik alle hardware protection uitgezet en op het mobo ook een jumper omgezet (die overigens met bootblock protection te maken heeft) maargoed. Als ik alle protecties uitzet dan krijg ik helemaal nix op het scherm te zien, het blijft gewoon zwart. Weet iemand hoe dit kan??

Daarnaast heb ik nog te horen gekregen dat de slimline , eventueel, ook nog drivers nodig heeft. De zogenaamde atapi drivers. Wat me werd aangeraden is om windows erop te zetten en dat dan ook automatisch de slimline herkend.

Nou dat gaat ook moeilijk: ik doe de HD in een bracket in een andere pc, formatteer em als ntfs, kopieer vannaf de windows 2000 cd de map I386, vervolgens doe ik de HD weer in de andere pc, boot met een bootflop, en als ik dan naar de C: schijf wil gaan geeft hij aan: c: invalid drive. Nou ik heb al met fdisk gechecked of deze actief is en dat was ook zo. Wat kan dit zijn???