Freezen bij netwerkactiviteit?

Pagina: 1
Acties:

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Topicstarter
Op het moment dat ik ga downloaden, freezet (beeld en geluid) de computer om de zoveel tijd een seconde. Hoe meer ik download how frequenter de freezes zijn. Er zit inmiddels al een ander moederbord, een andere netwerkkaart in en een verse installatie van windows XP. Het is enorm irritant, wat kan ik eraan doen?

Verwijderd

1. Heb je al meerder progjes gebruikt om mee te downloaden? (andere browser, ftp client, etc.)
2. Waarschijnlijk overbodig, maar: Virusscanner?

Edit:
3. Staat DMA aan voor je HD's? (system -> hardware beheer -> je HD's -> DMA aanzetten)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 15:03 ]

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Topicstarter
1 neen
2 virusscanner heb ik niet
3 DMA staat aan

XP is trouwens het besturingssysteem

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je 't probleem trouwens ook als je gewoon iets kopieerd van het netwerk af? (als je een netwerk hebt)
Zo ja: Kijk even of de NIC niet een conflict heeft met een ander apparaat. Probeer hem ook even in een ander PCI slot.

Een andere netwerkkaart... is dat er ook eentje met een andere chip? Als je b.v. eerst een Sweex kaart hebt, en later neem je een ding van de computerboer op de hoek heb je een grote kans dat er alsnog dezelfde chip op zit (Realtek), en dat je alsnog dezelfde drivers gebruikt. Die driver kan misschien incompatible zijn met jouw systeem, een update kan nooit kwaat. Kijk dus ook even voor de laatste versie van de NIC.