Viper 770 vs. MPEG2

Pagina: 1
Acties:

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Ik zit met het volgende, om films te kijken op m'n pc gebruik ik een Pioneer 10/40 DVD-rom speler, een PII 400, 64 MB (66mhz.) en een Hercules Terminator Beast 8mb AGP.

Nu is de beeldkwaliteit en de framerate niet echt van perfecte kwaliteit. DMA staat aan dus daar ligt het niet aan.

Ik zou graag willen weten of de aanschaf van een VIPER 770 al voldoende zou zijn voor het afspelen van DVD films (in ieder geval beter dan de Terminator en op 1024x768..?)of moet ik dan toch aan een MPEG-2 kaart denken.

Het grote nadeel is dan weer dat ik 2 keer moet gaan doorlussen, heb nl. ook een voodoo2 eraan hangen.

Graag jullie reactie.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Neelix
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-03 11:03
Een Viper770 is ruim genoeg...vriend van mij speelt ze af op een P2-400, 128Mb met een V550 en het ziet er perfect uit op 1024...

Don't worry, it's all just 1's and 0's.

• Zwaluw
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06-2003
Ik dacht dat de v770 voor z'n prijs niet zo goed is voor DVD. Er zijn nog wel goedkopere kaartjes die het beter doen. Welke weet ik niet precies.

Wie verbeterd mij of vult mij aan?

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:12

botoo

💀 too old to die young

ook de Viper 770 legt het af tegen een MPEG kaartje, die is er nl specifiek voor gemaakt en de Viper moet nog veel meer doen

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Hubert
  • Laatst online: 13:35

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Nou ik kijk dvd's op een p3 500, 256 mb ram en een v770 ultra, en voor een speler heb ik een pioneer 6x 32x en het draait perfect op een resolutie van 1152 x 864 :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Peet
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-06-2025

Peet

Semper voloptuosos rapidus

een goede kaart voor DVD's

is de Diamond Stealth III S540

met de Savage4 chip van S3.

Deze is zeker goedkoper te krijgen dan

een Viper770 en is wat DVD afspelen ook

beter.

suc6,

Peet

p.s.: einde van de maand is de Benelux computer-beurs in Eindhoven, daar heb ik 6 maanden geleden een StealthIII met 32 MB gekocht voor ƒ 175,-. Naam bedrijf weet ik
ff niet uit mijn hoofd.

Dare, do, gain - Intel G645 - 4 GB DDR3 - 500 GB - Radeon R7 240 2 Gb -DVD-RW - DVD/BR - W10-64 bit

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Heeft die Stealth een Tv-out ?
dat is wel een vereiste..

is een VOODOO 3 3000 een goede oplossing ?

Verwijderd

De Matrox G400 DualHead, De ATI's met Rage128 en de Stealth III zijn perfecte kaarten voor DVD weergave.
Over de Voodoo3 kan ik niks zeggen.

Zelf heb ik een P2-400 met v550 (neelix had het al over mij...) en alles loopt perfect, de TV-Out van deze kaartjes is echter niet super. Als je echt goede TV beelden wil hebben moet je toch een G400 of losse MPEG2 kaart kopen.

Conclusie: de Viper v770 werkt prima, maar als je goede TV-Out wil moet je elders zoeken.

Verwijderd

Ik heb een P2-392, en DVDs draaien perfect op mijn PC, met een Creative TNT2-ultra.

Met een V770 zal het dus ook wel zo zijn. ;)

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Kan ik hieruit opmaken dat een Stealth III geen TV-out heeft ?..

• Shuriken
  • Laatst online: 29-08 00:32

Shuriken

Life is all about priorities

Nope, Stealth III heeft geen TV-Out.......ik heb al zitten zoeken naar een kaart gebaseerd op de S3 Savage4 Chipset (net zoals de StealthIII0 met TV-Out........

Dat valt niet mee....
Aopen heeft er een de VA700/P....
Asus V3500/T................
Gainward Cardexpert SG4......
Powercolor Savage4 T

Alleen waar deze te koop zijn in NL geen idee......ik heb voor de Aopen kaarten al navraag gedaan bij de "officeele dealers" maar nog geen respons.
Informatique heeft de Asuskaart al een half jaar verwacht staan....die kost echter Fl. 399........

Als iemand wel een bedrijf/winkel weet waar een dergelijke kaart te koop is dan hou ik me aanbevolen

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Peet
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-06-2025

Peet

Semper voloptuosos rapidus

Als je je PC eigenlijk hoofdzakelijk voor
DVD's gebruikt net als ik, kun je misschien
beter je geld stoppen in een fatsoenlijke
MPEG-2 decoder. Kost ca. 180 - 190 gulden
en wat krijg je:
- TV-uit;
- analoog en digitaal geluid uit;
- afspeelsoftware (makkelijk regiovrij te
maken, ik geef persoonlijk de voorkeur aan
de zoneselector)

wat krijg je niet:
- zogenaamde glitches tijdens het afspelen
van DVD's die je bij softwarematige decom-
pressie wel hebt.

Ik zou voor de Realmagic Hollywood+ gaan, of
de DX3 van Creative Labs

suc6,

Peet

Dare, do, gain - Intel G645 - 4 GB DDR3 - 500 GB - Radeon R7 240 2 Gb -DVD-RW - DVD/BR - W10-64 bit

Pagina: 1