Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Diffusion foil, waar te koop?

Pagina: 1
Acties:
  • 726 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-11 13:59
Er bestaat folie die licht opneemt en over het hele oppervlak verspreidt, hier (tweede artikel) kun je kleine reepjes krijgen (bedoelt voor tachoverlichting in de auto e.d.). Het probleem is alleen dat ik niets aan reepjes heb, ik wil een aantal vellen op A4 formaat hebben. Weet iemand waar het te koop is?!? En zo goedkoop mogelijk natuurlijk? :)

Misschien gebruiken ze het in de fotowereld, maar ook daar vind ik weinig terug.

Ik ga een window in mijn kast maken waar de folie inkomt, hierachter komen LEDs, maar omdat egaal verlichten moeilijk is met LEDs heb ik dus die folie nodig!

EDIT:
Vergeten te vermelden, het moet full-color worden met LEDs, aan EL folie heb ik dus helaas niets...

[ Voor 10% gewijzigd door Benadski op 04-11-2003 16:34 ]

• Jukebox126
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-11-2023
Misschien dat je de zaak die het verkoopt een mailtje sturen. Kijken waar ze het vandaan hebben. Ik denk dat het alleen bij de fabrikant in echt groot formaat te krijgen.

Maar waarom moet het egaal verlichten per se met LEDs gebeuren? Een TL achter een ander soort folie werkt misschien ook (nog nooit geprobeerd though)

Verwijderd

Ik heb een CCFL achter melkglas (erg dof plexiglas) erg mooi zien uitvallen. Maar voor grote oppervlaktes zul je zowiezo meer moeten gebruiken

Verwijderd

Benadski schreef op 04 november 2003 @ 14:14:
..8<.. Weet iemand waar het te koop is?!? En zo goedkoop mogelijk natuurlijk? :)
Ik kan me herinneren (vraag niet hoelang geleden) dat ze dat spul ook bij een hobbywinkel genaamd "Pipoos" :X verkochten. Gebruikten ze om melkglas-achtige effecten te bereiken, zoals bij lampions ed. Dat folie was redelijk dik, en werd per A4 verkocht.
Misschien gebruiken ze het in de fotowereld, maar ook daar vind ik weinig terug.

Ik ga een window in mijn kast maken waar de folie inkomt, hierachter komen LEDs, maar omdat egaal verlichten moeilijk is met LEDs heb ik dus die folie nodig!
Je kan natuurlijk een fotozaak, en dan met name één die ook 't één en ander aan filters in huis heeft een mailtje sturen.

En ik zou gewoon eens bij een Karwei of Gamma gaan kijken bij 't glasfolie, en dan gewoon een ledje en knoopcel meenemen, en uitproberen. Daar hebben ze redelijk wat aan soorten.

Als ik zo naar de foto op die site kijk, ligt 't LEDje er overigens best een afstandje achter...

• Benadski
CCFL's zijn geen optie, ooit weleens geprobeerd om ze te dimmen? En dan die fletse kleuren... :r

Duits is niet mijn sterkste kant helaas, maar ik ga het maar eens proberen (zouden ze hun leveranciers zomaar weggeven dan?!?)

Hier zie je een voorbeeld van hoe mooi egaal het kan worden!

EDIT: Ik zie geen LED op de foto hoor, ik ga er dus vanuit dat de LED er juist vlak achter ligt. Hopen is een beter woord dan er vanuit gaan denk ik.

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.realstyles.de/images/medium/diffusionsfolie.jpg

Nog een foto van een kunstenares, helaas geen email-adres:
Afbeeldingslocatie: http://www.ghwp.ch/ARTISTS/BULLOCH/02.jpg

Van elk blok is de kleur instelbaar dmv een DMX aansluiting.

[ Voor 39% gewijzigd door Benadski op 04-11-2003 15:28 ]

Verwijderd

Benadski schreef op 04 november 2003 @ 15:21:
..8<..
EDIT: Ik zie geen LED op de foto hoor, ik ga er dus vanuit dat de LED er juist vlak achter ligt. Hopen is een beter woord dan er vanuit gaan denk ik.
..8<..
Ik beredeneerde vanuit 't gegeven dat een led een redelijk beperkte uitstraalhoek heeft, en je op de strip wel grenzen ziet waarbinnen 't schijnsel 't sterkst is.

En wat vrijgeven van leveranciers betreft.. je kan ze natuurlijk ook vragen of ze grotere hoeveelheden kunnen leveren, daar zullen ze minder moeite mee hebben.

• Benadski
Ok, dan ga ik maar eens mijn Duits proberen, niet lachen! :P
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hallo,

Vor eine Schulerprojekt muss ich Diffusionsfolie haben, aber ich kann 
sofort nicht viel finden. Auf deiner website habe ich schon was gesehen, 
aber es ist viel zu klein. Ik mochte der folie am A4 format haben bitte. 
Ist das moglich? Hat es auch einem gutes effekt wann es vor einer 
Luxeon gehaltet werde? Ik wolte einem effect als wie auf der Photo 
hierunter aufschauet.

Vielen dank,

Oja, geen bedankjes op GoT... en geen namen he?

De foto van die gekleurde blokken komt eronder.

Is er een Duitser in tha house die het ff fixt voor me?

[ Voor 3% gewijzigd door Benadski op 04-11-2003 16:43 . Reden: correctie ]

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
kun je niet dat electrisch folie nemen

te koop by xxlcases.nl en andere casemod shops.

[ Voor 31% gewijzigd door AcouSE op 12-03-2004 14:34 . Reden: Dode link ]

• Benadski
Nee, die kan alleen maar 1 kleur laten zien, en ik wil RGB.

Ik wil een vlak licht hebben die ik door middel van PWM gestuurde rode, groene en blauwe LEDs elke kleur kan laten worden. En om dat egaal te doen zonder al te veel licht te verliezen moet je die folie gebruiken...

[ Voor 3% gewijzigd door Benadski op 04-11-2003 16:34 ]

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 16:48
Vielen danK ;)

• Benadski
Oja, maar dat kan vast niet het enige zijn... Of ik moet van origine duitse hersens hebben ofzo. :P

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:58
Benadski schreef op 04 november 2003 @ 16:00:
Ok, dan ga ik maar eens mijn Duits proberen, niet lachen! :P
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hallo,

Vor eine Schulerprojekt muss ich Diffusionsfolie haben, aber ich kann 
sofort nicht viel finden. Auf deiner website habe ich schon was gesehen, 
aber es ist viel zu klein. Ik mochte der folie am A4 format haben bitte. 
Ist das moglich? Hat es auch einem gutes effekt wann es vor einer 
Luxeon gehaltet werde? Ik wolte einem effect als wie auf der Photo 
hierunter aufschauet.

Vielen dank,

Oja, geen bedankjes op GoT... en geen namen he?

De foto van die gekleurde blokken komt eronder.

Is er een Duitser in tha house die het ff fixt voor me?
"brauche ich Diffusionfolie haben" is wat aardiger dan "muss ... haben". :)

Aanvulling: ik lees hem wel even helemaal door. Momentje! :)

[ Voor 6% gewijzigd door posttoast op 04-11-2003 16:48 ]

omniscale.nl

• posttoast
  • Laatst online: 11:58
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hallo,

Vor eine Schulerprojekt brauche ich Diffusionsfolie, aber ich kann 
sofort nicht viel finden. Auf Ihrer website habe ich schon etwas gesehen, 
aber es ist viel zu klein. Ik möchte gerne das folie am A4 format haben. 
Ist das möglich? Hat es auch einem gutes effekt wann es vor einer 
Luxeon gehaltet werde? Ik möchte einem effect als wie auf der Photo 
hierunter aufschauet.

Vielen dank,

Zoiets :)

Let wel, het is voor mij ook al weer aardig wat jaartjes geleden dat ik Duits had op school!

[ Voor 14% gewijzigd door posttoast op 04-11-2003 16:50 ]

omniscale.nl

Verwijderd

Hai,

het is lang geleden dat ik duits op school gehad heb en alle naamvallen ben ik allang weer vergeten, maar een ding heb ik wel onthouden. Ze zijn nogal ego, die duitsers, het is dus beter om niet gelijk met deiner te beginnen, maar te kiezen voor Ihrer.
Als je Umlauts niet kan gebruiken, die rottige puntjes boven de klinkers, dan moet je achter de klinker een e zetten zoals in moechte, en moeglich.
Verder natuurlijk alle zelfstandig naamwoorden met een Hoofdletter.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

De folie die je nodig hebt heeft onder andere de naam Onion Skin Foil, en LEE Filters maakt dat in verschillende gradaties onder de naam Frost.
Denk dat je daar eens naar moet kijken. Dergelijke filters zijn bij goed gesorteerde lichtverhuurbedrijven te koop.

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Ik möchte gerne das folie
zullen we er Ich van maken ;)

Verwijderd

Volges mij schrijf je ihrer niet met hoofdletter...
In het Nederlands is het wel Uw, maar in het Duits volges mij niet...

Verwijderd

Volgens mij is het wel met Hoofdletter I van Sie (U) schrijf je ook met een hoofdletter. Overigens is u in het nederlands juist met een kleine letter, anders bedoel je de big chief in the sky.

• Benadski
Ah, dat stukje duits ziet er al heel wat netter uit. Bedankt! :)
Lee Filters: Gel Roll 452 1/16 White Diffusion is used for soft light effects. Manufactured on a tough polyester base. 4' x 25'. Weighs 3.25 pounds.

Availability: Usually ships the same business day.

LEE R452MSRP: $149.00November Sale Price $96.85
Dit is één van de 100 soorten die ik heb gevonden. Het is alleen jammergenoeg erg prijzig... Voor een stukje van nog geen 10 bij 65 cm bijna 100 dollar?!? ;(

Mocht ik het gaan bestellen waar het goedkoop genoeg is, hoe weet ik welk nummer ik moet hebben? Er is tussen 216 en 452 te krijgen (kleur (warmte van) wit ofzo?)

En wat is het verschil tussen frost, diffused, spun, scrim, leelux, enz...

Wordt dit voor TL's gebruikt ofzo? En waarom is het zo duur?

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Nee, dit is niet 4 inch bij 25 inch, maar 4 feet bij 25 feet, das 1m20 bij 7,5m...

Enkele quotes staan voor feet, dubbele voor inch

• Benadski
|:( Oja, dom van me.

Maarja, wie verzint er nou zoiets stoms als maten aangeven met ''''' dingen... Da's toch niet handig... Vast weer een engelsman of amerikaan. :P

• MF
  • Laatst online: 10-11 22:08

MF

Take a Seat

Ik zal het duits maar even wat fixen ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Sehr geehrte Damen und Herren,

Für ein Schul Projekt benötige ich Diffusionsfolie, leider kann ich hier nicht 
genügend von finden. Auf Ihrer Website habe ich schon etwas gesehen, leider ist 
dies aber weniger als ich benötige. Ich wurde gern eine Folie haben die dem A4 
Format gleich kommt, falls möglich.

Außerdem wurde ich noch gern wissen ob es ein schönes Effekt gibt wenn es von
Lexeon gehalten wird. Ich mochte gern ein Effekt kreieren wie auf dem 
beigefügten Bild. 

Vielen dank im voraus.

Mit freundlichen Gruss,

MF

• Benadski
Ah, maar is dit niet overdreven slijmerig? Of is dit "normaal" duits?

Ik had trouwens al de vorige versie naar ze gemaild... Hoop dat het niet geheel onzin is... Ach ik merk het wel. Als ik niets terug krijg stuur ik deze wel ff. Bedankt iig.

• MF

MF

Take a Seat

Benadski schreef op 04 november 2003 @ 21:32:
Ah, maar is dit niet overdreven slijmerig? Of is dit "normaal" duits?

Ik had trouwens al de vorige versie naar ze gemaild... Hoop dat het niet geheel onzin is... Ach ik merk het wel. Als ik niets terug krijg stuur ik deze wel ff. Bedankt iig.
Het is een nette versie, niet slijmerig ofzo...

Ik denk wel dat ze je versie snappen, maar alleen al minimaal 2 fouten per zin leest niet zo fijn ;), en de toon van de e-mail kon nogal als aso worden opgevat :D

Verwijderd

Zoek eens bij conrad.nl naar lichtfolie

Die lichtfolie is verkrijgbaar in de maten 112x87 mm en 138x34,
en in de kleuren wit rood groen en blauw.

Bij de folie is een invertor nodig.

Verwijderd

MF schreef op 04 november 2003 @ 19:20:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16

beigefügten Bild. 

Vielen dank im voraus.

Mit freundlichen Gruss,

MF
Hervorragend!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11 22:35

MBV

Waarom stap je niet bij een fotograaf naar binnen? Die hebben dat soort spul toch ook nodig om een egale belichting te krijgen. Je weet wel,die doeken over de lampen heen . Baat het niet dan schaad het niet, en ze kunnen je vast wel helpen aan het adres van een filterleverancier.

• Kav
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Kav

Lee frost/diffusion filters:
Brand vertragend:
129, 220, 221, 261, 262, 263, 264, 265

Niet brand vertragend:
214, 215, 216, 217, 224, 225, 228, 229, 250, 251, 252, 253

Verder zit er nog een verschil tussen diffusion en frost, frost geeft over het algemeen een mooier effect.

Een 220 en 216 zijn veelgebruikte frost filters, het moet geen probleem zijn om deze te kunnen vinden. Omdat je ledjes wil gebruiken kun je MI het beste een 250 of 416 gebruiken (half en quarter diffusion).

Deze zijn te krijgen bij licht-verhuur of -verkoop bedrijven zoals Lightco, Stagelight, Fairlight, Focus, Bourgonje etc. Kijk in de gouden gids onder 'theaterverlichting' of 'licht - verhuur'. Met een beetje geluk kun je gratis wat reststukjes meekrijgen en anders kost een vel tussen de €5,- en €10,-

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

MF schreef op 04 november 2003 @ 19:20:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16

beigefügten Bild. 

Vielen dank im voraus.

Mit freundlichen Gruss,

MF
Kijk, dit is al een stuk netter. Maar hoe kom je aan het woord 'kreieren'? Beetje creatief geweest? :P Ik zou eerder voor 'erschaffen' kiezen. Ook kun je beter 'wurde' door 'möchte' vervangen. Dus niet ' ik wil graag', maar 'ik zou graag willen'.
Verder weet ik niet of 'Mit freundlichen Gruss' een gangbare afsluiting is in het Duits, dus daar houd ik maar m'n mond over ;)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14

Für ein Schul Projekt benötige ich Diffusionsfolie, leider kann ich nicht hier
dies aber weniger als ich benötige. Ich möchte gern eine Folie haben die dem A4 

Außerdem möchte  ich noch gern wissen ob es ein schönes Effekt gibt wenn es fur
Lexeon gehalten wird. Ich mochte gern ein Effekt erschaffen wie auf dem 
beigefügten Bild. 

Vielen dank im voraus.

Mit freundlichen Gruss,

[ Voor 4% gewijzigd door MadMarky op 05-11-2003 01:59 ]

🖥️ | 🚗

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
MadMarky schreef op 05 november 2003 @ 01:58:
[...]

Ook kun je beter 'wurde' door 'möchte' vervangen. Dus niet ' ik wil graag', maar 'ik zou graag willen'.
Verder weet ik niet of 'Mit freundlichen Gruss' een gangbare afsluiting is in het Duits, dus daar houd ik maar m'n mond over ;)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14

Für ein Schul Projekt benötige ich Diffusionsfolie, leider kann ich nicht hier
dies aber weniger als ich benötige. Ich möchte gern eine Folie haben die dem A4 

Außerdem möchte  ich noch gern wissen ob es ein schönes Effekt gibt wenn es fur
Lexeon gehalten wird. Ich mochte gern ein Effekt erschaffen wie auf dem 
beigefügten Bild. 

Vielen dank im voraus.

Mit freundlichen Gruss,
@Benadski: slijmerig is het niet (die aanhef is bv. standaard). Het zijn gewoon de Höfflichkeitsformen, beleefdheidsvormen. Je zet in een brief in het Engels bv. ook niet "I want to receive ..." maar "I would like to receive ...".

In plaats van "Mit freundlichen Gruss" moet natuurlijk afgesloten worden met "Hochachtungsvoll", gezien de aanhef die gebruikt wordt.

Nog een puntje van kritiek: er wordt nu drie keer achter elkaar "ich möchte gern" gebruikt, wat natuurlijk stom staat.

Verder ben ik wel benieuwd naar die folie. Ik heb namelijk ook aardig wat felle LED's (en Luxeons *D ) die ik wel als egale verlichting zou willen gebruiken.

• MF

MF

Take a Seat

MadMarky schreef op 05 november 2003 @ 01:58:
Kijk, dit is al een stuk netter. Maar hoe kom je aan het woord 'kreieren'? Beetje creatief geweest? :P Ik zou eerder voor 'erschaffen' kiezen. Ook kun je beter 'wurde' door 'möchte' vervangen. Dus niet ' ik wil graag', maar 'ik zou graag willen'.
Kreieren is een goed duist woord :), en wurde is nu net "ik zou graag willen", "möchte" is namelijk "ik wil". (Ich wurde es nicht so machen = Ik zou het niet zo doen ;))

[quote]
[/qoute]

Volgens de nieuwe duitse spelling is de afluiting 100% correct.

[ Voor 9% gewijzigd door MF op 05-11-2003 12:09 ]

• Benadski
Ik heb een mailtje terug gehad, ff kort samengevat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Hi!

Tut uns leid, so große Folien führen wir nicht

Mit freundlichen Grüßen

Christian Hoffmann
-RealStyles-

Dus nu moet ik dus andere folie gaan zoeken, bijvoorbeeld die frost folie...

Weet iemand een adresje in Leidschendam of Den-Haag (evt. Leiden, Delft) waar ik zaterdags langs kan gaan om te testen welke folie ik moet hebben? Ik ga er dan met mijn Luxeon RGB fader en een paar LEDs heen.

Ze moeten dus verschillende soorten folie hebben en op zaterdagmiddag open zijn (da's mijn enige vrije dag).

Als ik geschikte folie heb gevonden laat ik het wel ff weten welk type het is en dan komt er misschien wel een IA, maar dat zeg ik dan niet hier, dat mag niet. Hou die site dus in de gaten als ik resultaat heb! :)

• Benadski
Weet niemand een Lee Filters dealer in de randstad? ;(

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

www.goudengids.nl
zoeken naar lichtverhuur

• flipje81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-11 19:34
Ok even ten eerste cfll'tjes zijn dus wel te dimmen ook met pwm net als ledjes.. het geeft waarschijnlijk wel wat feedback op je voeding maar goed ..het kan wel..

Als je ledjes gebruikt dan kun je eens probren om te experimenteren met het matteren (ik neem aan dat je high bright of in ieder geval heldere leds gebruikt) van die leds of zelfs voorzichtig de voorkant van de led afvijlen zodat de focuserende functie van het kunstof omhulsel verloren gaat.

• Benadski
Ja, daarvan ben ik op de hoogte, het probleem is alleen dat als je licht op een vlak wilt hebben dat het dan alsnog niet mooi wordt met LEDs op een kleine afstand. Ookal schuur je ze nog zo netjes, het wordt niet mooi verdeeld. Dat merk je pas echt als je verschillende kleuren licht gaat mengen. Je moet eigenlijk wat meer licht naar de zijkant hebben omdat de afstand naar het oppervlak groter is.

Het probleem met CCFL's is dat je geen mooie kleuren hebt, rood heb je bijvoorbeeld niet. Wel rose, lichtblauw en lichtgroen. LEDs hebben een veel strakkere kleur. Het dimmen gaat niet echt linear, je hebt een ondergrens en de lichtoutput is afhankelijk van de temperatuur en luchtvochtigheid.

Ik heb trouwens een bedrijf gevonden die de filters heeft. AVEQ in Den-Haag heeft ze. Ik ga daar maar eens een kijkje nemen of het wat is...

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Of je moet eoa stukje defocusseer-optiek hebben (negatieve lens). Die hoge intensiteits-LED's hebben allemaal een stralingshoek van 30° of zelfs 15° (Luxeons dan weer niet) dus moet je het licht onder een grotere hoek zien te verspreiden. Door alleen verstrooiing/diffusie lukt dat niet zo goed, tenzij je iets hebt waar het licht ook ahw doorheen loopt (als bij een lightplate). Maar ik heb het idee dat dat de folie is die jij bedoelt.
Met grote aantallen LED's zijn lenzen natuurlijk niet echt een optie, tenzij je zo'n plastieken achteruitkijk-lens voor in de auto gebruikt. :Y) Zijn die niet van een aanzienlijk formaat (20x15 ofzo)? Misschien zit je dan nog met de afstand (het is een positieve lens als ik het goed heb), maar je kunt proberen of je het licht ermee kunt verspreiden. Misschien ga ik ook maar eens langs de Halfords om zo'n plakding mee te nemen. *D

Je hebt trouwens ook folie die je op de ramen kunt plakken, waar zulke lensjes in lijken te zitten (fresnel-lensjes met zo'n reliëf weetjewel weetjeniet ;) ).

[ Voor 10% gewijzigd door Aham brahmasmi op 10-11-2003 12:53 ]

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:00

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

[Schopt]
Zijn er al mensen die diff foil hebben???????? zo ja waar weg, en aub geen posts over EL foil, daar gaat dit topic niet over :P:P
[\Schop]

• Felyrion
  • Laatst online: 12:34

Felyrion

goodgoan!

hm.. ik weet niet.. als er echt nog veel interesse naar is, bij een discotheek hier in de buurt hebben ze ook van die platen bij de ingang, die wisselen steeds van kleur. Ik wil wel vragen waar zij het vandaan hebben. Maar waarschijnlijk gaat het dan om de complete systemen.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Als je dat zou willen doen, alhoewel dat vast niet 1 van de eerste dingen zal zijn die in je opkomt als je richting disco gaat en er een aantal meiden in korte rokjes rondlopen ^^

Verwijderd

zoek eens naar frost-filters. dit is waarschijnlijk wat jij bedoeld.

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Ik ken lee filters, ik heb frost filters van ze (licht en geluid bedrijf) maar dat is niet wat ik zoek, diffusion foil schijnt een veel betere sprijding te geven over het gehele oppervlak.
Pagina: 1