Het nut van de meeste projecten lijkt me zeer duidelijk.
Zelf doe ik mee met ECC2-109. De bedoeling is daar om een encryptie-sleutel te kraken. Zeg maar om een beveiliging te testen. Wij moeten bewijzen dat de techniek redelijk waterdicht is. En tot nu toe lijkt hij dat te zijn, het project loopt nog.
Toch zijn er projecten waarvan het nut heel erg duidelijk is.
Neem nou Distributed Folding. Hier stond laatst nog een artikel over op de frontpage. Even een quote:
Het project
Het Samuel Lunenfeld Research Institute heeft met behulp van subsidies verstrekt door diverse Canadese overheidsinstanties het Distributed Folding project kunnen ontwikkelen tot een goed lopend onderzoek naar het inzicht in hoe proteïnen (eiwitten) gevouwen worden en hoe deze in elkaar gezet worden in de levende cel. Het begrijpen van het vouwen van proteïnen zorgt er voor dat we behandelmethoden voor ziekten kunnen verbeteren. Aan dit project werken verder mee de Universiteit van Toronto en het Mount Saini Hospital gelegen in Toronto (Canada).
Het lijkt me heel duidelijk waarom dit een project is wat zeker nuttig is. Zo loopt er ook een project waar men onderzoek doet naar kanker.
Ik zou zeggen, kijk eens rond bij de Dutch Power Cows, iedereen is welkom
Mensen aan een ander project helpen is eigenlijk not-done
[
Voor 3% gewijzigd door
Glashelder op 05-11-2003 17:12
]