[PHP] Webshop formulier uitlezen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een webshop. Een erg leuk project maar ik ben nu een probleem tegen gekomen waar ik niet uitkom.

De artikelen zijn verdeeld in categorieen, die categorieen kan ik zelf aanmaken en bewerken. Nogal basic functies dus die gaan gewoon goed.
Vanaf vrijdag ben ik bezig met het verwijderen van een categorie. Tricky want er kunnen artikelen aan gekoppeld zijn.

De webpagina werkt als volgt:
1. Alle categorieën worden getoont. De admin selecteert in een drop-down box de categorie die hij wil verwijderen.

2. De artikelen die gekoppeld zijn aan deze categorie worden getoond zoals in onderstaanden tabel te zien is:
| oud | artikelnaam | nieuw_cat |
-----------------------------------
|cat1 | artikelnm_1 | nw_cat1 |▼|
|cat2 | artikelnm_2 | nw_cat1 |▼|

De nieuw categorie wordt gekozen door een formulier. Deze bevat een aantal van onderstaande opdrachten. De SELECT NAME veranderd steeds met 1 hoger, dus informatie2,informatie3 etc...:
<SELECT NAME="informatie1">
<OPTION VALUE="10">Categorie10
<OPTION VALUE="13">Categorie13
<OPTION VALUE="16">Categorie16
</SELECT>

Hoe kan ik deze informatie uitlezen en de categorieen update? Het systeem is mooi maar ik weet niet hoe ik het kan doen. Zelf zat ik de denken aan een for of een while lus. Maakt niet zoveel uit want je weet vantevoren het aantal te wijzigen rijen.

PHP:
1
2
FOR ($i = 1; $i <= aantal_wijzigen_rijen; $i++) {
echo "Item" . $i . " gewijzigd in: " . $informatie$i;

Je kan wel raden waar het fout gaat. Hoe kan ik de $informatie$i uitlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat $informatie een array is?
$informatie[$i] in dat geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Gebruik voor de select niet als naam informatie1, maar informatie[1]. Dan is in je php code informatie als array beschikbaar. Eventueel kun je het article ID gebruiken ipv 1. In dat geval kun je de lus maken met een foreach ($array as $index => $value) oid (uit het blote hoofdje, dus voor meer info maar ff de manual naslaan)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tuurlijk, stom dat ik dat niet eerder bedacht heb...

ik probeer het meteen even...

edit:

Ok, het werkt!
Te basic vraag dit maar goed, al het begin is moeilijk...

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 16:44 ]