Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Ik zag vandaag in de Volkskrant een test van de Consumentenbond staan waarbij AA en AAA NiMH batterijen werden getest. Opmerkelijk genoeg kwam niet GP als winnaar uit de bus, maar Ansmann (Panasonic en Kodak) in de AA categorie.
Daarom leek het me interessant om het overzicht hier even te plaatsen. Ik kon het overzicht namelijk niet vinden op de website en daar blijft het bovendien maar 2 dagen in te zien volgens de advertentie:

Afbeeldingslocatie: http://vulcanus.its.tudelft.nl/tt/GoT/batterij.jpg
(sorry, heb brakke scanner)

* T.T. : Sorry Balusc, maar dit is geen copyrighted material; het is nu nog gewoon in het openbare gedeelte van de site van de consumentenbond te vinden:
http://www.consumentenbon...&view=overzicht_items_nc#

Driehoekje = Beste koop: goede kwaliteit voor een redelijke prijs
Vierkantje = Voordelige keus: kwalitatief minder dan de beste koop, maar goedkoper.

[ Voor 57% gewijzigd door T.T. op 06-11-2003 10:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo zie je maar weer, je kan nog zoveel reclame maken met konijntjes, de batterijen worden er echt niet beter van.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:53
Jammer dat ze de 2100 serie van GP niet hebben getest.
Dan had ik de uitslag nog wel es willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
NokiaFan schreef op 04 november 2003 @ 13:37:
1900 vs 2100 is maar een verbetering van ongeveer 10%. Als ze dus geen andere verbeteringen hebben doorgevoerd, zou de batterij dus nog steeds niet winnen van Ansmann. Bovendien zal de 2100 mAh batterij nog wel duurder zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-09 16:14
De GP oplader kwam door z'n prijs ook al niet zo heel goed uit de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
T.T. schreef op 04 november 2003 @ 13:29:
niet vinden op de website en daar blijft het bovendien maar 2 dagen in te zien volgens de advertentie
En daarom zit er een copyright op zulk spul, dat je het niet mag inscannen en online zetten ;)

Overigens zie je weer dat Duracell het enorm slecht doet en alleen in de markt blijft vanwege de naam.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Sluuut schreef op 04 november 2003 @ 13:48:
En daarom zit er een copyright op zulk spul, dat je het niet mag inscannen en online zetten ;)
Je mag een advertentie toch wel online zetten? In de advertentie staat dat deze test ook op de website te vinden moet zijn, maar vanochtend stond deze er nog niet. Bovendien staat nergens dat er copyright op zit. Iedereen met een krant kan dit gewoon bewaren.
Overigens zie je weer dat Duracell het enorm slecht doet en alleen in de markt blijft vanwege de naam
Inderdaad, maar blijkbaar zijn de GP batterijen ondanks hun goede naam hier op GoT niet zo fantastisch. Ik koop de volgende keer denk ik die Ansmann (en als die niet te koop zijn Kodak). Die kunnen lijkt mij ook gewoon in mn GP-oplader.

[ Voor 51% gewijzigd door T.T. op 04-11-2003 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:10

sjaakaq

It might get loud

Overigens zie je weer dat Duracell het enorm slecht doet en alleen in de markt blijft vanwege de naam.
idd, vreemd. Ik heb uitstekende ervaringen met DC; ze doen het in mijn minidisc 2x langer dan Philips powerlife's en veeeeeeeeel langer dan panasonic's......

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe..

Waar ik werk verkopen we een set: De Friwo speedmaster (als beste getest een maand geleden ofzo) i.c.m. Friwo 2000 batterijen (die hier dus bijna als slechtste getest worden. Een goede set met rukbatterijen dus...
Ik heb zelf deze test ook, en de batterijen bevallen mij erg goed. Ik heb weinig vergelijkingsmateriaal, maar toch.

Moeten we trouwens niet uitkijken dat we hier niet een beetje illegaal bezig zijn? De consumentengids moet je voor betalen en je kan die tests ook niet gratis van internet halen... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op 04 november 2003 @ 14:02:
[...]

idd, vreemd. Ik heb uitstekende ervaringen met DC; ze doen het in mijn minidisc 2x langer dan Philips powerlife's en veeeeeeeeel langer dan panasonic's......
De alkalines doen het ook heel goed (persoonlijke en niet wetenschappelijk onderbouwde ervaring). Weet natuurlijk niet hoe dat zich verhoudt tot de oplaadbare batterijen van Dure-cell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 13:52

Tjark

DON'T PANIC

Ook weer slim van de consumentenbond: uit die batterijenladers kwam de Hema lader (Hema niet Hama) er dus wel prima uit, gaan ze betterijen vergelijken, nemen ze de Hema batterijen niet mee :?

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 19:57

limit28

Loading.....

kan die andere merken oplaadbatterij ook in de ladder van GP?

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
limit28 schreef op 04 november 2003 @ 15:50:
Nee, alleen oplaadbare batterijen van het merk GP mogen erin.
Correctie: in die nieuwe lader van mij tenmiste ;)

quote van de site:
Kan ik ook andere herlaadbare batterijen in de GP PowerBank laden?
Dit is absoluut af te raden! Iedere batterijfabrikant heeft zijn eigen "recept" om een batterij te produceren. Alle GP PowerBanks zijn volledig afgestemd op de eigenschappen van de GP batterijen. Voornamelijk de afschakelinstellingen zijn hier van belang. Het is dus mogelijk dat, door verschillen in specificaties, de lader niet juist afschakelt waardoor er gevaarlijke situaties ontstaan. Gebruik dus alleen maar GP batterijen in de GP PowerBanks.

[ Voor 57% gewijzigd door NokiaFan op 04-11-2003 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Ja, batterijen kunnen in elk merk oplader, een goeie is de snellader van de Hema (20 Euro)

Helaas testen ze ook geen Sanyo batterijen, die komen er ook regelmatig als een van de beste uit testen, hoewel ze in nederland matig verkrijgbaar zijn helaas...

Het is een test van de Belgische Verbruikersunie, misschien heeft iemand de originele test?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
limit28 schreef op 04 november 2003 @ 15:50:
tuurlijk kan dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
T.T. schreef op 04 november 2003 @ 13:41:
[...]

1900 vs 2100 is maar een verbetering van ongeveer 10%. Als ze dus geen andere verbeteringen hebben doorgevoerd, zou de batterij dus nog steeds niet winnen van Ansmann. Bovendien zal de 2100 mAh batterij nog wel duurder zijn?
Mmkay misschien, maar duurder zijn ze niet.
Had er 4 voor nog geen 16 euri.

[ Voor 8% gewijzigd door NokiaFan op 04-11-2003 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 19:57

limit28

Loading.....

nu snap ik even niet meer. NokiaFan zeg kan neit en die andere zeggen van kan wel.

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
limit28 schreef op 04 november 2003 @ 16:19:
nu snap ik even niet meer. NokiaFan zeg kan neit en die andere zeggen van kan wel.
Kijk, het kan wel, maar wordt zeker niet geadviseerd.
In hoeverre de gedachte van GP commercieel is, door dit duidelijk op de website te vermelden, is een overweging om het wel of niet te proberen. Ik heb zelf geen zin in een kapotte lader, of slecht presterende batterijen van een ander merk.

Zie het als een cartridge van een b-merk voor je printer. Goedkoper is het zeker, wellicht soms beter, maar de garantie is weg.

Lees het desnoods nog es rustig door op de site van GP:
http://www.gppowerbank.nl

[ Voor 19% gewijzigd door NokiaFan op 04-11-2003 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NokiaFan schreef op 04 november 2003 @ 16:25:
[...]

Kijk, het kan wel, maar wordt zeker niet geadviseerd.
In hoeverre de gedachte van GP commercieel is, door dit duidelijk op de website te vermelden, is een overweging om het wel of niet te proberen. Ik heb zelf geen zin in een kapotte lader, of slecht presterende batterijen van een ander merk.

Zie het als een cartridge van een b-merk voor je printer. Goedkoper is het zeker, wellicht soms beter, maar de garantie is weg.

Lees het desnoods nog es rustig door op de site van GP:
http://www.gppowerbank.nl
haha lol, alsof GP een of andere speciale fabricatiemethode voor hun batterijen gebruikt.. Die dingen komen ook gewoon uit korea, krijgen de sticker GP en worden dan duurder verkocht.. OK misschien pikken ze de beste samples eruit maar in weze zijn het dezelfde soort batterijen.

Een vergelijking met printers is niet op zijn plaats: hierbij wordt de inkt en de printer door de fabrikant samen ontworpen om samen te printen. Een concurrerend bedrijf zal dus een gedeelte van de printer opnieuw moeten ontwerpen zonder dat het alle exacte specificaties van de printer kent...

Bij batterijen is er één techniek die door verschillende bedrijven net iets anders wordt geproduceerd, dit omdat elke batterij in elke lader en apparaat moet passen en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Die 2000mAh Uniross heb ik al meer dan een jaar in mijn Powershot A40 zitten. Vaak gebruikt en gaan erg lang mee. En toch hebben ze een '-' bij 'gebruik digitale camera' :/

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 17:56:
[...]
haha lol, alsof GP een of andere speciale fabricatiemethode voor hun batterijen gebruikt.. Die dingen komen ook gewoon uit korea, krijgen de sticker GP en worden dan duurder verkocht.. OK misschien pikken ze de beste samples eruit maar in weze zijn het dezelfde soort batterijen.

Een vergelijking met printers is niet op zijn plaats: hierbij wordt de inkt en de printer door de fabrikant samen ontworpen om samen te printen. Een concurrerend bedrijf zal dus een gedeelte van de printer opnieuw moeten ontwerpen zonder dat het alle exacte specificaties van de printer kent...
Iedere batterijfabrikant heeft zijn eigen "recept" om een batterij te produceren. Alle GP PowerBanks zijn volledig afgestemd op de eigenschappen van de GP batterijen. Voornamelijk de afschakelinstellingen zijn hier van belang. Het is dus mogelijk dat, door verschillen in specificaties, de lader niet juist afschakelt waardoor er gevaarlijke situaties ontstaan. Gebruik dus alleen maar GP batterijen in de GP PowerBanks. >:)

Vergelijking lijkt me redelijk duidelijk, maar zoals ik hierboven ook al zei; ik kan niet uitsluiten dat er een commerciële gedachte achter zit.

[ Voor 27% gewijzigd door NokiaFan op 05-11-2003 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb gisteren, (na veel lezen op GoT ;)), besloten om een Canon powershot A60 te kopen, en even een lijstje opgeslted van wat er allemaal bij moet.

Ik kwam uit op de Powerbank Rapid lader, in combinatie met 4 GP powerbank 2100 series (2000 mAh) batterijen. http://shop.rilex.nl/cgi-...Rapid.html?mv_pc=tweakers

Na het lezen van deze test begin ik te twijfelen. Daarom de vraag, hoeveel waarde moet ik aan dit onderzoek hechten? Sinds het Epson Cartride verhaal heb ik een beetje vertrouwen verloren in de consumentenbond, maar ze zullen er toch niet mijlen naast zitten?

Zijn er mensen met een Powershot A60 en GP powerbank batterijen, en hoe zijn jullie ervaringen?

(note; ik weet dat het hier niet gaat om de 2100 series, maar de appel zal toch niet ver van de boom vallen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
De Powerbank zelf is iets anders dan de batterijen. De Powerbank is gewoon alleen de oplader, dus je kan deze gerust kopen met bijvoorbeeld Sony batterijen.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:59

FastBunny

Give it the Works !

Valt mij tegen dat de GP batterijen er wat karig afkomen in de test... had ik niet verwacht.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:36
Kurkentrekker schreef op 05 november 2003 @ 10:43:
Ik heb gisteren, (na veel lezen op GoT ;)), besloten om een Canon powershot A60 te kopen, en even een lijstje opgeslted van wat er allemaal bij moet.

Ik kwam uit op de Powerbank Rapid lader, in combinatie met 4 GP powerbank 2100 series (2000 mAh) batterijen. http://shop.rilex.nl/cgi-...Rapid.html?mv_pc=tweakers

Na het lezen van deze test begin ik te twijfelen. Daarom de vraag, hoeveel waarde moet ik aan dit onderzoek hechten? Sinds het Epson Cartride verhaal heb ik een beetje vertrouwen verloren in de consumentenbond, maar ze zullen er toch niet mijlen naast zitten?

Zijn er mensen met een Powershot A60 en GP powerbank batterijen, en hoe zijn jullie ervaringen?

(note; ik weet dat het hier niet gaat om de 2100 series, maar de appel zal toch niet ver van de boom vallen?)
tja zoiets heb ik ook de tests waar ik wel een beetje verstand van denk te hebben ;) vind ik niet al te best in de consmentengids. Wat me dus erg doet twijfelen over de kwaliteit van de tests waar ik geen verstand van heb...

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arend71
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08 15:25

arend71

Audionut

Ik gebruik nu al een jaar of 3 alleen nog maar ansmann batterijen in combinatie met de meest uitgebreide oplader van ansmann. Zowel d,c,aa als aaa. Ze bevallen me erg goed en ik zou nooit meer anders willen.
In radiografische autootjes/zenders, walkman's, diskman's en camera's ben ik nog geen ander merk tegengekomen dat zo stabiel stroom levert en zo lang meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastBunny schreef op 05 november 2003 @ 10:53:
Valt mij tegen dat de GP batterijen er wat karig afkomen in de test... had ik niet verwacht.
Ik ook niet.
Zo zie je maar wat image en status allemaal kan doen.
Zie het Duracelkonijntje, leuk maar als anderen hetzelfde doen of beter is het onzin om een duurder product te kiezen welke wel goed klinkt hier en daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjummie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-01-2020
Dat verhaal van Epson was van een heel andere aard dan van deze accu-test.
Het epsonverhaal had niets met productvergelijk te maken.

Zo'n batterijentest kun je wel toevertrouwen aan de CB.
Het lijkt mij dat de gemeten waardes objectief zijn, het zijn niet voor niets waarden die je kunt meten :)

Het zal ongetwijfeld zo zijn dat de een bepaalde accu het beter doet in het ene apparaat dan in het andere, maar de uitkomsten geven een goede indruk van de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
arend71 schreef op 05 november 2003 @ 11:03:
Ik gebruik nu al een jaar of 3 alleen nog maar ansmann batterijen in combinatie met de meest uitgebreide oplader van ansmann. Zowel d,c,aa als aaa. Ze bevallen me erg goed en ik zou nooit meer anders willen.
Waar koop jij die Ansmann batterijen? Ik had eerlijk gezegd nog nooit van het merk gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Sjummie schreef op 05 november 2003 @ 11:13:
Dat verhaal van Epson was van een heel andere aard dan van deze accu-test.
Het epsonverhaal had niets met productvergelijk te maken.
Klopt, was ook niet zo'n reeële vergelijking.
Sjummie schreef op 05 november 2003 @ 11:13:
Zo'n batterijentest kun je wel toevertrouwen aan de CB.
Het lijkt mij dat de gemeten waardes objectief zijn, het zijn niet voor niets waarden die je kunt meten :)

Het zal ongetwijfeld zo zijn dat de een bepaalde accu het beter doet in het ene apparaat dan in het andere, maar de uitkomsten geven een goede indruk van de kwaliteit.
Als ik batterijen koop voor mijn digicam dan zal het mij een worst wezen of deze ook goed werken in een walkman of staafmixer... Ik ben alleen geïnteresseerd in wat ze doen in de camera, en dan vind ik 1 beoordeling wat weinig om goede conclusies uit te trekken.

Het zijn inderdaad allemaal objectieve meetbare waardes, maar ik vraag me af wát ze dan meten. Zijn ze met de digicam test continu aan het in- en uitzoomen geweest? Flitsen ze? Hoe staat de LCD ingesteld? Wordt er veel aan de settings veranderd? Dat zijn allemaal dingen die het batterijverbruik beïnvloeden. Nu snap ik wel dat ze de omstandig heden gelijk houden, en dus met elke set batterijen in dezelfde camera dezelfde acties uitvoeren, maar zo'n uitgebreide test asl deze zou ik graag wat meer info bij willen hebben, zoals op welke camera's getest is. Weet iemand waar deze info te vinden is? Als ik op de site van de consumentenbond wil kijken dan moet ik me registreren, en daar heb ik eerlijk gezegd niet zo'n behoefte aan...

-Barticus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Als je deze test icm met deze leest dan krijg je een heel aardig beeld van het huidige aanbod accu's denk ik. Ik heb besloten om voor mijn toekomstige A60 ( _/-o_ aan mijn schoonouders!) een Hamalader (de Delta 2/4) aan te laten schaffen + nog een extra setje Sanyo 2100s.

Ik heb voor die lader gekozen vanwege het meegeleverde autolaadsnoer en vanwege de batterijen die er in zitten. Hama en Sanyo is 1 merk, dus ik ga ik gok er op dat de met de lader meegeleverde batterijen qua kwaliteit met de losse Sanyo's te vergelijken zijn. De lader laadt in 3,5 uur wat ik een mooi compromis vindt tussen (ultra)snel laders, welke niet optimaal zijn voor je Batts en de ultralangzaamladers. Een nadeel heeft de lader ook; je kunt batts alleen paarsgewijs opladen. Alternatieven waren Mediamarkt huismerk en Uniross. Natuurlijk had ik het ook ergens anders vandaan kunnen halen maar dan had ik het zelf moeten betalen en bovendien zijn er niet zo heel veel alternatieven, GP Rapid valt bijvoorbeeld af omdat er geen autolaadsnoer bijzit (zelfs niet leverbaar?).

Het liefst zou ik overigens Laders + batterijen van Maha hebben (Powerex), maar dit wordt in Europa nergens verkocht. Heb een afschuwelijk slechte Duitse webshop gevonden die ze verkoopt, www.wimo.de. Maakt voor mij niet meer uit, ik ga vanmiddag naar de mediamarkt voor mijn spulletjes. Ik zal vragen of ze daar ook Maha gaan verkopen in de toekomst.

[ Voor 10% gewijzigd door Verbal Kint op 07-11-2003 01:44 ]

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
Verbal Kint schreef op 05 november 2003 @ 16:37:
Natuurlijk had ik het ook ergens anders vandaan kunnen halen maar dan had ik het zelf moeten betalen en bovendien zijn er niet zo heel veel alternatieven, GP Rapid valt bijvoorbeeld af omdat er geen autolaadsnoer bijzit (zelfs niet leverbaar?).
Bij alle (snel)laders van GP zijn autolaad adapters te gebruiken. Ook op mijn nieuwe U-smart :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjummie
  • Laatst online: 14-01-2020
NokiaFan schreef op 06 november 2003 @ 09:59:
[...]

Bij alle (snel)laders van GP zijn autolaad adapters te gebruiken. Ook op mijn nieuwe U-smart :*)
Bij de Hema lader van 20 euro zit ook een auto 12v oplaadsnoer bijgeleverd !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Ik vind de meeste testen op technologisch gebied van de consumentenbond ronduit slecht. Dit is al door meerdere specialisten bevestigd en kijk ook maar een snaar het printer schandaal van de consumentenbond.

(Ikzelf gebruik Sanyo 2100)

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NokiaFan schreef op 04 november 2003 @ 13:37:
Tja, dan hadden ze ook wel de 2200 mAh batterijen van Ansmann mee mogen nemen. Die zijn ook al lang verkrijgbaar (in Duitsland althans... hier weet ik het niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 10:53
2 dagen geleden een lader en 4 penlites gekocht van GP (2100 AA Powerbank).
Ben er nu iets minder blij mee dan 5 minuten geleden :|
ik heb echter van meerdere mensen goede dingen gehoor over GP. Ben eens benieuwd hoe ze het blijven doen in mijn digicam (waar ze "-" op scoren...)

[ Voor 3% gewijzigd door djeejdjeej op 07-11-2003 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
-DarkShadow- schreef op 06 november 2003 @ 20:05:
Ik vind de meeste testen op technologisch gebied van de consumentenbond ronduit slecht. Dit is al door meerdere specialisten bevestigd en kijk ook maar een snaar het printer schandaal van de consumentenbond.

(Ikzelf gebruik Sanyo 2100)
De testen op zich zijn best aardig, hoewel ze lang niet alle aspecten meenemen in een test die ik toch wel belangrijk genoeg vindt om te testen.

Vaak zijn de conclusies die ze trekken uit de testresultaten afwijkend van de beoordeling die ik zou geven op basis van dezelfde resultaten of ze hebben de weegfactoren op een vreemde manier toegekend aan de verschillende aspecten.

Dus als je enkel naar de tabellen kijkt met de resultaten en op basis daarvan je eigen conclusies trekt, zijn de testen best aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

djeejdjeej schreef op 07 november 2003 @ 16:04:
2 dagen geleden een lader en 4 penlites gekocht van GP (2100 AA Powerbank).
Ben er nu iets minder blij mee dan 5 minuten geleden :|
ik heb echter van meerdere mensen goede dingen gehoor over GP. Ben eens benieuwd hoe ze het blijven doen in mijn digicam (waar ze "-" op scoren...)
GP is gewoon goed, dus niks om je zorgen over te maken. Maha Powerex en Sanyo/Hama zijn alleen nog beter :p.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Exirion

Gadgetfetisjist

GP is een bedrijf met een goeie marketing afdeling. Ik zeg het ZOOO vaak, en het blijkt hier ook weer eens overduidelijk: specs zeggen geen ene reet. Sony verslaat met z'n 1700mAh batterijen bijvoorbeeld een paar 2000mAh batterijen. En toch blijven mensen ook op een paar el cheapo merken met zogenaamd '2200mAh' geilen. Sja, als mensen niet wijzer willen worden dan moeten ze lekker eigenwijs blijven :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ik vind de meeste testen op technologisch gebied van de consumentenbond ronduit slecht. Dit is al door meerdere specialisten bevestigd en kijk ook maar een snaar het printer schandaal van de consumentenbond
Eensch!
Ik probeer ze te negeren. Ik gebruik zelf duracell, panasonic en goedkope batterijen van de aldi. Het werkt alemaal, ik heb 2 snelladers, panasonic en duracell en ik kijk niet wat ik waarin gebruik en waarin oplaadt. Er moet gewoon altijd 1 setje vol zijn, dan komt het verder altijd goed.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
Exirion schreef op 07 november 2003 @ 16:12:
[...]

GP is een bedrijf met een goeie marketing afdeling. Ik zeg het ZOOO vaak, en het blijkt hier ook weer eens overduidelijk: specs zeggen geen ene reet. Sony verslaat met z'n 1700mAh batterijen bijvoorbeeld een paar 2000mAh batterijen. En toch blijven mensen ook op een paar el cheapo merken met zogenaamd '2200mAh' geilen. Sja, als mensen niet wijzer willen worden dan moeten ze lekker eigenwijs blijven :)
Ik ga nooit echt op testresultaten af, ook niet op specificaties. Wanneer mij echter in een professionele fotozaak wordt verteld dat de batterijen van GP goed zijn, dan neem ik dat voor waar aan. De verkoper kon tenslotte op dat moment ook net zo goed een ander merk aanprijzen. De ervaringen van andere GoT-users waren/zijn dik in orde.

Wat ik nu naar een paar dagen merk is dat de 2100 serie van GP het langer volhoudt dan de Duracell Plus setjes in de eerste week. Ben nu al 3 dagen aan het shooten en spelen (weliswaar geen 24 uur per dag :) ), zie nog geen batterij-bijna-leeg indicatie verschijnen. En dan te bedenken dat de herlaadbare batterijen pas op zijn best zijn, na enkele laadbeurten.

Groot pluspunt vind ik vooral de laadtijd van ca. een half uur per 4 batterijen, hier kun je zelfs op wachten. GP, was zover ik heb kunnen vinden de enige die deze techniek onder de knie heeft en dat heeft me doen besluiten wat extra geld uit te geven...De GP Powerbank U-Smart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam een tijdje terug een Amerikaanse test van batterijen tegen (kan hem nu niet meer terugvinden) waarin GP een van de beste was, de winnaar was Nexcell geloof ik, kortom wees gewoon gelukkig met je GP's en hang het niet aan de CB op........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:29
Kijk dat noem ik nog eens kwantitatieve test ipv die +'jes en -'tjes (we zitten niet op de basisschool). Ik kan 300 foto's maken met 2000mAh GP's in een Canon A70, dit altijd met de display aan en minimaal de helft van de foto's met flitser. Als ik die test zie van de CB, dan zou de beste uit de test er 500 moeten maken ofzo. Onzin test dus.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Exirion

Gadgetfetisjist

NokiaFan schreef op 09 november 2003 @ 00:47:
Ik ga nooit echt op testresultaten af, ook niet op specificaties. Wanneer mij echter in een professionele fotozaak wordt verteld dat de batterijen van GP goed zijn, dan neem ik dat voor waar aan. De verkoper kon tenslotte op dat moment ook net zo goed een ander merk aanprijzen. De ervaringen van andere GoT-users waren/zijn dik in orde.

Wat ik nu naar een paar dagen merk is dat de 2100 serie van GP het langer volhoudt dan de Duracell Plus setjes in de eerste week. Ben nu al 3 dagen aan het shooten en spelen (weliswaar geen 24 uur per dag :) ), zie nog geen batterij-bijna-leeg indicatie verschijnen. En dan te bedenken dat de herlaadbare batterijen pas op zijn best zijn, na enkele laadbeurten.

Groot pluspunt vind ik vooral de laadtijd van ca. een half uur per 4 batterijen, hier kun je zelfs op wachten. GP, was zover ik heb kunnen vinden de enige die deze techniek onder de knie heeft en dat heeft me doen besluiten wat extra geld uit te geven...De GP Powerbank U-Smart ;)
GP is absoluut goed, daar zijn we het over eens. Maar het is ook wel een overhyped merk en met name de laders vind ik schofterig duur. Als je bedenkt hoe simpel het principe c.q. de electronica van een acculader is dan weet je dat ze daar een hele dikke winst op maken. Het is maar net wat de gek ervoor geeft ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Laatst online: 23:35

pmeter

Poes!

Op de importeur-site staan alle dealers van Ansmann. Ik heb gisteren 8 2200mAh NiMh Ansmann-batterijen gekocht.

Eerste TEST met md-recorder Sony MZ-R900 (SP, 74min disc steeds deleten en opnieuw):
-Duracel 1800mAh: 8,65 uur
-Ansmann 2200mAh 12,3 uur :9~

WAUW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[ Voor 35% gewijzigd door pmeter op 17-11-2003 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Mja het heeft natuurlijk weinig zin om alle batterijen zelf nog eens te gaan testen en dit te vergelijken met de CB. Daarom kan je dit beter als een indicatie zien: staan je batterijen onderaan dan is er beter op de markt, staan je batterijen redelijk bovenaan dan heeft het weinig zin deze te vervangen ;)

Dat onder andere omstandigheden de plekken iets kunnen opschuiven lijkt me duidelijk. Daarom vind ik het ook raar de CB slechts aan 1 product het beste koop predicaat geeft. Beter IMHO is het dat ze bijvoorbeeld een reeks producten een "goede koop" geven. Beste koop wanneer je het onder laboratorium omstandigheden gebruikt met een speciaal merk digitale camera zie ik meer als schijnautoriteit voor de testmethodiek.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

T.T. schreef op 05 november 2003 @ 11:13:
[...]

Waar koop jij die Ansmann batterijen? Ik had eerlijk gezegd nog nooit van het merk gehoord.
Online!

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee GP 2100 bedoelde ik

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Laatst online: 13-09 12:58
Heey mensen ik heb een vraagje:

Kan ik ook de Varta fotobatterijen laden in mijn duracell 1 uurs lader?

Ik neem aan van wel, met mijn oude laders ging dat ook, maarja dan deed hij er 14 uur over en dat is nu natuurlijk wel even anders...

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 09:14

Blord

Hello Kitty !

Helft van die batterijen komt mij onbekend voor. Dan kan je net zo goed de AA batterijen kopen in de Aldi. €3,79 voor een set van 4 AA NIMH 1700mAh, dat is goedkoper dan 1 stuk van de goedkoopste batterij uit de test.

Ik heb meteen 3 sets gehaald en ik merk geen enkele verschil in capaciteit met mijn 1800mAh GP pillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Varta valt wel mee dat die slecht presenteert.

Zelf heb ik goeder ervaring met vage merk Xinhuipai AA 800mAH. Die dingen doen al vele jaren perfect zonder er op eens mee op te geven. Veel ander oplaadbare batterijen gaan niet zo heel lang mee. ALs dat nou ook in de test zouden zetten hoe lang die mee gaat.

edit,
het staat er wel bij, gp+, varta-. Dat verklaat dus dat die dingen zo kort mee gingen.

Tegenwoordig gebruik ik lion cellen ^_^. Erg licht grote opslag en gaat echt jaren mee.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Blord schreef op 16 november 2003 @ 21:55:
Helft van die batterijen komt mij onbekend voor. Dan kan je net zo goed de AA batterijen kopen in de Aldi. €3,79 voor een set van 4 AA NIMH 1700mAh, dat is goedkoper dan 1 stuk van de goedkoopste batterij uit de test.

Ik heb meteen 3 sets gehaald en ik merk geen enkele verschil in capaciteit met mijn 1800mAh GP pillen.
Vergelijk ze met duracell, en heb geen wetenschappelijk onderbouwde mening, maar volgens mij zijn ze echt minder dan duracell, ze komen er naar mijn idee niet in de buurt. Wel bruikbaar overigens voor dat geld! geen spijt van mijn aankoop. Kaan iig niet op tegen 1 losse cel van die anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik weet niet wat je bedoeld, maar de GP 2100 zijn in de aanbieding bij Mycom 4 stuks e10,50 :9~

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 19:55
Ook jammer dat ze Hapé niet hebben getest.
Deze doen het bij mij over het algemeen beter dan de gelijkgewaardeerde GP 1800mAh....

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, ik heb nu een Hama oplader met Hama 2000 NimH batt.
Kan ik ook een ander merk batt. opladen in dat ding? Uiteraard NimH batts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-08 02:56

The Wrecker

Networking Rulez

Kan wel op eigen risico, zorg alleen dat je niet boven het aantal Mah gaat dat de lader aankan. (of eronder for that matter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Wrecker schreef op 11 april 2004 @ 13:36:
Kan wel op eigen risico, zorg alleen dat je niet boven het aantal Mah gaat dat de lader aankan. (of eronder for that matter)
Ik heb nu Hama 2000 Mah. Dus ik kan bijv andere NimH met 2000 Mah opladen in deze Hama oplader :)
kewl , Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind deze test van de consumentenbond ronduit slecht.
ze zouden beter moeten weten en volgens normale procedure het ondezoek (wetenschappelijk) moeten uitvoeren en op zn minst de operationalisatie moeten beschrijven, zodat er een testverantwoording wordt gegeven.

deze test is al eerder genoemd:
http://www.imaging-resource.com/ACCS/BATTS/BATTS.HTM

naar mijn mening scoort dit onderzoek beter op zowel het gebied van de betrouwbaarheid als op het gebied van de validiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel vaker twijfels aan de deskundigheid van de consumentenbond als het om elektronica. Ik heb zelf al veel oplaadbare batterijen uitgeprobeerd maar naar mijn ervaring werken de GP's toch als beste.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Dit is al een beetje oud topic.. maar aangezien ik binnenkort een Canon A95 ga aanschaffen ben ik eens aan het zoeken naar de juiste lader en batterijen. Aangezien ik nogal eens las dat Ansmann batterijen heel erg goed uit de bus komen maar slecht te leveren zijn in Nederland ben ik eens in Duitsland gaan zoeken. En ja hoor.. heb wat gevonden en ze leveren ook naar Nederland voor 10 euro verzendkosten.

Ansmann DIGISPEED 4 (incl. 2400 mAh): 55,00
Uniross Sprint 30 min Charger (incl. 2100 mAh): 39,95

http://www.riccos-camera.de

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb inmiddels de Ansmann DIGISPEED 4 (incl. 2400 mAh) ontvangen vanuit Duitsland... deze batterijen laden in zo'n 1.5 uur op en de Digispeed4 zorgt dat ze gekoeld worden door een ventilatortje wat onderin de lader zit!! :)

Nu de camera nog... :9

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 11:02

vinnie1908

Appel != peer

Ik zelf gebruik de 2300 uitvoering van GP met de 1-5 uur lader. GEen enkel probleem in mijn Canon Speedlite flitser. Ben er zeer over te spreken. Gebruik ze nu eigenlijk overal voor, toetsenborden, MP3 speler, afstandsbedieningen en allerlei andere zaken. Vind het gewoon top-batterijen. Consumentenbond zou weer eens een nieuwe test moeten doen met 2300 uitvoering. Gewoon om verloop te zien in kwaliteit van de fabrikanten. Kan me voorstellen dat bedrijven hier wel aandacht aan besteden en zich zelf willen verbetern

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Verwijderd

Vandaag, heb ik me rotgezocht (Groningen) naar de batterijen van Kodak max. Ze kunnen wel het beste uit de consumententest komen, maar als ze nergens te vinden zijn. Ik kwam vooral veel Varta, en Duracel tegen maar de Kodak max, ho maar |:(. Weet iemand in welke winkel de Kodak max AAA wel te verkrijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand, zou wel leuk zijn, raak aardig door mijn ander voorraad (geen oplaadbare) batterijen heen. En het weekend staat voor de deur...|:(

Verwijderd

Yo, anders passt iemand mij even de winkel waar die dingen te verkrijgen zijn. Stelletje niksnutten, zoutzakken, onbehulpzame, passieve medemensuh! :X ;)

Tzal vast wel sneller gaan nu })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 19:39:
Yo, anders passt iemand mij even de winkel waar die dingen te verkrijgen zijn. Stelletje niksnutten, zoutzakken, onbehulpzame, passieve medemensuh! :X ;)

Tzal vast wel sneller gaan nu })
Nou omdat je het zo vriendelijk vraagt wil ik je wel een adresje geven, ze hebben daar die kodak dingen niet maar wel de Uniross en Varta (die ook hoog eindigde) zelf heb ik de Uniross en bevallen me prima.

www.allebatterijen.nl
Pagina: 1