Toon posts:

De sfeer op GOT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

even een kort relaas over de mijns inziens sterk dalende sfeer op GOT.(Willekeurig forum)
Enkele voorbeelden:

- schelden, zeuren, pesten
- niet meer willen helpen, afkraken, zeggen dat je een domme newbie bent en dus hier niet thuishoort...

Een tijdje terug was het op GOT altijd tof, geen vraag was teveel en als het al een keer zo was dan werd iemand effe gedist maar niet afgezeken...
Tegenwoordig is vrijwel alles teveel, alles zogenaamd logisch en ja zoekt en gij zult vinden. Als dat de intensie is kun je GOT net zo goed naar GOD sturen.

Maar goed dat vind ik niet ik vind het alleen jammer dat er ogenschijnlijk heel veel nieuwe GoT(ers/innen) zijn bijgekomen die zich niet echt relaxed weten aan te passen.

Ben benieuwd of ik de enige ben die dit opmerkt...

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

* Obi agrees.

Verwijderd

Af en toe is het best leuk om iemand te dissen.

Maar, het kan te gek ook.

Newbies die iets vragen wat al gesteld is...
ik vind niet dat je daar iemand op af moet zeiken.

Ik heb gisteravond/nacht ook hele nutteloze discussies gehad.

Maar daarna,no hard feelings enzo.

Ik ben het dus ook volledig met je eens 8-)

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:51

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ben ik het volledig mee eens

Maar ik vraag me af of het een GoT-only probleem is of een breder maatschappelijk probleem

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Niet zo negatief (ben het er wel mee eens!), meestal kun je door naar de topic te kijken wel weten welke topics je beter links kan laten liggen..

de betaler vervuilt

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kweet ook niet hoe t komt maar de laatste tijd is sfeer ver te vinde jah :(

Ik denk wel dat t deels door een groot aantal nieuwe leden komt die zich niet goed aanpassen, ik kan t me voorstellen dat er dan wel s spanningen ontstaan. Maar nu lijkt er nix anderz te zijn ;(

• Obi

Obi

Ik ben van mening dat er veel te veel wordt gezeurt op GoT. Als iemand een topic niet compleet op zichzelf van toepassing vindt, is het gelijk een foute topic.

Voorbeeld: Ik open een Wie gaat er naar.. Topic in het SG. Een heleboel mensen vinden dat een leuke topic omdat ze er hun ei in keijt kunnen, info krijgen die ze via reguliere wegen niet hadden gehad en er kan fijn ervaringen uitgewisseld worden. Mijns inziens een prima SG-topic. Er zijn er weer een paar die het zelf niet interessant vinden, en dan maar gaan lopen zeuren dat het dicht moet ed.

Een laag tolerantie-niveau dus...

Jammer is dat toch.

Ook bij Newbies is het vaak gelijk gezeik als er iets gevraagt wordt wat eigenlijk met een beetje onderzoek ondekt had kunnen worden. Maar dat is niet alleen de schuld van de Newbies; de FAQ staat een beetje teveel op de achtergrond (mail 'm bijvoorbeeld toe, dat scheelt).

Ik heb ook toen ik hier kwam niet direct de FAQ gelezen. Ik wil altijd meteen aan de slag. Ik heb nog nooit een software-voorwaarde gelezen voordat ik agree, en m'n manuals voor TV ed. zitten ook nog in het plastic... Maar je, ik ga weer off-topic...

• saviour
  • Niet online
Ik denk idd wel dat de FAQ duidelijker zichtbaar moet worden dmv mail oid.

Ik wist eerst ook niet dat er 1 zat (in t begin) en ging t forum ook niet afspitten ervoor. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is een kwestie van tollereren, geven en nemen en het gewoon tof vinden om op GoT je ei kwijt te kunnen, het laatste nieuws te horen, goeie info te verkrijgen en soort van kansloze groep computerjongeren te vormen :)

Nee zonder gekheid ik vind het echt jammer dat het de laatste paar maanden steeds meer gehakketak op elkaar wordt.

Of dit een sociaal-maatschappelijk probleem is? Ja ik denk het wel maar ik denk ook dat je daar iest aan kunt doen. Ondermeer door de faq toe te mailen, en mods/admins misschien meer in te laten grijpen in den beginne, later trekt naar mijn idee zo'n afzeikhype wel weer over. De oudere olifanten geven de jongeren het goeie voorbeeld.
Iemand gezien hoe een stelletje jonge olifanten een stel neushoorns aan kapot stampen waren?? Die olifanten waren zonder ouders opgegroeid!! Toen er een aantal dominante mannetjes olifanten waren bijgezet lzen die de jongen direct de les en konden de neushoorns vrolijk verder leven.

• Obi

Obi

SPAM !!!!!!!! ;)

Verwijderd

het zullen vast wel de onzin Forum ontwennings verschijnselen zijn

iedereen word een beetje kribbig :P

het laat wel zien dat de oF ers niet de enige zijn die zich ( soms ) niet kunnen gedragen

en blijkt ook dat de mindere sfeer niet veroorzaakt werd door het OF
het OF was juist de plek waar nog een beetje lol werd gemaakt

en zonder onzinners blijf je over met een stel sjacherijnige iT ers
hè gezellig

eigen schuld dikke bult :P

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 15:57
ben het er helemaal mee eens.... Laatste maand wordt het steeds erger..... Sinds Of weg is zit ik weer meer in andre Fora en het is hier sterk achteruit gegaan!!!! :( Maar ik blijf en zal het hier weer gezellig krijgen....!!!

Advanced sheep-counting strategies

Verwijderd

Op woensdag 06 december 2000 14:15 schreef Charliee het volgende:
Beste allemaal,

even een kort relaas over de mijns inziens sterk dalende sfeer op GOT.(Willekeurig forum)
Enkele voorbeelden:

- schelden, zeuren, pesten
- niet meer willen helpen, afkraken, zeggen dat je een domme newbie bent en dus hier niet thuishoort...

Een tijdje terug was het op GOT altijd tof, geen vraag was teveel en als het al een keer zo was dan werd iemand effe gedist maar niet afgezeken...
Tegenwoordig is vrijwel alles teveel, alles zogenaamd logisch en ja zoekt en gij zult vinden. Als dat de intensie is kun je GOT net zo goed naar GOD sturen.

Maar goed dat vind ik niet ik vind het alleen jammer dat er ogenschijnlijk heel veel nieuwe GoT(ers/innen) zijn bijgekomen die zich niet echt relaxed weten aan te passen.

Ben benieuwd of ik de enige ben die dit opmerkt...
Door actie met onzinforum is het vrij instabiel, maar ik vind inderdaad toch dat onzinforum terug geen optie is, na een paar weken stabiliseerd het hier zich wel!

The magic wordt wat hier nou nodig is:

KIJHARDE SANERING!!

GoT is een teringzooi en ik zal alles eraan doen om daar vanaf te komen..

Verwijderd

Topicstarter
Charlie is blij verbaasd over zoveel bijval.
Charlie gaat nu naar mama en zusje om verlaat Sinterklaasje te spelen en hoopt vanavond dit draadje verder te kunnen lezen.

• saviour
  • Niet online
Veel plezier met de Sint :) ohja: hij ziet wel een beetje pips (was nog op school bij mij vandaag) :D

• Nietzman
  • Laatst online: 17-02 12:11

Nietzman

Woei!

Sfeer hier slecht?
nie zeuren... op fok is het pas erg... mat al die rogue got-onzinners :(

• BrammeS
  • Laatst online: 12-02 15:57
Op woensdag 06 december 2000 14:56 schreef nietzman het volgende:
Sfeer hier slecht?
nie zeuren... op fok is het pas erg... mat al die rogue got-onzinners :(
hehe.... nix mee te maken hoor....!!

Advanced sheep-counting strategies

Verwijderd

Er zijn soms gevallen in Hardewaren waar ik zeg zoek maar met de search, en dat zijn echt dingen die of diezelfde dag nog zijn geweest of elke dag voorbij komen "hoe unlock ik me duron/t-bird" dat soort dingen, of mensen die er de ballen verstand van hebben en hele simpele dingen vragen, waar je dan een snel en voor jezelf en elk zichzelf respecterende tweaker duidelijk is, alleen niet voor dat figuur. En dan mag ik ze niet op zoektocht uitsturen, beetje basiskennis is wel prettig.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 december 2000 15:05 schreef ConZ het volgende:
Er zijn soms gevallen in Hardewaren waar ik zeg zoek maar met de search, en dat zijn echt dingen die of diezelfde dag nog zijn geweest of elke dag voorbij komen "hoe unlock ik me duron/t-bird" dat soort dingen, of mensen die er de ballen verstand van hebben en hele simpele dingen vragen, waar je dan een snel en voor jezelf en elk zichzelf respecterende tweaker duidelijk is, alleen niet voor dat figuur. En dan mag ik ze niet op zoektocht uitsturen, beetje basiskennis is wel prettig.
a) basiskennis doe je hier ook op....
b) zoeken is niks mis mee, verwijzen naar andere topics ook niet, maar als iemand oprecht een vraag stelt is flamen, afzeiken of wat dan ook...niet echt nodig lijkt me.
c)GoT is geen succes geworden door de Search functie maar juist doordat iedereen actief met elkaar meedeed....Die search is aardig als je weer eens iest wilt terugvinden, lnkjes of wat dan ook, maar er zijn legio problemen onder legio omstandigheden...Zoveel mensen, zoveel compies, zoveel problemen.

Verwijderd

ach, sinds de oprichting zijn er al topics over de slechte sfeer van GoT verschenen. Het percentage mensen dat ik daadwerkelijk ken op GoT is inderdaad veel kleiner dan vroeger. Ik ben het er mee eens dat de sfeer veranderd, maar ik vind niet dat de sfeer daadwerkelijk slechter word. Daarintegen kun je niet van een "hechte" groep spreken waar je iedereen kent.

Het publiek is de laatste tijd ook veel breder geworden - het varieert van CiD lezers tot die-hard coders - verspreid over een gering aantal forums. Om de sfeer te verbeteren zou je het aantal forums kunnen verhogen. Zo krijg je meer expertise (op je eigen nivo), gezeligheid en mensen die je kent in een forum. Per forum word het aantal posts dan ook teruggebracht zodat het een beetje te overzien is.

Verwijderd

ehm dkasemier wat l*l je nou ????

je bent hier net een maand en hebt 77 posts

je loopt als newbe hier een beetje de boel op te fokken met je geschreeuw :( :(

Verwijderd

Op woensdag 06 december 2000 15:17 schreef Flamez het volgende:
ehm dkasemier wat l*l je nou ????

je bent hier net een maand en hebt 77 posts

je loopt als newbe hier een beetje de boel op te fokken met je geschreeuw :( :(
Precies dat valt me nou ook op dat mensen die hier net rondlopen het hardst schreewen.:(
Ikzelf loop hier al een jaar rond en ging na een half jaar pas zelf posten .

Verwijderd

Op woensdag 06 december 2000 15:10 schreef Charliee het volgende:

[..]
a) basiskennis doe je hier ook op....
b) zoeken is niks mis mee, verwijzen naar andere topics ook niet, maar als iemand oprecht een vraag stelt is flamen, afzeiken of wat dan ook...niet echt nodig lijkt me.
c)GoT is geen succes geworden door de Search functie maar juist doordat iedereen actief met elkaar meedeed....Die search is aardig als je weer eens iest wilt terugvinden, lnkjes of wat dan ook, maar er zijn legio problemen onder legio omstandigheden...Zoveel mensen, zoveel compies, zoveel problemen.
OK, ik flame ze niet maar ik wijs ze er wel op, als ze iets vragen over unlocken hoe dat moet en echt standaard vragen. Daar kan je steeds op blijven antwoorden, maar ff een snelle link naar het ouwe topic is toch stukje handiger.
En hier je basiskennis opdoen, is goed als je dan maar niet voor elk wissewasje en topic opent, lees wat topics door, zoek er wat info over, en post dan een vraag als je eht echt niet snap. Maar niet gelijk, o toch best moeilijk, vraag posten. Daar leer je ook niets van, alles voorgekouwd krijgen, zelf beetje zoeken en oefenen, is ook veel beter gevoel als je iets zelf helemaal hebt uitgezocht en ook daadwerkelijk snapt.

Verwijderd

Topicstarter
ConZ

Ik ben het met je eens hoor... Alleen denk ik dat ouderen, meer ervaren GoTters de jonkies een beetje in het gareel moeten houden.

Verwijderd

Ok idd, beetje opletten hier en daar, en ze er op wijzen en niet gelijk in LA gaan zeuren erover, het is namelijk nog nooit zo druk geweest in LA, dan dat het nu is. Met dat zeuren bedoel ik dan, over elk klein dingetje wat sommige niet bevalt en toch echt niet zo erg is.

Verwijderd

dat is idd een goed idee, als een nieuw persoon zichzelf hier gaat reggen, stuur het password inc. FAQ naar hem toe per mail..
misschien dat dat een beetje helpt.. alle beetjes zijn welkom :)

verder valt het mij idd ook op dat er steeds meer afgezeken wordt. zeer irri, het lijkt er soms een beetje op dat mensen denken dat als ze maar flink newbies af gaan zeiken er dan bijhoren ofzow.

Verwijderd

Op woensdag 06 december 2000 14:18 schreef Daniel Kegel het volgende:
Ben ik het volledig mee eens

Maar ik vraag me af of het een GoT-only probleem is of een breder maatschappelijk probleem
Het is een breder maatschappij probleem dat door internet wordt bevorderd...
Het ligt in de 'nature' of de mens om de beste willen te zijn, dit resulteert in pesterijen etc...
Van doe niet zo dom... betrap mezelf er ook weleens op...
Neemt niet weg dat je bij jezelf moet beginnen en dus ook bij GoT...
Wel moeilijk, want mensen zijn veel anoniemer op internet en daarom is het ook zo makkelijk om je misdragen, probeer het thuis maar eens tegen je vader of moeder te doen...
Het Forum wordt ook steeds groter en anoniemer...
Oplossing? geen idee, misschien het forum wat hechter te maken, de mensen meer betrokkener te maken, maar er zullen dan altijd nog buitenbeentjes blijven die het verzieken...

edit:
typo's

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 23:56
En wat het vreemde is... Sommige geven de ex-Onzinners de schuld... Als kijkt naar het Nieuwe Onzin van D!ssilusion dan is de sfeer behoorlijk goed te noemen. Het zijn dan ook voornamelijk die-hard onzinners van Tweakers. Het niveau is daarintegen wel echt onzinnig, maar wat wil je anders met alleen een onzin-forum..:? De sfeer is echter gewoon goed...

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Verwijderd

Op woensdag 06 december 2000 15:46 schreef Savages het volgende:
En wat het vreemde is... Sommige geven de ex-Onzinners de schuld... Als kijkt naar het Nieuwe Onzin van D!ssilusion dan is de sfeer behoorlijk goed te noemen. Het zijn dan ook voornamelijk die-hard onzinners van Tweakers. Het niveau is daarintegen wel echt onzinnig, maar wat wil je anders met alleen een onzin-forum..:? De sfeer is echter gewoon goed...
Ja maar wel rustig :'( de hele tijd maar hoopvol op refresh drukken :)

Verwijderd

Op woensdag 06 december 2000 15:48 schreef Llewella het volgende:

[..]
Jah maar dat komt vanzelf wel goed :) Het is iig gezellig

• saviour
  • Niet online
Op woensdag 06 december 2000 15:48 schreef Llewella het volgende:

[..]
Idd :)

Ook op Fok is t niet al te druk.

Verwijderd

offtopic:
Hij doet het weer !
Pagina: 1